Når du nu er så priviligeret at have adgang til alle cbs' ressourcer.
Denne base har ret mange artikler og journals om seo, mon ikke der kan
findes noget der: http://portal.acm.org.esc-web.lib.cbs.dk. Du logger bare ind med dit CBS login :)
ha ha good one :-), jeg spørger jo netop her da der ikke findes beviselige teoretiske White Papers i databasen - eller rettere; jeg har ikke været i stand til at finde dem... Hvis du falder over noget så videresend endelig! Tak :-)
De fleste foretrækker de fleste at benytte eget sprog hvorfor de fleste bruger google.com på deres lokale sprog. forsøget er således udført i alle landes lokale sprog men med et engelsk søgeord, dette er uden tvivl det allermest realistiske scenarie da mange IKKE vil skifte til engelsk hver gang de bruger google.com. desuden er det meget vigtigt at man ikke er logget ind på youtube, gmail eller google generelt når man laver søgningen... - så kan man indgå i en ny diskussion omkring hvorfor google låser resultatet til dansk hvis man har dansk sprogindstilling - men dette er ikke en opfordring.
men altså, det er helt ok at nogle af jer ikke er enige i, eller synes om hvad jeg prøver at lave - jeg ville bare høre om der var nogen der lå inde med det data jeg leder efter... hvis ikke så lukker jeg den vist bare her, da jeg jo i sidste ende bør skrive i stedet for at sidde og diskutere.
jeg kom forbi her fordi jeg håbede på et par fede links eller info, egentligt ikke andet :-) tak for Jeres tid.
Det kan godt være det er mig der bruger Google forkert - men jeg kan død og pine ikke få Google.com til at vise danske søgeresultater - kun google.dk Jeg bruger det ene til internationale søgninger og det andet til danske.
Men du bliver ved med at referere til at "Google.com" foretager danske søgninger. Jeg kan bare ikke få det til at passe. Jeg nævner det kun, for at du er opmærksom på det og ikke skriver din hele din opgave på et forkert grundlag.
Det er nok dine søgeindstillinger måske? Jeg får et mix af danske og engelske op, en enkelt tysk... men tak for hjælpen. Hvis du finder noget af det litteratur jeg efterspørger må du fluks gerne sende det til mig ;-)
Jeg har ikke sådan en færdig litteratur- og reference liste liggende og jeg har ikke tid til at lave en sådan til dig, så der må du nok selv ud og lede lidt mere aktivt :)
Der findes både dokumenter fra forskningen på området, patenter der er værd at læse, gode bøger, blogs og andre websites.
Det du ikke finder er detaljerede beskrivelser af, hvordan de enkelte søgemaskiner, herunder Google, fungerer - udover de "reversed" analyser, der er lavet af folk som jeg.
Jeg kan i øvrigt anbefale dig at læse en artikel jeg skrev for noget tid siden, med titlen: "Hello World! There is no Europe". Jeg synes nemlig din forestilling om "den globale borger" er helt forkert. Vi er lokale borgere i en global verden - ikke globale borgere. Det virker somom du har låst dig fast i den modsatte opfattelse. Og den holding kan jeg ikke finde belæg for i virkelighedens verden.