Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Et fora er en plads hvor alle kan give deres holdning til kende. Jeg har givet min holdning til kende og ønsker heller ikke at fortsætte denne absurde "Google Inc. Vs DeMib enterprises". Det er et faktum at google har lagt et bevis på bordet, lad mig linke det igen, og sammentidig anbefaler folk at benytte xml sitemaps. Omvendt bygger du hele din argumentation på egne erfaringer og har ingen dokumentation til at bevise dine påstande. Need I say more?

Til slut for at runde min pointe: google anbefaler at du benytter xml sitemaps, men dette er ikke nødvendigt for at få en høj placering eller pagerank hos google. Indhold > ALL

PS. Vi kan altid lave et forsøg hvis deMib er frisk på en konkurrence: 10 dage, 2 random domains, 0 backlinks - mig med XML sitemaps og deMib uden. Jeg er altid frisk på lidt sjov

Je m'en tirerai,

Ulrik Hvide

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis der nu skulle sidde nogen derude og tænke, "Når Google og Ulrik Hvide siger det, så må der være noget om det", så bid venligst mærke i, at der i den rapport, som Ulrik linker til, intet står om ranking. Og deMibs argument har netop været, at indeksering uden ranking er nytteløst.

Altså kan man ikke bruge den nævnte Google-rapport som et ekstra argument og den er slet ikke noget endegyldigt bevis i en debat om sitemaps. Den understøtter nemlig blot, hvad Google i forvejen skriver allevegne, nemlig at de anbefaler at bruge XML sitemaps. XML sitemaps gør nemlig deres liv som søgemaskine lettere. I forhold til rankings giver det ikke "et point" mere at bruge XML sitemaps.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 20:17

Så kom der alligevel et konstruktivt indlæg, og ja vi kan selvfølgelig ikke vide om google prioriterer sider med XML sitemaps over sider uden, dette ville google aldrig nogensinde fortælle os, ligesom de heller ikke fortæller os om sider der bruger Adsense, Webmaster tools og Google CSE bliver rangeret højere end sider uden. Personligt forestiller jeg mig at Google hellere vil vise en side med google adsense reklamer, som de jo tjener penge på, end sider med konkurrenternes reklamer. Ingen ved om google ganger sider med adsense med 1.05 eller om sider med google cse vil få flere crawls, men ville det ikke give mening?

Google fortæller os at der er fordele ved at bruge XML sitemaps, rapporten beviser at sider med XML sitemaps bliver hurtigere og bedre indekseret, men nej - rapporten siger intet om google pagerank etc, men en bedre gennemgang af en website må også give en bedre pagerank, om end denne vil være umulig nogensinde at dokumentere.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:00

Men hvis man har så skidetravlt med at få samtlige 5000 sider (eller hvor mange der nu er) indekseret på sit website - hvorfor så overhovedet bruge XML sitemaps, når der såvidt jeg ved er tusindvis andre måder at få sine sider indekseret hurtigt (altså eksempelvis RSS, links m.v.)

Mikkel og andre nævner at XML sitemaps potentielt set kan skabe problemer (og det støtter jeg op om, som programmør ved jeg alt om så noget som ufejlbarlig kode ikke findes). Derfor der er vel ingen grund til at tage de risici dette kan medføre, set i betragtning af at en stor del af SEO for de flestes vedkommende handler om at spille på de metoder som er den sikre vej mod gode placeringer.

Så potentielt set er det vel ikke anbefalelsesværdig for den almene bruger eller almene webmasster/programmør at anvende XML sitemaps, da der kan være konsekvenser med dette. Ligesom at det sjældent anbefales at bruge andre teknikker som kan have skadelig virkning på websitets placeringer.

Ulrik > Tillad mig iøvrigt at spørge hvorfor dine indlæg skal slutte med en sætning på fransk i et dansk forum? Ville det ikke være mærkeligt (og drønirriterende), hvis alle sluttede deres indlæg på hhv. arabisk, italiensk, russisk, kinesisk osv. Undskyld hvis jeg misforstår, men det virker i mine øjne som et arrogant forsøg på at vise at du kan fransk, og tillykke med det, jeg må da næsten flette dig en hat af papir...

