Nu vil jeg gøre mig selv godt og grundig upopulær hos deMib og alle hans hellige disciple, men nogen gange er det nødvendigt for at formidle sandheden :) For det første bygger deMib's argumenter på en 4-5 år gammel teori om xml sitemaps, som blev startet af David Naylor, men dette gør ikke argumenterne mere rigtigte. DeMib argumenterer for at der ikke er fordele ved at bruge xml sitemaps, men dette dokument af Uri Schonfeld og Google Inc. beviser at der faktisk er indekseringsfordele ved at bruge xml sitemaps (i hvertfald i forhold til googles søgemaskine). Ligeledes glemmer DeMib de 2 fordele som Webmaster tools giver os udviklere hvis vi benytter XML sitemaps: 1) Vi får mulighed for at se hvor mange af vores sider der er indekseret i forhold til hvor mange der findes i vores XML sitemap (indekseringsgrad). 2) Vi kan holde øje med sitemap-to-index ratioen, hvilket er forholdet mellem hvor ofte vores sider og vores sitemap bliver indekseret. DeMib glemmer også "changefreq" og "priority", som hvis man bruger dem rigtigt kan forbedre googles crawlers effektivitet på din side. Min anbefaling til Sasa Kovacevic og alle andre der skulle være i tvivl: brug XML sitemaps hvis i ved hvordan man bruger dem, for det vil forbedre din placering i google søgemaskine. And god said, "let there be flame" |
Hej Ulrik,
Jeg kan desværre ikke se hele din besked.
Det ser ud til at din besked fortsætter uden rammen kan være med :)
Det kan være jeg ikke er den eneste som ser det?