Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino for alle ???

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 6 person

WinkEr Amino for alle ???

Ja vil nogle nok sige - det er jo MØDESTEDET for IVÆRKSÆTTERE og SELVSTÆNDIGE.

Der er forskellige kategorier DEBAT – PLUS – VIRKSOHEDSBØRS - BESTYRELSESBØRS -LOKALEBØRS - FREELANCER - TRYK (NY).

Ja det lyder vel meget repræsentativt ?

Men er det nu også det ?

Skulle det i stedet hedde/kaldes Mødestedet for IT NØRDERE – SEO – PR – MARKETING – REGNSKAB m.m.

Hvor jeg oplever, at der f.eks. indenfor SEO er en tendens til at gå helt ned i ”nørdede” forhold. Hvor de ”fleste” (inkl. mig selv ) slet ikke kan følge med.

Andre tråde/emner kører helt af sporet, og somme tider i stedet bliver skueplads for personlige forsøg på egen ”markedsføring” – Revision/regnskab – SMBA er blot nogle eksempler.

Men inden for ”gængs” jura behandles ting ofte ikke særligt meget - ofte helt mangelfuld.

Et tidligere indlæg "referencer billeder" er et eksempel. 

Mangler der så noget ? ja sikkert meget vil nogle kunne svare. 

Personlig mener jeg f.eks. der mangler juridiske emner og jurister i debatkredsene. Juridiske elementer er og kan være en stor del af vores hverdag, ikke mindst i krisetider.

Og hvad med ingeniører – tekniker m.m. ??

Min ”egen gruppe” håndværkere er også en mangelvare. Nu er håndværkere nok ikke kendt for at være de store skribenter. Det kan være det er dem, der er med i den store gruppe ”anonyme kryster” ude på "sidelinien" på Amino.

Er det derfor håndværkere gruppen er stillet på stand by ? Bange for udvanding, som jeg for nylig så var svaret på dette ? Hvad består denne ”udvanding i” ?  Er håndværkere og andet ”godtfolk” ikke iværksættere – selvstændige m.m. ?

Skulle SEO folk udelukkes fordi de ikke kan bruge hænderne ? Nej næppe de udgør ”kernen” på Amino.

Men håndværkere og andet ”godtfolk” "udelukkes", fordi de ikke kan bruge hjernen til IT nørdede ting?

Hvorfor er der som reglen omkring 95 % på ”sidelinjen” Det som Amino kalder anonyme kryster, og normalt ca. 5 % der er rare aminoer. Er det fordi den store del (de ca. 95 %) føler sig udenfor ? eller er de i virkeligheden ikke i stand til at logge sig ind og blive en del af ”fællesskabet” på Amino. Eller føler de, at der alligevel ikke er noget af deres interesse ? inde på Amino.

AMINOTASTIC – ja det store kommende event. Deltog selv sidste år for første gang. På dette deltager der vel i omegnen af ca. 300 deltagere. Jeg synes der er langt op til ca. 51.000 aminoer rundt om i Danmark.

Hvad er så årets emner ? Ja jeg kan læse mig frem til, at det er mange af de emner der i forvejen er rigt repræsenteret på Amino.

Mit indlæg skal ikke ses som en ”synder lempende” kritik af Amino, men måske et forsøg på at gøre Amino endnu bedre.

Big SmileJeg synes bl.a. at jeg har fået/kunne finde gode svar på Amino på mange ting, men også med mangler på godt og ondt. Tak for det til "svarene" som også gav sig tid til mine dumme spørgsmål, bl.a til emnet "negative søgeord".

WinkOg jeg ved også godt, at Amino er et åben forum og frivilligt at deltage i. Men som jeg bl.a. føler, er man ikke IT nørd bliver man meget hurtigt hægtet af. Bl.a. kan jeg af en eller anden årsag ikke gemme rettelser på min egen personlige profil. Jeg ville gerne, så det er ikke af ond vilje, men manglende evner, ihvertfald inden for I.T. 

Bedste hilsener,

og god dag for alle Aminoer

Big SmileIb Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:36
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Ib

Godt spørgsmål :-)

Amino er for alle, men ikke alle kan bruge det lige det godt.

Udviklingen foregår jo organisk alt efter behov, og SEO og webudvikling har tilsyneladende et stort behov for tiden. Jeg er ikke så meget med i SEO snakken for tiden, men finder alligevel områder jeg kan lære af og deltage i her på Amino. Men jo SEO fylder meget

Noget af det der tidligere er blevet efterlyst er idèsparring og idèudvikling her på Amino. Personligt ville jeg aldrig gøre det online, eller med nogen jeg ikke stoler meget på, så det klarer jeg offline.

