Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikkel demib siger nej, mine programører siger ja - hjælp....

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 4 person

Nu vil jeg gøre mig selv godt og grundig upopulær hos deMib og alle hans hellige disciple, men nogen gange er det nødvendigt for at formidle sandheden :)

For det første bygger deMib's argumenter på en 4-5 år gammel teori om xml sitemaps, som blev startet af David Naylor, men dette gør ikke argumenterne mere rigtigte. DeMib argumenterer for at der ikke er fordele ved at bruge xml sitemaps, men dette dokument af Uri Schonfeld og Google Inc. beviser at der faktisk er indekseringsfordele ved at bruge xml sitemaps (i hvertfald i forhold til googles søgemaskine). Ligeledes glemmer DeMib de 2 fordele som Webmaster tools giver os udviklere hvis vi benytter XML sitemaps:

1) Vi får mulighed for at se hvor mange af vores sider der er indekseret i forhold til hvor mange der findes i vores XML sitemap (indekseringsgrad).

2) Vi kan holde øje med sitemap-to-index ratioen, hvilket er forholdet mellem hvor ofte vores sider og vores sitemap bliver indekseret.

DeMib glemmer også "changefreq" og "priority", som hvis man bruger dem rigtigt kan forbedre googles crawlers effektivitet på din side.

Min anbefaling til Sasa Kovacevic og alle andre der skulle være i tvivl: brug XML sitemaps hvis i ved hvordan man bruger dem, for det vil forbedre din placering i google søgemaskine.

And god said, "let there be flame"

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:37

Hej Ulrik, 

Jeg kan desværre ikke se hele din besked.
Det ser ud til at din besked fortsætter uden rammen kan være med :)  

Det kan være jeg ikke er den eneste som ser det? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej du har ret, jeg blev sgu så upopulær at Amino smed mig ud af rammen. Tja sådan kan det jo gå :)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror nu at det blot er en teknisk fejl. 

Men jeg glæder mig nu til hvad Mikkel siger til detAngel 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

ja, det er en teknisk fejl på siden, men et eller andet i min post fik den til at slå ud. Anyway her kommer posten med en lille html fix (længe leve CSS).

Nu vil jeg gøre mig selv godt og grundig upopulær hos deMib og alle hans hellige disciple, men nogen gange er det nødvendigt for at formidle sandheden :)

For det første bygger deMib's argumenter på en 4-5 år gammel teori om xml sitemaps, som blev startet af David Naylor, men dette gør ikke argumenterne mere rigtigte. DeMib argumenterer for at der ikke er fordele ved at bruge xml sitemaps, men dette dokument af Uri Schonfeld og Google Inc. beviser at der faktisk er indekseringsfordele ved at bruge xml sitemaps (i hvertfald i forhold til googles søgemaskine). Ligeledes glemmer DeMib de 2 fordele som Webmaster tools giver os udviklere hvis vi benytter XML sitemaps:

• 1) Vi får mulighed for at se hvor mange af vores sider der er indekseret i forhold til hvor mange der findes i vores XML sitemap (indekseringsgrad).
  • 2) Vi kan holde øje med sitemap-to-index ratioen, hvilket er forholdet mellem hvor ofte vores sider og vores sitemap bliver indekseret.

DeMib glemmer også "changefreq" og "priority", som hvis man bruger dem rigtigt kan forbedre googles crawlers effektivitet på din side. Min anbefaling til Sasa Kovacevic og alle andre der skulle være i tvivl: brug XML sitemaps hvis i ved hvordan man bruger dem, for det vil forbedre din placering i google søgemaskine. And god said, "let there be flame"

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:57

Ulrik Hvide:
ja, det er en teknisk fejl på siden, men et eller andet i min post fik den til at slå ud.

Ikke mere, end et enkelt linieskift [Enter] kunne klare.. Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen, Nielco IT :

Ulrik Hvide:
ja, det er en teknisk fejl på siden, men et eller andet i min post fik den til at slå ud.

Ikke mere, end et enkelt linieskift [Enter] kunne klare.. Wink

Eller at programmøren havde læst afsnittet: scalability. Dette lille problem kunne fixes ved en max-width og en mere gennemskuelig kode. Anyway, offtopic, nu virker det og i kan læse min post :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:11

Du vrøvler altså mere end de fleste, Ulrik.

For det første er det helt forkert at det er en gammel teori startet af min medvært på Strikepoint, David Naylor. Jeg præsenterede det faktisk før ham på de internationale konferencer - og herefter har vi mange gange diskuteret det på radioen. Og teorierne er skam stadig lige valide. Det er ikke ret lang tid siden vi igen havde sager oppe at vender, der dokumenterer de problemer jeg beskriver. At du så ikke selv har set disse eksempler betyder altså ikke at de ikke er rigtige. Farver eksisterer - også selvom de blinde ikke kan se dem :)

> at der faktisk er indekseringsfordele

Nu skriver du selv "indekseringsfordele" ... Udover at jeg kan bevise at dette er noget vrøvl - vo kan bare sammenligne en række sites med og uden XML Sitemaps, og jeg vil kunne vise dig at dem uden bliver ligeså godt eller bedre indekseret, så glemmer du at indeksering uden ranking INGEN værdi har. I hvert fald ikke for os der driver websites, men alene for Google og de andre søgemaskiner selv. Og det er derfor heller ikke underligt, at netop de forsøger at promovere XML Sitemaps.

Enhver der har beskæftiget sig seriøst med SEO ved, at man IKKE altid skal stole på hvad søgemaskinerne siger. Ikke nødvendigvis fordi de vil os det ondt, men ganske enkelt fordi deres opgave IKKE er at markedsføre vores websites, men derimod at lave en god søgemaskine. Det er ikke det samme, og det tror jeg faktisk godt de fleste kan forstå. At du vælger ikke at tro på det må være dit eget problem.

Med hensyn til de 2 fordele du nævner er det endnu mere noget vrøvl. Du vil i langt højere grad og langt mere præcist få samme informationer uden brug af XML Sitemaps. Jeg gider helt ærligt ikke at spilde min tid på at forklare dig hvorfor det forholder sig sådan. Hvis du synes det er morsomt at trolle denne debat så velkommen, men jeg hopper sgu ikke på.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

Hah, kan sgu godt lide hvor meget det betyder for dig, men for mig er du ligesom at se før søndagen, kedelig og yderst primitiv at lytte til. Du neglicierer Google og Uri Schonenfelds's undersøgelse og starter mudderkastningen som du plejer, well done my friend.

For at vende tilbage til spørgsmålet som det hele handler, så må folk selv bestemme om de vil lytte til Google når de anbefaler folk at benytte XML sitemaps, eller om man vil lytte til selvuddannede eksperter som deMib og hans seo kompagnoner. Personligt mener jeg at google mere eller mindre er internettet, om man kan lide det eller ej, og hvis google vil give mig ét point mere end deMib for at følge deres spilleregler, så følger jeg deres spilleregler.

c'est la vie mon chéri

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:38

Sorry Ulrik, men jeg gider altså ikke at spilde min tid på forum Trolls. Kom tilbage igen når du har noget at bidrage med som er værd at diskutere.

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)