Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Amino for alle ???

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Men jeg fastholder at sproget fra Bent ikke er befordrende til en yderlig debat.

Og det var ikke gode råd fra den branche (revisor m.m) jeg søgte. Men lavede mig nogle generelle betragtninger. Som nogle af de første i tråden åbenbart også har læst.

Nu skød jeg ikke på nogle bestemte, ej hellere revisorer eller andre "godtfolk" 

Men det skrevne ord står jo til troende. Så har man lyst kan man jo bare gennemlæse det som er blevet skrevet herunder også af en "ydmyg" håndværker, der ikke tror på at at revisorer (registreret eller ej med flotte titler) tror at de er ufejlbare.

Omkring SEO folk, som jeg hellere ikke har noget imod. At de sommetider for mig er for nørdede. Som om at hjemmesider med optimeret SEO m.m. er alverdens mål.

Jeg mener blot at en god hjemmeside er et redskab for en virksomhed, men det kan aldrig for mig være et mål alene.

Som håndværkere kan jeg så vælge et hav af redskaber til at forbedre virksomheden, herunder er en god hjemmeside et ud af mange redskaber til at nå dette mål. 

WinkIb Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:22

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jeg mener blot at en god hjemmeside er et redskab for en virksomhed, men det kan aldrig for mig være et mål alene.

Jeps, det er også blot et redskab, men redskabet skal vel egentlig også være et godt redskab? det svare vel til at håndværkere ikke går ned i silvan og køber værktøj fra deres 10kroners hylde. på samme måde skal man heller ikke gå til den billigste hjemmesidedesigner, og få lavet en hjemmeside som i realiteten tit bliver til et dårligt værktøj. og det er derfor Vi SEO folk/ Programmører er der, til at vejlede og fortælle hvad man skal forvente, hvad man kan gøre osv osv. Og derfor er der også så stor fokus på det for tiden, fordi det er gået op for rigtig mange at man ikke kan have en hjemmeside, uden at det er en fordel også at kigge på andre faktorer såsom SEO, Kvalitet, design, og hvad man nu ellers kan gøre for at optimerer ens chancer på nettet.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:30

Kom lige til at tænke på noget.

Amino burde faktisk gøre så man ikke kan vise billeder eller flash i sin signatur, det er et forstyrrende element, og i virkeligheden (tror jeg) også det som gør at rigtig mange bliver set som kun at være her for at reklamerer for sig selv eller et produkt. Jeg tror også at mange så ville lade være med at skrive bare for at reklamerer, for når man kgger på de indlæg hvor folk bare svarer for at reklamerer, så har de rigtig tit en billed/flash reklame.

Ud over det skal vi som brugere af amino slå ned på dem som gør det, for det er jo ikke det et forum er til for.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Jeg har læst dit indlæg Ib og er som jeg skriver også meget enig i meget af det du skriver, men hvad vil du have Amino eller IT nørderne skal gøre ved det. Der er kun en ting at gøre og det er at få de manglende håndværkere mv. ind på Amino og det kan de kun selv gøre.   

Hvad angår mit ikke befordrende sprog så går det specifikt på dine bemærkninger om regnskab, økonomi og jura. Det kunne være formuleret anderledes men det er da i den grad en mistænkeliggørelse uden lige at beskylde dem der giver råd og vejledning for personlig markedsføring.  Markedsføring er da i det for nogle og nogle har da også fået opgaver fra Amino. Desværre viser de erfaringer som nogle har gjort sig at der er rigtig mange aminoer som generelt ikke vil betale hvad det koster og også af og til viser sig at være dårlige betalere.  Tendensen ser man også på forum hvor mange giver udtryk for en opfattelse af "at det kan vi selv klare har du et link". Det svarer lidt til hvis jeg sætter mig for selv at ville bygge et hus og beder om en tegning. Det ville gå helt galt. Big Smile

Men hvorfor er der disse tendenser? Fordi folk herinde måske er lidt for forvænte og også lidt for naive med hensyn til at tro at man kan hente forkromede løsninger m.v. på et internetforum. At begynde at klandre jurister m.v. for mangl. rådgivning hører ingen steder hjemme. Der er 1.000 andre gøremål end Amino, herunder også indtægtsgivende gøremål og her taler vi om helt frivilligt arbejde. Derfor må omfanget af de råd der kommer være helt op til den enkelte sagkyndige. Længere er den ikke.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