Der vil stadig være kæmpe behov for at lave forretninger offline, men mere og mere af udviklingen peger hen imod a, at hvis du ikke er med online, er du allerede bagved dine konkurrenter. Og flere analyser viser at det kun bliver mere markant med tiden.

Enten tag det som en udfordring og lær noget selv, betal dig fra det eller tag den del af markedet hvor det ikke er nødvendigt med online markedsføring.

Så ja det en større udfordring for dem som ikke har den store tekniske viden, men SÅ kompliceret er SEO heller ikke. Det tager dog lang tid at blive rimelig til det,og hvis du lege med de store skal du enten hyre dem selv eller være virkelig dedikeret eller sætte en del år af i kalenderen . Men igen vi behøver jo ikke alle være de største, der vil stadig være store firmaer og små firmaer i fremtiden

Men lad os høre hvad du vil bidrage med ? :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Ja amino.dk er for alle selvfølgelige Yes  ,med måske mangler der lige kendt den personlighed til at sætte de andre tråde rigtigt i gang for alvor

anonyme krystere online , betyder ikke at der flere 1000 online der ikke følger med , kig i denne her tråd http://www.amino.dk/forums/p/78468/498452.aspx

SEO debatten er meget fremtræden måske grundet , vi har sådan nogle dygtige søgeord eksperter som Mikkel DeMib Svendsen , jeg følger dagligt hvad de giver alle samme af råd og giver mine bedste råd hvad mine evner rækker til og lære en masse god viden om og dette emme og jo Mikkel Demib Svendsen og et par andre SEO eksperter er mit idol om søgeord optimering , derfor følger jeg amino.dk debatten nærmeste konstant for det er kanon gode SEO indlæg de skriver.

Selvfølgelige jeg kan se der mangler et Finans mand - kvinde der er oppe i medierne og kan skrive ligeså godt som de andre søgeord eksperter , dette ville kunne give dette forum et en op tur Bare så sådanne et par stykker Finans mand som f.eks. Robert Spliid Saxo banks direktør endnu bedre f.eks. Børsens direktør redaktør sad og skrev på dette forum nu skiftes top stillinger tit ud

Nogle af de store kendte håndværker virksomheder mangler også på dette forum , dette kunne få denne forum del i gang

Sådan kan jeg blive , med første fået i gang med nogle de store kendte indenfor hvert emme , kommer der til at ske ting og sager , i andre forum dele

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg kan sagtens følge dig i dine betragtninger, og det ville helt sikkert være en rigtig god idé hvis emnerne bredte sig ud over en større palet at de udfordringer iværksættere møder, - men der er ud fra mit indtryk af Amino ikke mange selvstændige erhvervsdrivende der aktivt deltager i trådene, og derfor er det "nørderiet" med hjemmesiderne hvis reklameindtægter skal give lidt ekstra til fredagsbaren, der dominerer. Det er helt iorden med mig, - man behøver ikke lægge ud full-scale.

Problemerne, - hvis vi skal tage dem først - er at der bliver opbygget en fælles forståelse af hvordan en hjemmeside skrues sammen og markedsføres, og de hjemmesider jeg oftest ser linket til på Amino er meget lidt innovative, og desværre er der også indholdsløse blogindlæg der alene har tekniske formål som er læseren uvedkommende.

Den kommercielle del af Amino hvor folk markedsfører sig selv og deres ydelser er jo en del af Amino, - sitet kredser om web 1.0 som en anden Dos sælger, og det er der jo kun et marked for blandt begyndere og så er det jo ideelt at være haj i et bassin man selv har lavet. Der svømmer så andre mindre hajer rundt som satser på at den store haj ikke gider slås med dem når føden er så rigelig,  og inden længe er det et rigtigt øko-akvarie, der løber rundt i sig selv.

Det kommer der ingen stor udvikling eller nyskabelse af, men det tror jeg også ville være for meget at forlange af et community, - uanset hvilket.

Det er dog ikke Aminos skyld alene, - jeg overværede en paneldebat om seo og adwords i RL blandt eksperter, og jeg troede faktisk jeg var kommet til et Tupperware-party. At tage en 90´er ting og sætte nyt låg på - og vupti er vi i det 21. århundrede - I think not....

Det positive på Amino - og det er der masser af - kræver som alt andet der bliver rigtigt godt, en indsats. Jeg har været i fysisk kontakt med andre medlemmer, og det har virkelig givet et behageligt afbræk i hverdagen og ikke mindst en masse positiv energi. God karma. Der findes jo mennesker, hvis liv kan forandres hvis de lige får det sidste skub, - og mange gange kan vi etablerede hjælpe uden at det egenligt koster os så meget, men som gør alverdens forskel for den nystartede. Man kan godt træde ud af Amino-boksen i tråden, og ind i det virkelige liv.

