Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligpriserne stiger! Krisen ved at klinge af eller.....?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jvf. flere og flere er det nu et faktum, at boligpriserne stiger, særligt i byområderne og Hovedstadsregionen.

Se dette fra TV2 Finans http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=28566901 

Normalt er det de første tegn på, at der er kommet mere ro på efter den "såkaldte" finanskrise. Men som det også fremgår af artiklen, så hænger det også sammen med de historisk lave renter på finansiering af fast ejendom ligesom skattelettelserne for 2010 også påvirker det generelle rådighedsbeløb.

Pt. er der positive meldinger fra boligmarkedet og aktiemarkedet ser også rimeligt ud efterhånden, så vi mangler vel bare at få bankerne til at lette på pengekassen igen, så der kan komme gang hjulene igen.

Hvordan tror I andre, at særligt det næste års tid vil forme sig? Kommer vi fri af denne "krise"?

De bedste hilser

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke at dette er vendepunktet, men jeg håber da at jeg tager fejl Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 03:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tvivler på at dette år bliver "vendepunktet" og at priserne stiger ved jeg ikke om jeg vil tro helt på.. altså De skide analytikere og så kaldte eksperter kan styre hvordan vi som forbrugere og mennesker skal tro og handle.. De styre om der er krise mere eller mindre, til en vis grad selvfølgelig.. Men jeg tror stadigvæk at priserne vil falde.. :) men spændende at følge med i..

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det er for tidligt at snakke om en at krisen er ved at vende.

Og at priserne på boliger stiger lidt tror jeg kun hænger sammen med de lave renter og det faktum at rigtig, rigtig mange har valgt at tage deres bolig af markedet, hvilket giver en større efterspørgsel efter de boliger der er tilbage.

Hvad sker der når renten igen stiger og alle der går med salgs tanker igen smider deres boliger til salg?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror klart at krisen er slut.

Der er flere parameter der støtter dette. Bl.a. et stigende bil salg. Og jo selvfølgelig har renten noget at gøre med det. Er jo noget som gør at folk hellere vil låne end at spare op, da der ikke er den store forskel på det.

Men derved ikke sagt at vi kommer hen hvor vi var for 2 år siden. Men at vi mere lander på et niveau der er mere realistisk.

Men jeg mener så heller ikke at bankerne skal give los af deres penge, da mange idag, låner for at kunne behandle en ordre i stedet for at have kapitalen til det. Og derved sikre deres kunder, istedet for at gå konkurs når noget går imod dem. Og det er jo netop noget af det der fik det over optimistiske marked til at springe sidst.

Så derfor må man se i øjnene at den vilde vækst i mange firma'er ikke kan opnåes lige pt. og kommer den til at være der igen, så vil vi hurtigt se et marked på rutsjetur igen. Så derfor er jeg personligt tilfreds med at bankerne holder tilbage med lån, som så også gavner mit firma.....Embarrassed

/Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi kigger på hvor mange der er ledige, så have vi en ide om krisen er væk eller ej.

Jeg tror ikke på at vi kommer til at se tiden 2001-2008 igen lige med det sammeSad Når det så er sagt så, tror jeg at det er en fordel for alle små virksomheder, det tvinger alle til at tænke sig godt om.

Der er ingen let vej til at drive virksomhed, det er med at hænge i hver dag.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Krisen er langt fra slut, hvilket også de for tiden rekordhøje konkursantal viser.

Måske er det begyndt at vende lidt på boligmarkedet, men det har ikke rigtigt smittet af i andre brancher endnu.

Såervipå:
Der er ingen let vej til at drive virksomhed, det er med at hænge i hver dag.


Nemlig, for tiden er det sværre end nogensinde, men forhåbentligt kommer de fleste af os bare stærkere ud af denne krise.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter 7 gode år, kommer 7 dårlige.

Partner @ The Social Agency 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det blev i medierne i går skitseret rimeligt præcist.

Det tager et godt stykke tid at komme ud af krisen idet at staten har brændt alt krudt af og den kasse er tom og kassen hos Nationalbanken er også tom forstået derhen, at der ikke er noget at give af rentemæssigt.

Det eneste Danmark kan håbe på er stigning i privatforbruget, og man forventer ikke en lysning før 2012.

Det kan være en selvspunden spiral uden ende og jeg tror personligt ikke vi ser en stigning før forbrugertilliden stiger. Hollænderne har været i den situation før, hvor befolkningen sparede så meget op af frygt, at de havde seriøse udfordringer.

Man vil nok se en ændring i adfærd derhen, at folk generelt sparer op til det de har brug for, fremfor at få det finansieret. Derudover er der også den normale cycklus for længerevarende forbrugsgoder, der har i årevis været ekstremt lave priser på det man betragtede som længerevarende forbrugsgoder som fladskærme, computere, køle/frys og nu er bilerne i kampen med yderst fordelagtige leasingaftaler.

Altsammen noget der i en periode booster omsætning, men også brænder ud i en periode indtil tingene skal erstattes ved nyanskaffelser.

Nu hvor danskerne i princippet i mange tilfælde har de fladskærme, køleskabe og biler de skal bruge, så vil man nok se en eksplosiv interesse i rejser til sommer og efterår, da folk nu vil bruge pengene på oplevelser.

Det er bare mit bud, vi får at se om det holder om 3-4 måneder Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)