Anden mulighed er, at jeg selv tjekker om firmaet er registreret på cvr.dk.. Men hvad så hvis det fx er et helt nyt firma, som ikke har fået cvrnr endnu? Eller hvis de har fået cvrnr fornylig og ikke har registreret sig som virksomhedsadresse på posthuset? Eller hvis firmanavnet er rigtigt, men de vil have sendt pakken til anden adresse - hvor skal jeg så vide fra, om den adresse er fx firmaets lager eller ejerens privatadresse?
I min verden, hvor man fakturerer en kunde, skal jeg have momsnummer på modtager i mit system og jeg tror nok, at det er et krav fra SKAT for kontrollens skyld.
Altså man skal have momsnummer på sine kunder i eget system, for at SKAT kan krydsrevidere afsender og modtagere.
Derfor burde det ikke være så svært, at når man opretter en kunde, så samtidig bede om cvr nummer.
Så vidt jeg ved er der ikke noget krav om, at man skal have oplyst et cvrnummer fra sine kunder- med mindre det drejer sig om forsendelse til udlandet. Og nej, selvfølgelig er det ikke svært at bede om cvrnummer.. vi havde et felt tidligere på vores hjemmeside, hvor man skulle udfylde cvr. Men vi fjernede det fordi det bevirkede at vi fik rigtigt mange opkald fra folk, der ville spørge om de godt måtte købe fra os, selv om de ikke havde virksomhed.. og vi kunne se en tydelig forskel i antallet af ordrer, da vi fjernede feltet - derfor vil jeg ikke have det igen. Vi har mange kunder som fx sælger på trendsale, qxl osv og bruger en del emballage, men ikke har cvrnummer. Så dem har jeg da ikke lyst til at miste.
De kunder som ønsker kredit hos os, tjekker vi om de er registrede som dårlige betalere og så finder vi også cvrnr frem - men ikke alle små-kunderne som betaler med kort.
Desuden kan man jo stadig godt have et cvrnummer uden at have været nede på posthuset og registrere sig.. Eller virksomheden kan være registreret på en anden adresse end leveringsadressen.
Vi har måtte sætte leveringstid med GLS fra 1-3 dage, da afhentning stadig svigter nu på 4 uge. Så må kunderne vurdere om det er besparelsen værd.
Tjae .... vi må jo blive ved til det fungerer, for vores kunders skyld
Ejh hvor irriterende - vi har brugt gls fra januar (erhvervspakker), og det problem har vi slet ikke - tværtimod har vi en rigtig flink chauffør, som kommer punktligt hver dag og er vi ikke nået at blive færdige kommer han bare igen lidt senere. Til gengæld har vi lidt andre små-problemer, lidt flere forkert leverede pakker og lign, end vi har med posten, men det er ikke så mange, at vi ikke kan leve med det.
"..Hvis en erhvervspakke er sendt til en privat modtager, vil pakken blive faktureret som en Privatpakke. Samtidig vil vi ved fejlregistrering opkræve et gebyr på 100 kr. pr. dag til dækning af administrationsomkostninger i forbindelse med korrektionen. Gebyret opkræves kun for pakker, som vi ikke modtager EDI-data på, og som derfor kræver manuel kontrol."
Er vi ikke enige i, at det betyder at hvis man ufylder sine erhvevslabels med en privatadresse (eller adresse uden CVR), så kommer man til at betale forskellen op til hvad en privatpakke ville koste. Derudover kommer der et éngangsbeløb på 100 kr. for hver dag man laver denne fejl/trick ?
Ejh hvor irriterende - vi har brugt gls fra januar (erhvervspakker), og det problem har vi slet ikke - tværtimod har vi en rigtig flink chauffør, som kommer punktligt hver dag og er vi ikke nået at blive færdige kommer han bare igen lidt senere. Til gengæld har vi lidt andre små-problemer, lidt flere forkert leverede pakker og lign, end vi har med posten, men det er ikke så mange, at vi ikke kan leve med det.
Det har formentlig noget med placering at gøre.
Her i det mørke Jylland får vi at vide at de afhenter klokken 1, og vi skal fortælle dem om vi har pakker til dem inden klokken 11. Der er vi knap nok færdige med at plukke ordrene. Og du får dem ikke til at komme forbi senere hvis du ikke er færdig.
Vi kan godt ændre vores arbejdsgang, så vi lever op til disse krav. Problemet er bare at ligemeget hvordan vi ændrer vores arbejdsgang, og forsøger at tilpasse os, så finder de altid noget at klage over og de svigter alligevel aftalerne.
Lidt på spidsen kunne jeg godt have mistænkt, at de slet ikke gider have kunder med det man kan kalde 'afsides beliggenhed', så de håber nok vi bliver trætte og opsiger aftalen.
Jeg har forøvrigt forespurgt på omdeling med GLS af privatpakker. Er det en løsning der findes, og hvad hedder den ?
Hvordan anmelder I jeres pakker...til hovedkontoret eller lokal - til afhentning, jeg vil væde med at de kan tilbyde en bedre løsning hvis i forelægger problemet for dem.
Hvordan anmelder I jeres pakker...til hovedkontoret eller lokal - til afhentning, jeg vil væde med at de kan tilbyde en bedre løsning hvis i forelægger problemet for dem.
Til kontoret i Kolding.
Vi har forsøgt at tale med GLS. De afviser, da vi har tegnet aftalen igennem Distribution Plus. Du får mig ikke til at citere afvisningerne ordret, men lad os bare sige det var mindre pænt formuleret
Vi har lige haft besøg af post danmark - og de mener at det er rigtig mange som før har sendt som erhvervspakker - og at der nok vil ske en naturlig regulering i forhold til alle de netshops der kører med gratis fragt. Enten må de opkræve fragt eller dreje nøglen (eller have nogle usandsynligt gode avancer).