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første så kan jeg ikke mere fransk end de fleste, men det er sjovt at mine engelske udtryk falder i god jord, mens 2 kendte franske idiomer er arrogante. Måske om du skulle overveje inden du bruger den næste anglisering? Anyway, (se så gjorde jeg det igen, hmm måske er jeg arrogant?).

Du havde nok gættet det, men nu siger jeg det alligevel, jeg er ikke enig i de risici som deMib forbinder med brugen af XML sitemap. Dårlig programmering = dårlig google pagerank, sådan er det for din forside, underside, rss feed og xml sitemap.Du kan selvfølgelig argumentere for at hvis man er dårlig til at programmere og med 100% sikkerhed vil lave grusomme fejl på forsiden, undersiden, i dit rssfeed og xml sitemap, så vil det være bedre ikke at have et sitemap. Og ja i sådan et tilfælde vil du have ret, men hvis folk ellers er nogenlunde til at programmere og tjekker om hvorledes de har lavet fejl i deres sitemap (hvilket google webmaster tools jo meget venligt fortæller os) så er der ingen grund til at frygte XML sitemaps, men er det værd at bruge tid på sitemaps? Jeg kan høre deMib råbe "NEJ", men det er vel op til den enkelte programmør at bestemme - nu kender i mit svar :)

Vive la démocratie, ups jeg mener: Bilig striptease og næsten lovlig revisorarbejde

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:32

> Dårlig programmering = dårlig google pagerank

Det er jo en sand søgemaskineekspert vi har med at gøre her LOL
Det her udvikler sig sgu mere og mere latterligt. Heldigvis bliver det vist også mere og mere gennemskueligt ...

Blot sørgeligt at en Troll endnu engang slipper afsted med at smadre en debat uden andet end et åbenlyst ønske om netop at ødelægge. Det er trist.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:34

Ulrik Hvide:

men en bedre gennemgang af en website må også give en bedre pagerank, om end denne vil være umulig nogensinde at dokumentere.

De 2 linier ovenfor gør at jeg vender det hvide ud af øjnene. Er det ikke op til flere gange blevet bevist at Pagerank ikke har noget med rankings at gøre? og så sidder du og rådgiver folk om SEO? Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:43

Michael Grove:
De 2 linier ovenfor gør at jeg vender det hvide ud af øjnene. Er det ikke op til flere gange blevet bevist at Pagerank ikke har noget med rankings at gøre?

Nahh, nu glemmer du vist lige at Google jo tilskriver netop PageRank æren for deres fantastiske søgemaskine - og nu har vi jo lige lært, at man skal stole på hvad Google siger Surprise

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:44

Nu må jeg så lige skyde lidt ind angående det der med at pagerank ikke betyder noget. Selvfølgelig gør de det, hvis værdien kommer fra de rigtige sider. Vi vil jo alle gerne have links fra de store brancherelevante sider med høj værdi til at pege på vores sider ik ?

At det så nødvendigvis ikke betyder noget hvis pageranking kommer fra sider der ikke har noget med din branche/produkt at gøre, hvis der er nofollow links på eller hvis du deler værdien med 2000 andre sider, er en anden sag.

Og angående det med sitemaps. Ja det siger jo sig selv at hvis Google skaffer linksene til dine sider andre steder fra, hvad skal de så med dit sitemap ? Blot et unødvendigt mellemled, der kan blive en sovepude der kan forhindre god optimering via backlinks. Man kan sige at sitemappet er godt for amatøren der ikke orker at gå i dybden med sin optimering

Og jeg rådgiver ikke nogen, men Thomas Rosenstand har selv kaldt mig en amatør, så noget må jeg skulle have sagt !

Big Smile

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:48

Jimi Hove:
Selvfølgelig gør de det, hvis værdien kommer fra de rigtige sider.

Hmm kom til at lyde lidt for selvsikker i forhold til hvad jeg er. Jeg er IKKE helt sikker, men for mig lyder det som simpel logik

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 4 ud af 7 (63 indlæg)