Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark øger kontrol med pakker

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

SCANDIEURO:

Ja og det er ikke kun PD som læser her på AMINO, der er også en E-handelsgruppe ved SKAT som løbende holder sig orienteret, derfor er det også vigtigt at man har orden i lovgivningen, når man debatere noget herinde.

Jeg kender rigtig mange læsere på Amino som bare følger med i mens vi andre skaber "underholdningen" Smile Tror også der er nogen store navne bag anonyme profiler..

Selvfølgelig følger de med, det var da også underligt andet, for det er jo blandt iværksættere at man finder huller i lovgivningen, eller mulighed for at finde grænser i lovgivningen, som man lovligt  kan bruge til egen gevinst og det er jo også kun rimeligt at man bruger de love hvor det er muligt, at tjene penge, for de skal nok være der når noget går galt eller man overtræder reglerne - så et tip må jo være at have en god dialog med skattemyndighederne.. men det er jo lidt sværere med en statsvirksomhed som postvæsenet - men det generelle problem ligger jo nok i at postvæsenet skal være der på grund af deres distributionspligt og en privat virksomhed må være der - så venligst privatisere postvæsenet og lad dem spille med de andre på lige vilkår.... så får man fair konkurrence.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:41

Hejsa

Distributøren GLS burde måske gennemgå en lignende kampange. Hvis man spørger salgskonsulenterne hos GLS, så vil de slet ikke have kunder som sender privatpakker. Selvfølgelig tillader GLS deres kunder at sende privatpakker også, hvis de fortrinvis har erhverspakker, men ellers vil de slet ikke have privatpakker.

Alligevel ser jeg rigtigt mange webshops, som afsender deres varer med GLS til private kunder. Jeg kan kun udlede at der foregår meget kreativitet mht. registrering af privatpakker vs. erhvervspakker.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:42

SCANDIEURO:
så venligst privatisere postvæsenet og lad dem spille med de andre på lige vilkår.... så får man fair konkurrence.

Ja, Post Danmark lukrerer på, at private pakker under 20 kg er momsfrie.

Alle andre aktører i Danmark skal tillægge 25% moms på pakkerne og det er unfair.

Liberalisering imødeses hurtigst muligt.

mvh  Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:45

Søren V. Larsen:

Hejsa

Distributøren GLS burde måske gennemgå en lignende kampange. Hvis man spørger salgskonsulenterne hos GLS, så vil de slet ikke have kunder som sender privatpakker. Selvfølgelig tillader GLS deres kunder at sende privatpakker også, hvis de fortrinvis har erhverspakker, men ellers vil de slet ikke have privatpakker.

Alligevel ser jeg rigtigt mange webshops, som afsender deres varer med GLS til private kunder. Jeg kan kun udlede at der foregår meget kreativitet mht. registrering af privatpakker vs. erhvervspakker.

Mvh Søren

Søren, det er ikke fordi GLS ikke vil have private kunder, men ene og alene fordi, at Post Danmark kan gøre deres ydelser momsfrie og meget billigere end alternative aktører.

GLS har da også lavet en billig privat afdeling med navn Pakke Shops der forsøger at konkurrerer med Post Danmark, men der er ingen penge i denne gren.

Jeg tror heller ikke GLS benytter cvr kontrol når de skal levere en pakke.

mvh  Geeked

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 14:46

Søren V. Larsen:

Hejsa

Mvh Søren

Nej selvfølgelig vil GLS have pakker til private men de bliver leveret i de såkaldte pakkeshops..

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:50

SCANDIEURO:

Nej selvfølgelig vil GLS have pakker til private men de bliver leveret i de såkaldte pakkeshops..

Vi skal lige have en mente her !!

GLS og GLS Pakke Shops er 2 forskellige afdelinger.

Pakker sendt med GLS havner direkte hos kunderne.

Pakker afsendt fra Pakke Shops havner altid hos en anden Pakke Shop

Der er ikke samkørsel mellem disse 2 afdelinger.

Akkurat som Post Danmarks samarbejdspartnere der kører hver deres spor.

mvh   Geeked

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:59

LANTHER:

Søren, det er ikke fordi GLS ikke vil have private kunder, men ene og alene fordi, at Post Danmark kan gøre deres ydelser momsfrie og meget billigere end alternative aktører.

GLS har da også lavet en billig privat afdeling med navn Pakke Shops der forsøger at konkurrerer med Post Danmark, men der er ingen penge i denne gren.

Jeg tror heller ikke GLS benytter cvr kontrol når de skal levere en pakke.

Som jeg har forstået det, så bringer GLS ikke privatpakker ud, men lægger dem i nærmeste pakkeshop. Men hvis man har en erhvervsaftale med GLS, hvor man fifler med typen af forsendelsen, så kan man omgås dette problem og få pakken leveret helt ud til kunden. Og det er det som GLS måske burde kigge på.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:04

Søren V. Larsen:

Som jeg har forstået det, så bringer GLS ikke privatpakker ud, men lægger dem i nærmeste pakkeshop. Men hvis man har en erhvervsaftale med GLS, hvor man fifler med typen af forsendelsen, så kan man omgås dette problem og få pakken leveret helt ud til kunden. Og det er det som GLS måske burde kigge på.

Mvh Søren

Jeg tror ikke at GLS pakker havner hos Pakke Shops, især af den ene grund at Pakke Shop kunden får tilsendt en sms om at nu ligger der en pakke og venter.

GLS erhverv sender ikke sms før leveringer.

derfor..

mvh  Geeked

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 15:09

Du misforstår mig Lanther

Det jeg siger er, at mange webshops sender til hovedsageligt private modtagere. Derfor burde de have en GLS pakkeshop aftale men på een eller anden måde har de fået en almindelig GLS aftale (måske ved at snyde med pakketypen).

Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:11

Søren V. Larsen:

Du misforstår mig Lanther

Det jeg siger er, at mange webshops sender til hovedsageligt private modtagere. Derfor burde de have en GLS pakkeshop aftale men på een eller anden måde har de fået en almindelig GLS aftale (måske ved at snyde med pakketypen).

Søren

Det kan jeg give dig ret i...

Men hvem snyder hvem...

mvh  Geeked

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)