KTJ-Media.dk:
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jeps, det er også blot et redskab, men redskabet skal vel egentlig også være et godt redskab? det svare vel til at håndværkere ikke går ned i silvan og køber værktøj fra deres 10kroners hylde. på samme måde skal man heller ikke gå til den billigste hjemmesidedesigner, og få lavet en hjemmeside som i realiteten tit bliver til et dårligt værktøj. og det er derfor Vi SEO folk/ Programmører er der, til at vejlede og fortælle hvad man skal forvente, hvad man kan gøre osv osv. Og derfor er der også så stor fokus på det for tiden, fordi det er gået op for rigtig mange at man ikke kan have en hjemmeside, uden at det er en fordel også at kigge på andre faktorer såsom SEO, Kvalitet, design, og hvad man nu ellers kan gøre for at optimerer ens chancer på nettet.

Hej

Nu går jeg ikke så meget op i min hjemmeside, da kunder idag ikke primært bruger nettet til at søge nye forretningsforbindelser med.

Det er overvejende kraks og andre tlf bøger på nettet som der bliver brugt. Derved ikke sagt at man ikke skal have en hjemmeside, men på den anden side, så er det ikke et særlig godt reklame redskab, når alt kommer til alt. For næsten alle sider er bygget op ens, og indeholder det samme. Ligeså så kan alle ikke ligge nr. 1 på google fx.

Og når jeg bruger google, så får jeg konstant de første 100 web butikker op, som ikke er det jeg søger efter. Og vil man noget med google eller andre sider, så skal man betale for det.

Tit når man læser her, så får man den ide at google, er gudsgave til folket, og når jeg ikke bruger google mere, er det netop fordi at den efterhånden er ubruglig til at søge med, da det er spam det meste der kommer op. Og ikke noget som man kan bruge til noget.

Det var nemmere i gamle dage, med jubii, hvor man kunne finde de relevante sider, på dansk. Og med den udvikling der er idag, så er der færre og færre der bruger søgemaskiner, efter min opfattelse, da man skal være en søge haj for at kunne få noget ud af det. Og desværre er de der søger samarbejds parter desværre ikke det.

Og så kan man snakke om værktøjer, og om en tungeske er noget en elektronikmekaniker skal invisterer i??? for det er sådan set der det hele hænger idag. Og så kan man være nok så meget fag nørd, og ikke vil se virkeligheden i øjnene.

For havde jeg fx ikke taget de forbehold der er blevet introduceret med solventprinter, eller de nye offset tekniker, så ville jeg have invisteret masser af penge i ting der ikke er brugbare. Istedet for at gå ind og sige, hvad kan jeg inden for de rammer.

/Kenneth

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:11

Kenneth:
Nu går jeg ikke så meget op i min hjemmeside, da kunder idag ikke primært bruger nettet til at søge nye forretningsforbindelser med.
det er måske fordi du ikke går op i din hjemmeside at dine kunder ikke primært kommer fra søgemaskinerne. Jeg mener det kunne jo være hvis du gjorde noget ud af din hjemmeside, at du faktisk fik flere kunder.  Jeg ved at de samarbejdspartnere samt de kunder jeg har som skal have lavet Grafisk design, de søger alle på nettet efter en trykker, når de skal bruge en.

Det er korrekt at Google tit viser Spam sider, men jeg tror grunden til dette både er fordi Google er blevet lidt dårligere og tænker mere på indtjening, men også fordi der er mange som ikke går op i deres hjemmeside og tror en hjemmeside bare er en hjemmeside eller et værktøj. Men i realiteten er en hjemmeside meget mere end det.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Jeg vil vende den lidt om: Hvor mange håndværkere går rundt og leder efter mennesker, de kan arbejde gratis for? Hvor mange gange har nogen herinde været ude for, at en maler kommer hen til dem og siger: "Skal jeg ikke male din stue gratis - du skal bare selv købe malingen".

