Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark øger kontrol med pakker

Side 5 ud af 7 (69 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfra det du siger Helle, kan det så i princippet bedst betale sig at sende med PostDK? Da det virker som om at selvom de andre er billigere, så er PostDK stadig billigst, grundet det med momsen.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:43

Casper Blom:

Udfra det du siger Helle, kan det så i princippet bedst betale sig at sende med PostDK? Da det virker som om at selvom de andre er billigere, så er PostDK stadig billigst, grundet det med momsen.

Måske og måske ikke...

Derfor har GLS en Pakke Shops afdeling der kan konkurrere med Post Danmark i priser..

Du skal så huske på, at afsender kan trække moms fra og erhvervskunder kan trække moms fra.

Private slipper for momsbetaling via Post Danmark, men hertil kommer så visse gebyrer for hjemmeleveringer, efterkravsopkrævninger mv...

mvh  Geeked

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:51

LANTHER:

Casper Blom:

Måske og måske ikke...

Derfor har GLS en Pakke Shops afdeling der kan konkurrere med Post Danmark i priser..

Du skal så huske på, at afsender kan trække moms fra og erhvervskunder kan trække moms fra.

Private slipper for momsbetaling via Post Danmark, men hertil kommer så visse gebyrer for hjemmeleveringer, efterkravsopkrævninger mv...

mvh  Geeked

Casper - Prisen er i hvert fald tæt i det endelige regnestykke - men hvis du sender som brev er post dk stadig billigst. Hvis du sender privat pakke er der en besparelse hos fragtfirmaerne.

Lanther - ja, du får en faktura fra fragtfirmaet hvor momsen naturligvis kan trækkes fra. og det går så lige op. Men så skal man så også huske at der skal være moms i den fragt kunden betaler til dig. Og det er den del hvor regnestykket vælter - og som fragtfirmaerne ikke (je heller har pligt) nævner.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:51

Hej Casper

Jeg sender alle mine pakker med PostDanmark, og det fungerer fint.

Når du sender B2C kan du nøjes med at opkræve porto ex moms, men det kræver at du bogfører det separat over en udlægskonto. Der er en del tråde herinde, hvor du kan læse reglerne.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:47

SCANDIEURO:

Post Danmark sender i begyndelsen af næste uge et brev til deres erhvervskunder om at undgå fejl i opdelingen af erhvervs- og privatpakker. 

Det betyder, at en del pakker sendes til forkerte takster og i strid med aftalen med Post Danmark. Kontrollen med pakkerne vil derfor blive skærpet.

FDIH er tilfreds med initiativet, da vi har drøftet problemet med Post Danmark. Når enkelte firmaer udsender privatpakker som erhvervspakker, giver det ulige konkurrencevilkår i forhold til dem, der overholder de indgåede aftaler.

Jeg er spændt på, hvordan de kommer til at praktisere det og hvilken betydning det får for os.. med andre ord om vi får en masse "uforskyldte" gebyrer pålagt, hvor vi ikke selv var klar over at vi snød.

Vi har rigtigt mange kunder som har webshops i fritiden hjemmefra - og når jeg får en bestilling, kan jeg jo ikke lige se, om firmaet er registret som virksomhed.. Jeg plejer bare at gå ud fra, at hvis de har udfyldt et firmanavn på bestillingen, så sender jeg som erhvervspakke. Men det kan jeg jo så ikke gøre mere, så jeg har to muligheder.. 

Bede om cvrnr ved bestillingen, hvilket jeg ikke vil, da det både er mere besværligt for kunden, ikke alle sidder lige med virksomhedens cvrnr ved hånden (hvis det fx er en stor virksomhed) og det kan sende det forkerte signal, at vi ikke vil have kunder som ikke har cvr nummer.-. så at bede kunden om det under bestilling i webshoppen, det er udelukket.

Anden mulighed er, at jeg selv tjekker om firmaet er registreret på cvr.dk.. Men hvad så hvis det fx er et helt nyt firma, som ikke har fået cvrnr endnu? Eller hvis de har fået cvrnr fornylig og ikke har registreret sig som virksomhedsadresse på posthuset? Eller hvis firmanavnet er rigtigt, men de vil have sendt pakken til anden adresse - hvor skal jeg så vide fra, om den adresse er fx firmaets lager eller ejerens privatadresse?

Så er spændt på at se, om vi nu skal til at bøvle med at bevise, at pakkerne er til erhverv.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:00

Hvis I som kontokunde hos Postdanmark læser det brev igennem, som sandsynligvis er kommet en af de seneste dage, vil det fremgå, at gebyret for forkert håndtering af pakkerne er 100 kr. pr. dag, hvor man laver den forkerte sortering.

Dette kan tolkes på forskellige måder, men en af dem er, at du bliver faktureret 100 kr. pr. dag, du sorterer forkert. Dvs. hvis du sender 100 forkerte pakker om dagen, koster det dig 100 kr. pr. dag i gebyr. Sender du 2 pakker forkert koster det også 100 kr. pr. dag. Derved skabes der stadig forskel mellem mindre og større butikker.

Jeg synes i hvert fald, at det er en noget mærkelig opgørelse af gebyret, at beregne det pr. dag, da ovenstående nok er den mest logiske forklaring.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:16

Hvis du dagligt sender EDI-filer til post danmark, kommer der ikke ekstra gebyr på.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:45

Helle - houseofkids.dk:

Hvis du dagligt sender EDI-filer til post danmark, kommer der ikke ekstra gebyr på.

EDI-filer...hvad er det nu lige det er?!

Vi bruger webpack, så vi logger på webpack via postens hjemmeside og printer ud derfra..

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:58

Det er en elektronisk liste man sender ind hver eftermiddag når pakkerne er sendt. Vi bruger Consigner fra Edi Soft - og der gør vi det fra... jeg ved ikke om man også kan gøre det fra WebPack - men det må Post Danmark kunne hjælpe dig med at finde ud af.

Hvis bare man sparer gebyret - så er det ikke så slemt, da de så blot ændrer til at pakken er en privatpakke.

Vi har i princippet nok samme problem som dig. Vores kunder kan også selv vælge om det er til privat eller firmaadresse. Og når klaveret spiller, så lægger man jo ikke nødvendigvis mærke til om det er et almindeligt navn eller firmanavn.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:00

Helle - houseofkids.dk:

Det er en elektronisk liste man sender ind hver eftermiddag når pakkerne er sendt. Vi bruger Consigner fra Edi Soft - og der gør vi det fra... jeg ved ikke om man også kan gøre det fra WebPack - men det må Post Danmark kunne hjælpe dig med at finde ud af.

Hvis bare man sparer gebyret - så er det ikke så slemt, da de så blot ændrer til at pakken er en privatpakke.

Vi har i princippet nok samme problem som dig. Vores kunder kan også selv vælge om det er til privat eller firmaadresse. Og når klaveret spiller, så lægger man jo ikke nødvendigvis mærke til om det er et almindeligt navn eller firmanavn.

Ja netop, jeg har ikke noget problem med at betale for privatpakker, men gebyret vil da være rigtig træls at betale for.

Tak for hjælpen :-)

Side 5 ud af 7 (69 indlæg)