Som hundelufter og betaler af de månedlige udgifter ved egen enkeltmandsvirksomhed har jeg haft stor glæde på det personlige plan, ved at møde mennesker jeg ellers ikke ville have mødt. Det har kostet mig noget, - men jeg synes jeg har fået tifold tilbage, - bare ikke i klingende mønt. Men livskvalitet handler jo ikke kun om penge.

Som jurist kan jeg ikke bidrage med så meget, - der er en verden til forskel på den retfærdighedsfølelse vi alle har og så den kolde jura, - og et korrekt juridisk svar vil simpelthen ikke blive accepteret eller lyttet til. Jeg ved ikke hvad andre jurister eller advokater tænker, - men måske det samme og derfor vi ikke er så aktive.

God weekend

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er en fin betragtning. Men Amino er jo, i mine øjne, et sted hvor alle erhervs og iværksætterrelaterede emner kan debatteres og som man kan stille spørgsmål omkring.
Da det er 99+ % brugergenereret indhold, vil omdrejningspunktet jo altid være de emner, som brugerne vælger at debattere. Amino er generelt flinke til, at oprette nye kategorier efter behov (ligesom nogle nedlægges ved manglende behov)

At der er meget fokus på f.eks. online markedsføring (herunder seo) kan der være flere grunde til. Dels er det et område der har været i konstant vækst de seneste 10 års tid. Men at det er et ONLINE forum bærer helt sikkert også en del af skylden.
Hvor de fleste der arbejder med webhandel og online markedsføring, naturligvis begår sig meget online, er det meget naturligt at deltage i online debatforums.
Hvis man skal skære alle over én kam, så er det nok de færreste indenfor f.eks. håndværksbranchen, der i det daglige arbejde bruger nettet i høj grad.
Så det er vel meget naturligt at håndværkerne, og dermed håndværker-relaterede emner, er beskedent repræsenteret.

Vedr. juraen, så har der fra tid til anden været nogle flinke advokater og jurister der har givet gratis råd. Problemet med at diskutere jura online, er jo bare, at man ofte vil få indlæg fra folk "der mener de har hørt eller tidligere læst på amino" som meget nemt kan give decideret fejlrådgivning. Derudver kræver juridisk vejledning også tit et dybdegående kendskab til sagen. Og endelig vil man ofte være nødt til, at udelade information online, for ikke at skade sin egen sag.
Simple juridiske emner, som f.eks. returret i onlineshops etc. er dog jævnligt debatteret.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 9 person

Undskyld sproget men sikke en gang ævl. Jeg aner ikke hvad SEO er det interesserer mig heller ikke så kommentaren vedrører ikke dette men dine øvrige betragtninger. Jeg er også enig i dine betragtninger om at Amino-brugerne  er meget koncentreret indenfor IT m.v. men det kan vi jo alene klandre vores egne fæller for. Herudover er der et eller andet sted nogle virksomheder som har mere brug for coaching, rådgivning m.v. end det typisk er tilfældet for en håndværkervirksomhed.

Men at begynde at anklage sagkyndige der gratis og vederlagsfrit stiller deres sagkyndighed til rådighed for alene at lave forsøg på personlig markedsføring er under bæltestedet og hører ingen steder hjemme.

Hvad dine bemærkninger om jura angår og mangelfuld behandling mv. må jeg spørge: Hvad i alverden havde du forestillet dig ?

Hvis man tror at man kan finde svar og løsninger på forhold som kræver indgående kendskab til virksomheden m.v. og den konkrete sag på et internetforum så må man tro om igen. Man kan få nogle indspark m.v. men endegyldige løsninger får man altså ikke her. Hvis det var tilfældet: Hvorfor skulle folk så betale for advokatbistand. Hvad manglende besvarelser angår: Der er en god regel der hedder at man kun skal udtale sig om noget man har forstand på. Det kunne være en faktor men der er også en faktor der hedder tid.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nej jeg tror ikke Amino er for alle.

AngrySikke sprog du har kære Bent revisor. Virkelig godt for et dialog forum

Dette er måske også en gang ævl ??? http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/skat-vil-af-med-revisorsjusk-i-selvangivelser

Men du og din branche er åbenbart ufejlbare. Det ser vi jo gang på gang.

Eller er I bare bedre til at være de første ved håndvasken ?

Bedste hilsen,

til dem der fortsat mener at Amino er for alle.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.rad-mal.dk

WinkP.S. Jeg tror den "kære" Bent revisor skulle læse mit indlæg engang til, så ville du og andre læse at der fra min side ingen kritik er af dig og din branche.