Når håndværkere arbejder gratis for "fremmede", så sker det altid i forbindelse med foreninger og andre alment nyttige skal have noget arbejde gjort - og så er der ingen tvivl om, at håndværkeren nok skal forsøge at få sit navn nævnt. Er der noget ondt heri - nej, tværtimod. Det manglede da bare, når man bruger sin tid (som går fra familie og venner og arbejde man kan få penge for) på at hjælpe andre.

Jeg ved ikke hvorfor, men der er en tendens til at vi, som sælger intellektuelle ydelser, forventes at stå gratis til rådighed for Gud og hver mand.

IT-manden skal hjælpe med pc'en og netværket, revisoren skal lige svare på et spørgsmål om økonomi, skattekonsulenten skal svare på et fradragsspørgsmål osv. Det kan de da sagtens gøre - det er jo paratviden og tager jo ingen tid.

Lad mig gøre det 100.000 % klart: Den dag jeg ikke fik mulighed for at profilere mit navn på Amino, ville I ikke kunne se min numse for bar skosåler !

Jeg har da ikke flere timer i døgnet end andre. Jeg har da også en familie jeg gerne vil være sammen med. Jeg har også regninger der skal betales. Med al respekt - at tro jeg bruger min tid på Amino af rene idealistiske årsager er kort og godt naivt.

Noget for noget. Det gælder hos håndværkere - det gælder altså også for IT-nørder, regnskabsfolk osv.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

KTJ-Media.dk:

Jeg mener det kunne jo være hvis du gjorde noget ud af din hjemmeside, at du faktisk fik flere kunder.  Jeg ved at de samarbejdspartnere samt de kunder jeg har som skal have lavet Grafisk design, de søger alle på nettet efter en trykker, når de skal bruge en.

Ser du der er forskellen på min erfaring, og din. Nu får jeg konstant kunder af en eller anden grund. Jeg siger ikke at man ikke skal have en hjemmeside, det er ligesom påkrævet, idag.

Nu har jeg arbejdet for nogle serigrafiske firma'er, og næsten alle jeg har arbejdet for, er absolut ikke at finde mellem de første 100 på google, og alligevel, så komme kunderne rendende. Og når man spørger ind til hvor de finder en, så er det kraks eller de gulesider, og i nogle tilfælde pr mund.

JEg siger ikke at I der arbejder med SEO/hjemmesider ikke gør et godt stykke arbejde, og eller kører nogle gode kampanger her på amino for at få alle til at tro at en hjemmeside er vejen frem.

Men der er meget mere end det. Og man skal ikke lade sig narre af, at I nørder, der er google glad, tror at alle bruger denne side, desværre holder den ikke i virkeligheden. Og når man gør, så er det primært på firma navn, og der er SEO jo ligegyldigt. Og det er her virkeligheden desværre adsliller sig på "nørder" og legmand.

/Kenneth

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:41

WinkEr Amino for alle ???

Ja vil nogle nok sige - det er jo MØDESTEDET for IVÆRKSÆTTERE og SELVSTÆNDIGE.

Der er forskellige kategorier DEBAT – PLUS – VIRKSOHEDSBØRS - BESTYRELSESBØRS -LOKALEBØRS - FREELANCER - TRYK (NY).

Ja det lyder vel meget repræsentativt ?

Men er det nu også det ?

Skulle det i stedet hedde/kaldes Mødestedet for IT NØRDERE – SEO – PR – MARKETING – REGNSKAB m.m.

Hvor jeg oplever, at der f.eks. indenfor SEO er en tendens til at gå helt ned i ”nørdede” forhold. Hvor de ”fleste” (inkl. mig selv ) slet ikke kan følge med.

Andre tråde/emner kører helt af sporet, og somme tider i stedet bliver skueplads for personlige forsøg på egen ”markedsføring” – Revision/regnskab – SMBA er blot nogle eksempler.

Men inden for ”gængs” jura behandles ting ofte ikke særligt meget - ofte helt mangelfuld.

Et tidligere indlæg "referencer billeder" er et eksempel. 

Mangler der så noget ? ja sikkert meget vil nogle kunne svare. 

Personlig mener jeg f.eks. der mangler juridiske emner og jurister i debatkredsene. Juridiske elementer er og kan være en stor del af vores hverdag, ikke mindst i krisetider.

Og hvad med ingeniører – tekniker m.m. ??

