Ja vil nogle nok sige - det er jo MØDESTEDET for IVÆRKSÆTTERE og SELVSTÆNDIGE.
Der er forskellige kategorier DEBAT – PLUS – VIRKSOHEDSBØRS - BESTYRELSESBØRS -LOKALEBØRS - FREELANCER - TRYK (NY).
Ja det lyder vel meget repræsentativt ?
Men er det nu også det ?
Skulle det i stedet hedde/kaldes Mødestedet for IT NØRDERE – SEO – PR – MARKETING – REGNSKAB m.m.
Hvor jeg oplever, at der f.eks. indenfor SEO er en tendens til at gå helt ned i ”nørdede” forhold. Hvor de ”fleste” (inkl. mig selv ) slet ikke kan følge med.
Andre tråde/emner kører helt af sporet, og somme tider i stedet bliver skueplads for personlige forsøg på egen ”markedsføring” – Revision/regnskab – SMBA er blot nogle eksempler.
Men inden for ”gængs” jura behandles ting ofte ikke særligt meget - ofte helt mangelfuld.
Et tidligere indlæg "referencer billeder" er et eksempel.
Mangler der så noget ? ja sikkert meget vil nogle kunne svare.
Personlig mener jeg f.eks. der mangler juridiske emner og jurister i debatkredsene. Juridiske elementer er og kan være en stor del af vores hverdag, ikke mindst i krisetider.
Og hvad med ingeniører – tekniker m.m. ??
Min ”egen gruppe” håndværkere er også en mangelvare. Nu er håndværkere nok ikke kendt for at være de store skribenter. Det kan være det er dem, der er med i den store gruppe ”anonyme kryster” ude på "sidelinien" på Amino.
Er det derfor håndværkere gruppen er stillet på stand by ? Bange for udvanding, som jeg for nylig så var svaret på dette ? Hvad består denne ”udvanding i” ? Er håndværkere og andet ”godtfolk” ikke iværksættere – selvstændige m.m. ?
Skulle SEO folk udelukkes fordi de ikke kan bruge hænderne ? Nej næppe de udgør ”kernen” på Amino.
Men håndværkere og andet ”godtfolk” "udelukkes", fordi de ikke kan bruge hjernen til IT nørdede ting?
Hvorfor er der som reglen omkring 95 % på ”sidelinjen” Det som Amino kalder anonyme kryster, og normalt ca. 5 % der er rare aminoer. Er det fordi den store del (de ca. 95 %) føler sig udenfor ? eller er de i virkeligheden ikke i stand til at logge sig ind og blive en del af ”fællesskabet” på Amino. Eller føler de, at der alligevel ikke er noget af deres interesse ? inde på Amino.
AMINOTASTIC – ja det store kommende event. Deltog selv sidste år for første gang. På dette deltager der vel i omegnen af ca. 300 deltagere. Jeg synes der er langt op til ca. 51.000 aminoer rundt om i Danmark.
Hvad er så årets emner ? Ja jeg kan læse mig frem til, at det er mange af de emner der i forvejen er rigt repræsenteret på Amino.
Mit indlæg skal ikke ses som en ”synder lempende” kritik af Amino, men måske et forsøg på at gøre Amino endnu bedre.
og god dag for alle Aminoer
RÅD & MAL www.raad-mal.dk |
Hej Ib
Godt spørgsmål :-)
Amino er for alle, men ikke alle kan bruge det lige det godt.
Udviklingen foregår jo organisk alt efter behov, og SEO og webudvikling har tilsyneladende et stort behov for tiden. Jeg er ikke så meget med i SEO snakken for tiden, men finder alligevel områder jeg kan lære af og deltage i her på Amino. Men jo SEO fylder meget
Noget af det der tidligere er blevet efterlyst er idèsparring og idèudvikling her på Amino. Personligt ville jeg aldrig gøre det online, eller med nogen jeg ikke stoler meget på, så det klarer jeg offline.
Der vil stadig være kæmpe behov for at lave forretninger offline, men mere og mere af udviklingen peger hen imod a, at hvis du ikke er med online, er du allerede bagved dine konkurrenter. Og flere analyser viser at det kun bliver mere markant med tiden.
Enten tag det som en udfordring og lær noget selv, betal dig fra det eller tag den del af markedet hvor det ikke er nødvendigt med online markedsføring.
Så ja det en større udfordring for dem som ikke har den store tekniske viden, men SÅ kompliceret er SEO heller ikke. Det tager dog lang tid at blive rimelig til det,og hvis du lege med de store skal du enten hyre dem selv eller være virkelig dedikeret eller sætte en del år af i kalenderen . Men igen vi behøver jo ikke alle være de største, der vil stadig være store firmaer og små firmaer i fremtiden
Men lad os høre hvad du vil bidrage med ? :-)