Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevis for nytten af SEO for online virksomheder

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lone S. Hansen:
Jo, men tilsyneladende ikke iflg. alle de nyhedsmedier der har bragt sagen.

Artiklen er et godt eksempel på, hvorfor man ikke skal bruge dagblade i sin research af et fagområde som søgemaskiner og SEO :)

Helt enig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:52

Lone S. Hansen:

Jo, men tilsyneladende ikke iflg. alle de nyhedsmedier der har bragt sagen. De bringer den fint under fanen "bloggere kan dræbe din virksomhed" og taler om hvordan man kan manage det med SEO, uden på nogen måde at forholde sig kritisk til situationen og sagen.

Fordi et nyhedsmedie skriver det, så behøves det jo ik være sandheden!

Og den omtalte sag, er vist det man kalder "en storm i et glas vand (tror det må være et dukkeglas)"...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:42

Jeg synes jeg gjorde pænt klart, da jeg nævnte artiklen første gang, at jeg synes det var lort og lagkage? Jeg forsøgte blot at finde en artikel omhandlende Frederikkes problemstilling i et af de medier hun havde requested.  

Jeg er helt enig i, at man ikke kan bruge dagspressen til sådan research (eller ret meget andet, i øvrigt) ;)

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:00

Wow, man kan da heller ikke vende ryggen til et øjeblik! ;-) Fedt med al den feedback!

"Dette har intet med søgemaskiner at gøre, men derimod det faktum at folk helt vil handle på deres eget sprog og har mest tillid til websites der lever op til lovgivningen i deres eget land. Søgemaskinerne forsøger såmænd bare at tilfredsstile de ønskler deres søgebrugere har."

Det er netop teorigrundlaget google har lagt til grund for brugernes ønsker, som jeg også prøver at kortlægge... men hvad kommer først - hønen eller ægget? er søgemaskinen indrettet således fordi det er det folk vil ha' eller fordi det er det de ALTID har fået? det er denne cirkel der stopper globaliseringen... jeg har lavet globale forsøg som påbeviser at selvom du søger på et f.eks. et engelsk ord som Yacht på google.com, så er der ca. i gennemsnit 30% lokale resultater, både på engelsk og lokal sprog. Det er I TEORIEN ikke globalisering og det er ærgeligt at internettet ikke bliver udnyttet bedre. En yacht til mange millioner har jo købere fra hele verden I TEORIEN.

jeg er klar over at Adwords, branding etc. altsammen arbejder sammen - men jeg kigger ISOLERET på det organiske søgefelt. Hvis jeg er en nystartet ukendt bådsejler der vil sælge en Yacht til 80 millioner kroner uden brug af reklame, adwords etc. hvordan skal det så gøres? - Man skal optimere for hvert enkelt lokale marked på hhv. kinesisk, spansk etc. og endda købe domæner i de pågældende lande for at have en chance for at ranke... IP server spiller også en rolle og så selvfølgelig søgeordene, osv. Hvis man er et ukendt brand - så er man meget afhængig af søgemaskinerne!

anyhow - jeg er klar over at det ikke er et realistisk opgave - det er jo derfor det hedder TEORI! det handler om at kigge på isolerede problemstillinger; såsom små ukendte virksomheders afhængighed af google, og om hvorfor google fordeler trafikken som den gør - så er det nemmere - fra en teoretisk synsvinkel - at forstå hvordan man arbejder omkring algoritmen. der findes desværre meget lidt teoretisk litteratur om søgemaskiner og SEO/SEM, - hvorfor jeg må trække på diverse SEO blogs og bøger. De er alle meget praktisk orienterede (som flere også nævner ;-) så jeg leder derfor efter en mere teori orienteret kilde.

alle skal have lov til at synes hvad de vil om det pågældende emne :-0, men jeg leder altså stadig efter en teoretisk/akademisk funderet artikel som omhandler SEO :-)

Mvh.

Frederikke

Ang. succes uden SEO; ja det kan man da sagtens hvis man har mulighed for at benytte reklame, branding, adwords, affiliates, links eller networking osv. - eller hvis der lidt eller ingen konkurrence er på det pågældende marked. Google forfordeler desuden lokale virksomheder baseret på søgerens IP.Det kan da også være at man rent faktisk har opbygget siden perfekt ift. SEO på selve hjemmesiden... Men jeg kigger kun på SEO isoleret uden brug af nogen andre kanaler. I TEORIEN :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:11

Frederikke1:
er søgemaskinen indrettet således fordi det er det folk vil ha' eller fordi det er det de ALTID har fået?