Min ”egen gruppe” håndværkere er også en mangelvare. Nu er håndværkere nok ikke kendt for at være de store skribenter. Det kan være det er dem, der er med i den store gruppe ”anonyme kryster” ude på "sidelinien" på Amino.

Er det derfor håndværkere gruppen er stillet på stand by ? Bange for udvanding, som jeg for nylig så var svaret på dette ? Hvad består denne ”udvanding i” ?  Er håndværkere og andet ”godtfolk” ikke iværksættere – selvstændige m.m. ?

Skulle SEO folk udelukkes fordi de ikke kan bruge hænderne ? Nej næppe de udgør ”kernen” på Amino.

Men håndværkere og andet ”godtfolk” "udelukkes", fordi de ikke kan bruge hjernen til IT nørdede ting?

Hvorfor er der som reglen omkring 95 % på ”sidelinjen” Det som Amino kalder anonyme kryster, og normalt ca. 5 % der er rare aminoer. Er det fordi den store del (de ca. 95 %) føler sig udenfor ? eller er de i virkeligheden ikke i stand til at logge sig ind og blive en del af ”fællesskabet” på Amino. Eller føler de, at der alligevel ikke er noget af deres interesse ? inde på Amino.

AMINOTASTIC – ja det store kommende event. Deltog selv sidste år for første gang. På dette deltager der vel i omegnen af ca. 300 deltagere. Jeg synes der er langt op til ca. 51.000 aminoer rundt om i Danmark.

Hvad er så årets emner ? Ja jeg kan læse mig frem til, at det er mange af de emner der i forvejen er rigt repræsenteret på Amino.

Mit indlæg skal ikke ses som en ”synder lempende” kritik af Amino, men måske et forsøg på at gøre Amino endnu bedre.

Big SmileJeg synes bl.a. at jeg har fået/kunne finde gode svar på Amino på mange ting, men også med mangler på godt og ondt. Tak for det til "svarene" som også gav sig tid til mine dumme spørgsmål, bl.a til emnet "negative søgeord".

WinkOg jeg ved også godt, at Amino er et åben forum og frivilligt at deltage i. Men som jeg bl.a. føler, er man ikke IT nørd bliver man meget hurtigt hægtet af. Bl.a. kan jeg af en eller anden årsag ikke gemme rettelser på min egen personlige profil. Jeg ville gerne, så det er ikke af ond vilje, men manglende evner, ihvertfald inden for I.T. 

Bedste hilsener,

og god dag for alle Aminoer

Big SmileIb Abildgaard, H.D.

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

urtigt Svar

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WinkIstedet for fremstilling af alle mulige kæpheste, skulle vi så ikke alle svare på det som var begyndelsen på det hele ??

• Nemlig at jeg ikke forlanger/forventer gratis hjælp af diverse
  • Ikke skælder andre brancher/personer ud
  • Ønske om en bredere repræsentation på Amino

Men desværre ser en tendens til igen personlig markedsføring, som jeg ofte udefra "sidelinien" ser, at hvordan en trådstarter,  undervejs bliver mødt med helt irelevante bidrag (svarer på andre/forangående) og ikke det som trådstarter spurgte om.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:10

Kenneth:
Og man skal ikke lade sig narre af, at I nørder, der er google glad, tror at alle bruger denne side, desværre holder den ikke i virkeligheden. Og når man gør, så er det primært på firma navn, og der er SEO jo ligegyldigt. Og det er her virkeligheden desværre adsliller sig på "nørder" og legmand.

/Kenneth

......

Så må jeg være en af nørderne, og så længe min familie og jeg kan leve godt af det, så fred være med det.

Jeg får ofte kunder via Google - uden at kunderne har søgt på mit firmanavn..
Hvorfor?? Jo, fordi mit firma bliver fundet., når potentielle kunder søger på Google efter løsning på deres IT udfordringer. Det har intet med mit firmanavn at gøre.

SEO er én af de vigtigste metoder til at blive fundet - men kan selvfølgelig ikke stå alene.

Alle, de som lægger et eller flere link i deres Amino signatur, gør det for at give trafik til deres hjemmesider, blogs eller andre sites. Det er der da ikke noget odiøst i.
Amino er for alle.  Både idealister og professionelle (og dem som er begge dele Wink)

/John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)