Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligpriserne stiger! Krisen ved at klinge af eller.....?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Stenderup:

Efter 7 gode år, kommer 7 dårlige.

Hva så når der har været 10-12 gode år? Kommer der så os 10-12 dårlige? :S

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:31

Det er tæt på ligeså håbløst at spå om boligmarkedet som aktiemarkedet. Boligpriserne ligger stadig 30-40% højere end de gjorde i 2003 http://www.dinepenge.dk/bolig/artikel/tikkende-bombe-under-afdragsfrie-lan.

Om vi så skal tilbage til 2003 niveau eller ej er et godt spørgsmål. Men med den største boligkrise i nyere tid lige bagved os, og muligvis stadig omkring os, burde det ikke overaske nogen hvis vi skal helt tilbage til før 2003, før det hele begynder at vende.

Nu falder eller stiger et marked jo heller ikke konsekvent, det retter sig, tilpasser sig, panikker, retter sig, falder og stiger og alt muligt ind imellem. Og som nævnt tidligere i tråden, er det vi ser nu en konsekvens er flere parametre.

1. Den største del af krisen (håbes) er muligvis ovre
2. Renten er lav som aldrig før
3. Mange vælger at vente til bedre tider = øget efterspørgsel på det der er tilbage
4. Almindeligt menneskeligt håb, kan få hvad som helst til at stige, for en stund.
5. DK er ikke ligeså hårdt ramt som andre lande

Men altså var det på aktiemarkedet ville man nok snakke om en lille overreaktion opad, specielt hvis det fortsætter nogle måneder endnu. Men der er da små interesante tegn på en begyndende stigning. Dog håber jeg personligt først på tidligst stabil stigning i slut 2010 start 2011. Og mon ikke vi skal lidt længere ned inden da?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48

Hej

Det er da rart at se, at der efterhånden er lige så mange meninger om dette emne, som der er af indlæg.

Jeg er så ikke enig i, at regering eller folketing har brændt alle midler på krisehjælp, men det er klart, at der et kæmpeunderskud på finansloven m.v., idet skatteindtægterne udbeliver i stor stil og flere kommer på offentlig hjælp.

Men er det i realiteten ikke en god ting, jeg mener at få ryddet op i de svage virksomheder, som vel reelt ikke har en chance i det nuværende marked. Får vi et opsving igen, skal der nok dukke nye virksomheder op igen, og så kan man jo håbe at de har lært at konsolidere deres virksomheder, så de er i stand til at overleve den næste krise/nedtur.

Jeg har været inden revisions- og regnskabsbranchen i mere end 25 år, og det er 3 eller 4 gang, at der er en krise/nedtur/recession (kært barn har mange navne), men det ender faktisk altid med, at vi kommer ud på den anden side stærkere og mere motiverede end før.

Vi skal dog have styr på arbejdsløsheden, og ja privatforbruget skal stímuleres, hvilket jeg egentlig også tror, vil komme stille og roligt, idet såvel de lave renter og skattelettelserne vil have en direkte indflydelse herpå. Nu har de fleste dog trods alt kun modtaget en lønseddel i 2010, og når de ser de næste, hvor nettolønnen alt andet lige er steget, så begynder overvejelserne igen.

Træerne vokser ikke ind i himlen, og med hensyn til boligmarkedet så er vi pt. på 2005-niveau, så hvis boligpriserne nu er på vej op, så vil vi formentlig kunne nå nye rekorder igen, spørgsmålet er bare hvornår. Dette støtter jeg på, at der stadig er rigtig mange i arbejde, hvor de oppebærer relativt høje lønninger, som blev gennemført i 2007, og den købekraft der besiddes her incl. nye ansættelser mv., vil kunne bidrage væsentligt til det samlede forbrug, hvilket igen vil få virksomhederne til tro på en god fremtidig indtjening.

Jeg håber kun, at den positive spiral fortsætter.

Hilsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:51
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)