Jeg ved selvfølgelig ikke om du opfatter dit indlæg som personlig branding, men du får ikke min stemme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
Undskyld sproget men sikke en gang ævl.....
Det var da et noget negativt indlæg, Mandan har på sin vis ret i at der mangler fokus på andre områder også. det jeg ser mest er SEO, DEsign, brugervenlighed osv. Langt det meste er inden for IT...
Det kan selvfølgelig også være at det er fordi det er mine områder at jeg ser det, men synes der er stor fokus på nogle ting mens der er for lidt fokus på andre.

Men langt størstedelen er dog vores egen skyld, det er os selv der sætter dagsordenen på amino, og det er derfor også kun vores egen skyld. Det er ikke de sagkyndiges skyld, men dem der stiller spørgsmålene.

Og ja der er rigtig mange som bare svare for at markedsfører sig. Men det er jo så i realiteten det man jo gør ved networking osv. også selvom svaret måske ikke er helt korrekt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Men du og din branche er åbenbart ufejlbare. Det ser vi jo gang på gang.

Eller er I bare bedre til at være de første ved håndvasken ?

Kære Ib,

Amino er for alle.
Bent, Peter, Tonny, Anette, Anders, Henrik og alle de andre eksperter på skatte, regnskab og moms området bidrager og hjælper hver dag til utroligt mange iværksætter - ganske gratis.

Som Bent skriver, vil der være spørgsmål, som kræver et indgående kendskab til problemet / sagen og en masse omstændigheder omkring dem, som trådstartere måske ikke ønsker ud på et åbent tilgængeligt forum.
Derfor vil nogle spørgsmål helt naturligt blive stillet, uden at have alle relevante informationer med.

Jeg ser dog ofte at nogenlunde håndgribelige, og for jurister relativt enkle, iværksætter-spørgsmål  bliver stillet og besvaret på bedste vis.
Da jeg selv startede som iværksætter hentede jeg masser af svar på Amino. Og det gør jeg såmænd stadig Skype-Wink

Da Amino er et online forum, kræver det af deltagerne / bidragsyderne, at de også er online.
Derfor vil SEO, IT og andre online brancher helt naturligt være mere motiverede for at deltage på et iværksætter forum.

Jeg kender flere brancher, hvor ellers fagligt fantastisk dygtige eksperter aldrig ville finde glæde i at deltage på et offentligt online forum, hvor tusindvis af andre brugere kan se med over skulderen.

Amino er i stadig bevægelse. At f.eks. SEO , IT fylder en del på noget af Amino gør ikke, at andre brancher ikke er velkomne her. Det er de da. MEGET .. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Jeg har før sagt det, og siger det igen, der er overvejende tilslutning fra It relaterede firma'er, og alle deres problemer.

Endvidere er der mange som har problemer, med elementærer ting, som de burde have sat sig ind i, før de overvejer at blive selvstændig.

At de overvejende er IT folk her på siden, skyldes vel at de er van til at bruge mediet her, og tager det mere naturligt end en håndværksmester, der primært er van til en mere direkte dialog med hr og fru Danmark. og at de kunder de får, primært er gennem gamle medier som en telefon bog, eller en online tlf bog. Som jeg tit også bruger, istedet for at lede google igennem, for at finde nada. Er jo idag problemet med alle de søgetjenester, at man ikke kan finde det som man vil, og konstant skal lede igennem de første 100 webshops, der er urelevant.

Men når det nu er sagt, så er det os bruger som tegner Amino, og desværre er der ikke ret mange, udenfor IT der er her. Og det skyldes nok at vi mere satser på en anden markedsføring end link building og andet, da links til denne side er en måde at lave SEO på. Og derfor tror jeg også at mange konsekvent vælger at besvare eller oprette emner her.

Når man snakker markedsføring her på siden, så er det noget som kommer naturligt, da man gerne vil sit eget firma det bedste, og derfor kan mange ikke rigtig skældne mellem markedsføring og hjælp, ligeså er mange her for at bevidse deres viden, sådan at de kan få et forspring i forhold til andre.

Og tager man udgangspunkt i det store spørgsmål om Amino er for alle, så ikke med den bruger samsætning, der er pt. At jeg er her, er ligeså meget for at der skal være en udvikling og en tro på at der kan være en mere bred samsætning end der er pt. Men der er da et håb om at med den nye generation, så vil dette ændre sig.

Og tit så virker det også at håndværker og andre i de traditionelle fag, har mere styr på tingene, da de typisk skal invisterer flere penge, end en webshop fx. Der kun sælger dropshipping. Så der kommer det naturligt at de ikke har de samme behov som dem.

/Kenneth

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)