Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevis for nytten af SEO for online virksomheder

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg leder efter en artikel, journal eller bog, der påbeviser at små virksomheder med online tilstedeværelse afhænger af SEO (eller til dels SEM generelt).

Findes der mon noget om, hvordan nyopstartede e-shops (læs potentielle fremtidige born globals) har måtte lukke ned pga. manglende trafik, salg osv. via internettet og firmaets hjemmeside.

Hypotesen er at det gennem de sidste ti år ikke blot har været nok at åbne en (relativt ukendt) webshop men at man bliver nødt til at optimere sin side da størstedelen af al trafik til hjemmesider går igennem e.g. Google. Altså SEO; do or die...

Jeg håber at en af Jer kan hjælpe!

Takker,

Frederikke

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:20

Det giver vel sig selv ?

Ingen kunder ingen butik. Lidt som at åbne en stor butik helt ude på landet i håb om nogen en dag skulle være så heldige og finde det.

Men hvis nu naboen (seo) fortaller inden på torvet (google) at der findes en kanon butik der ude på landet. Ja så kan det være der kommer nogen i butikken som har fundet dig på torvet (google)

Nej det store spørgsmål er hvad gør vi når alle står nede på torvet og råber kom i min butik og har betalt naboen ( seo) for også og råbe.

Jeg kan kun se en ting ske her. Dem som har penge til den største mængde mennesker (seo) som står og råber vinder.

Men dette var blot min tanke :) vi kan jo håbe på de kære google folk kommer på nye ideer til hvorfor en hjemmeside skal være i toppen og en anden ikke skal.

Jeg tror seo folk som vi ser dem i dag lever på lånt tid :)

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:25

hvis du ikke modtager kunder via seo eller sem hvor vil du så få dine kunder fra ???

Kan du svare på dette har du svaret på dit eget spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

Hej Frederikke

Jeg har beskæftiget mig med webdesign de sidste 3 år og oplever gang på gang kløften mellem

- grafikerne/designere af en webside på den ene side og så SEO-folkene på den anden.

Jeg har også af og til fået på puklen for dette udsagn:

http://www.wwwdesign.dk/seo.html

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:35

Hvi du kigger dig omkring, så har du vel svaret... Only the strongest will survive, og det sker jo ofte på bekostning af de små virksomheder...

Ellers siger statestikken over levetiden af et ny startet firma vel alt...

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:00

Hej!

Tak for alle Jeres - hurtige - svar. Jeg arbejder selv med SEO i min fritid MEN jeg skriver også Cand.Merc. hovedopgave på CBS om bl.a. Google, SEO og internationalisering, og mangler DEN meget vigtige, alvorlige, seriøse artikel der rent faktisk kan dokumentere at der er X antal virksomheder der knækker nakken på, ikke at benytte SEO. Jeg er enig med alle her at; 'det er jo åbentlyst!' men det er desværre ikke nok 'bevis' til min vejleder :-)

For at være helt præcis er emnet, at søgemaskiner begrænser globalisering idet bl.a. lokale domæner konsekvent for-fordeles, og at man således er tvunget til at optimere for alle domæner og sprog, for at udnytte internettets potentiale - dette til trods for at man f.eks. sælger et internationalt produkt på f.eks. engelsk. Jeg har selv lavet et globalt forsøg som påbeviser dette.

Så derfor; er der nogen der er faldet over en artikel om dette emne - som påbeviser (vores) påstand, eller som blot behandler problemet, i f.eks. The Economist, Børsen, Newsweek, The Times, Berlingske etc??

Endnu en gang tak for hjælpen, - super velkomst!

Mvh. Frederikke

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:15

Frederikke1:

... og mangler DEN meget vigtige, alvorlige, seriøse artikel der rent faktisk kan dokumentere at der er X antal virksomheder der knækker nakken på, ikke at benytte SEO.

Velkommen til, Frederikke

Arhhh. Tillad mig gå lidt imod stømmen (er selv SEO'er, som du kan se i min profil)

Helt så åbentlyst er det ikke.

Hvad hvis jeg nu siger, at:

• Jeg startede med at markedsføre en nystartet advokatvirksomhed for præcis 3 år siden med 5 ansatte 
  • Det er den eneste markedsføring de bruger 
  • De har opkøbt konkurrenten for ca. 1,5 år siden
  • De er vokset til 26 ansatte i dag, 3 år senere 
  • Uden SEO overhovedet

Du kan ikke stille dette spørgsmål uden at drage AdWords ind i billedet.

Det er først NU vi går i gang med SEO og konverteringsoptimering.

Hvorfor ikke før: De turde ikke vokse hurtigere

Det ligner ikke en lukning i mine øjne Wink

Venlig hilsen,

Christian

PS: Stiller gerne op og holder foredrag hos jer.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:17

Du skal nok vælge en anden vinkel så. Jeg tror ikke du finder artikler som peger på manglende SEO som årsag til en virksomheds forfald.

SEO virker, men er langt fra at være alt afgørende, hvis intet andet i virksomheden hænger sammen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:27

Jeg vil også sige at du måske skal kigge efter en anden vinkel til din opgave. Eksempelvis kunne det være generelt manglende reklamefremstød - dvs. ingen adwords, seo, artikler, annoncer osv. Hvis nogen vælger seo fra - kan de jo smide en masse penge efter adwords og bannerannoncer - og dette vil så gøre at de overlever.

Held og lykke med projektet :·)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:32

Helle - houseofkids.dk:

og dette vil så gøre at de overlever.

Ikke kun overlever, Helle.

Næste eksempel:

Lille møbelfabrik blev kunde i 2002.

Kører AdWords for dem på 6 sprog. Er i dag verdensomspændende med hundredevis af forhandlere , de forhandlere, der er længst væk er i Kina og Sydkorea.

De piver stadig ikke, selv her i 2010.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)