Der har gennem tiden været mange videnskabeligt valide undersøgelser, der alle har påvist at langt størstedelen af folk ønsker at handle på deres eget sprog og med virksomheder der overholder deres lands love. Den sidste undersøgelse jeg så viste at kun ca. 8% ikke foretrækker det sådan.

Derudover har søgemaskinerne gennem alle årene foretaget deres egne undersøgelser, som dog sjældent er offentligt tilgængelige, der beviser det samme.

Frederikke1:
der findes desværre meget lidt teoretisk litteratur om søgemaskiner og SEO/SEM

Der tager du altså fejl. Der findes utroligt meget teoretisk litteratur om både søgemaskiner og markedsføring i søgemaskiner. Jeg har selv et par meter stående på hylderne - og der er MEGET mere!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:15

Frederikke1:

Det er netop teorigrundlaget google har lagt til grund for brugernes ønsker, som jeg også prøver at kortlægge... men hvad kommer først - hønen eller ægget? er søgemaskinen indrettet således fordi det er det folk vil ha' eller fordi det er det de ALTID har fået? det er denne cirkel der stopper globaliseringen... jeg har lavet globale forsøg som påbeviser at selvom du søger på et f.eks. et engelsk ord som Yacht på google.com, så er der ca. i gennemsnit 30% lokale resultater, både på engelsk og lokal sprog. Det er I TEORIEN ikke globalisering og det er ærgeligt at internettet ikke bliver udnyttet bedre. En yacht til mange millioner har jo købere fra hele verden I TEORIEN.

Kunne ik lade vær med at små grine... Du mener det vil gavne Hr Hansen, som vil købe en Nokia, at der væltede tilbud ind fra hele verden, som var ubrugelige?

Og hvordan har du tænkt dig, at en global søgemaskine skulle virke? Hva med alle de ord, som har forskellige betydninger alt efter land? Jeg kan nemt komme med nogle ord, som ville give nogle ret sjove og komiske resultater i forhold til det brugeren efterspørger

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:22

Frederikke1:

... jeg har lavet globale forsøg som påbeviser at selvom du søger på et f.eks. et engelsk ord som Yacht på google.com, så er der ca. i gennemsnit 30% lokale resultater, både på engelsk og lokal sprog. Det er I TEORIEN ikke globalisering og det er ærgeligt at internettet ikke bliver udnyttet bedre. En yacht til mange millioner har jo købere fra hele verden I TEORIEN.

Jeg er nu på side 23 af søgeresultater på Yacht på Google.com - og jeg er ikke stødt på et .dk-domæne endnu. (jeg gad ikke fortsætte).

Edit:
Jeg er nu på side 72. Der er ikke bid endnu.

Edit:
Den viser åbenbart kun 75 sider. Der var ikke et eneste .dk domæne iblandt de altså første 746 resultater på søgningen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 11:39

Hej Frederikke

Jeg synes som udgangspunkt, at du forsøger at drage en for stærk konklusion i forhold til dit analysefokus. Du vil gerne sige noget om globalisering - som jeg forstår det - og konkluderer, at Google er en hæmsko for globalisering, da en søgning på bestemte søgeord giver bestemte resultater. Hvad nu hvis, at virksomheder i et bestemt land er førende inden for søgemaskineoptimering (tænkt eksempel), hvorfor sider fra dette land er overrepræsenterede i forhold til andre landes virksomheder. Det siger vel intet om globalisering, men mere noget om, hvem der bedst udnytter et bestemt medium.

Desuden kan jeg godt købe en tandstikholder, som er produceret i Kina, men som sælges af en dansk butik. Det er vel også globalisering?

Jeg har i øvrigt også foretaget søgningen på "yacht" på google.com, hvor jeg heller ikke kommer frem til samme resultater som du.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:51

Når du nu er så priviligeret at have adgang til alle cbs' ressourcer. Denne base har ret mange artikler og journals om seo, mon ikke der kan findes noget der: http://portal.acm.org.esc-web.lib.cbs.dk. Du logger bare ind med dit CBS login :)

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:17

Hej igen. Du må meget gerne sende mig et par navne/titler på de bøger, artikler, blogs og anden teoretisk litteratur som du mener er de mest teoretiske og akademisk anvendelige - det har jeg meget brug for, f.eks. den undersøgelse med de 8% må du meget gerne sende info på. Det er jo netop alt sådan litteratur jeg efterspørger (se min allerførste post). Jeg kan finde meget praktisk litteratur, ala Mike Moran, om hvordan man SEO'er men ikke meget om teorierne bag algoritmen og om teorierne bag folks søgeadfærd - som er bevist.  Så endelig, send send tak :-)

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)