Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

XML sitemaps kan godt være en hurtig vej til at få lidt flere indekseringer i starten - og kan (bør) så pilles af senere - så det er måske ikke helt så sort/hvidt Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:28

Sasa Kovacevic:
Utroligt at en mand af din klasse overhovedet kan komme i tanke om at hjælpe sådan en lille mand som mig!

Velkommen til aminos verden Smile

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:29

Det er fandme en ære!

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:45

Hej

Sådan Yes

Det er Amino-åndenCool

Hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:55

Ronnikc:
XML sitemaps kan godt være en hurtig vej til at få lidt flere indekseringer i starten

Jeg tror ikke på, at du kan få et site hurtigere indekseret ved at bruge XML Sitemaps end jeg kan ved at optimere det ordentligt. Og jeg er 110% sikker på, at det website der optimeres til ordentlig indeksering vil ranke langt bedre end det website der bare proppes ned i halsen på søgemaskinerne via XML Sitemaps.

Indeksering uden ranking har INGEN værdi for dig - det har en værdi for Google, og det er derfor DE gerne vil have du bruger XML Sitemaps. Så hvis du gerne vil glæde Google, mod til gengæld at løbe en lille risiko selv, så Go Head ... jeg er bare sådan lidt mere egoistisk og har primært fokus på mine eller mine kunders forretninger :)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 01:09

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror ikke på, at du kan få et site hurtigere indekseret ved at bruge XML Sitemaps end jeg kan ved at optimere det ordentligt. 

Mikkel nu snakker du også om hvis du optimere den ordenligt - Min firma er kun i opstartsfasen og pengene ruller ikke ind. Har du et tal på hvor meget jeg skal slippe med, så jeg kan være helt sikker på at hjemmesiden er ordenlig optimeret?

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:29

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror...

Vi har lavet nogle tests for nogle kunder som startede fra nulpunktet hvor det har vist sig at det kunne tyde på at det i forhold til at få content indekseret kan være en faktor i starten - efter et stykke tid piller vi det så af igen - men nu ved søgemaskinerne så også at siden eksistere og ikke mindst at der er meget indhold og så har de det med at komme noget hyppigere forbi (end hvis man har xml sitemap på).

Men jeg synes da det er meget pudsigt hvis du mener at de sider der initielt optages i Google på baggrund af et XML sitemap skulle blive optaget uden ranking - jeg tror ikke helt det står mål med virkligheden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:30

Sasa Kovacevic:
Mikkel nu snakker du også om hvis du optimere den ordenligt - Min firma er kun i opstartsfasen og pengene ruller ikke ind. Har du et tal på hvor meget jeg skal slippe med, så jeg kan være helt sikker på at hjemmesiden er ordenlig optimeret?

Hvis du bare følger de anbefalinger der er i SEO 2.0 med hensyn til god arkitektur, kodning, tekster og links så skulle du være godt på vej :)

Og hvis ikke de ting er på plads, så vil XML Sitemaps alligevel ikke give dig en større synlighed i søgemaskinerne.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:38

Ronnikc:
Men jeg synes da det er meget pudsigt hvis du mener at de sider der initielt optages i Google på baggrund af et XML sitemap skulle blive optaget uden ranking - jeg tror ikke helt det står mål med virkligheden.

Virkeligheden er bl.a. følgende ...

1) Indeksering og ranking er to forskellige ting. Du kan sagtens have en masse sider indekseret uden at de ranker på noget som helst - andet end måske nogle obskure søgestrenge af f.eks. lange tekststykker fra siden (som ingen, eller næsten ingen i praksis søger på). Så jo, Google kan sagtens "optage sider uden ranking", hvis det er sådan du vil udtrykke det :)

2) Søgemaskinerne - særligt Google, er ekstremt link-orienteret. De bruger både de interne og eksterne links til at forstå hvad sider er relevante for, hvor vigtige og hvor populære de er. Uden denne data er de i praksis "lost" - de kan ikke rigtig vurdere siderne, så godt som dem hvor de har brugbar linkdata. De vil derfor ranke dårligere end sider, hvor de har denne data.

Den bedste måde at lancere et website på er og bliver, at opbygge det ordentligt, sørge for tilstrækkeligt med godt indhold og så skaffe nogle links.

XML Sitemaps har "geek value" men (normalt) ingen "business value" for os :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 08:53

Jeg kan dog ikke se problemet i at Google får lidt hjælp til sine første besøg - i form af en forudgående viden om indholdet der skal indekseres.

Det er jo ikke sådan så crawlerne ikke kommer forbi, eller ikke registrere links og linkhieraki - det gør de jo selvom du har tilmeldt et xml sitemap.

Der hvor det er problematisk er jo at Google er doven, eller i hvert fald er deres små edderkopper dovne - så hvis du fortæller dem at du kun opdatere indhold hver 4. uge via XML sitemappet så kan du død og pine være sikker på at de ikke kigger forbi hyppigere - men det skader vel på ingen vis at Google smider de første 5000 sider ind i løbet af en 3-4 dage efter lancering (som vi har lavet praktiske test med) og vi snakker vel og mærke 5000 sider der er rangeret.

Men altså vi nå jo nok ikke til enighed - så vil jeg så bare konstatere at vi ikke har kunne se nogen effekt i forhold til "tomme" indekseringer eller andre negative konsekvenser ved at kickstarte indexeringen lidt med XML sitemaps til Google - tværtimod.

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)