Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino og en iværksætter er kommet i klemme, hvad gør vi?

Side 13 ud af 21 (201 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Hej Henrik

Hvilken dagsorden? - kan ikke tænke mig til at Amino/Martin Thorborg sætter dette online med skjult dagsorden, evt. på bekostning af en ung sagesløs Amino bruger!?

Bendtsen

Det behøver da ikke være på bekostning af brugeren.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:26

Bendtsen:
på bekostning af en ung sagesløs Amino bruger!?

Nej, netop!!

I hovedparten af de tråde, der har været på Amino i det sidste som har udløst reaktioner fra advokater har tidligere været løst direkte efter samråd med Amino's egen advokat. Det ville også have været et indlysende skridt her.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:28

Hej Lagersalg123

Synes også jeg skriver "eventuelt" :)

Siger heller ikke at Amino/Martin Thorborg skal lege rådgiver for en ung Amino, eller for den sags skyld andre brugere (synes ikke mit indlæg tidligere bar præg af dette) - men jeg mener helt klart at man kan forvente af Amino/Martin Thorborg at de kontakter den bruger det nu drejer sig om, og informerer brugeren direkte om situationen, i stedet for at brugeren gennem sådanne tråd, finde ud af "hov, det er jo mig - hvad sker der nu hvis jeg får advokater på nakken?" - jeg må nok sige at jeg ville ryste lidt i bukserne, hvis jeg var i den alder.

Efterfølgende mener jeg så at Martin Thorborg med rette kunne have startet en debat om ophavsret mv. således at emnet blev sat til debat, og informationen blev spredt ud her på Amino, men og skrive en tråd omhandlende en konkret sag, mener jeg er forkert.

Men vi har jo alle lov til at have vores mening, ik? :)

Bendtsen

Fra Herfølge
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:31

Hej Martin, ja en uheldig sag.

Min vurdering er at Amino ihvertfald ikke skal oplyse noget som helst om den pågældende bruger alene på baggrund af at journalisten og hans advokat kræver det. Hvis de så fastholder at ville have det udleveret så må de jo gå i retten med det, (det koster jo ikke AMINO noget), og jeg tvivler på at de får medhold der når det er en bruger som har kopieret det ind.

Men giver retten dem medhold.... ja så er der jo ikke noget at gøre ved det.

Dbh. Klaus Kjelstrup

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:32

Hej Henrik

Ved stadig ikke hvordan man laver de der rammer med citat :) - men pas nu på, jeg har en super god advokat, og det er ligefør jeg sætter ham på sagen, for du krænker delvis min ophavsret, ved helt eller delvis og have kopieret noget jeg har frembragt , eller hva? :)

Nej tilbage til sagens kerne - vidste ikke at Amino havde deres egen advokat, men så mener jeg dog det er endnu mere indlysende som du også skriver, at man skulle have håndteret sagen anderledes.

Bendtsen

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:35

Juul:
Derved falder ” originale” ophavsret problemstilling til jorden og xxx kan ikke gøre så meget ved det.

Hej Juul

Jeg forstår ikke helt din pointe, men jeg synes bare, vi skal lade det ligge.
Jeg kan ikke udelukke, at der kan gælde særlige regler for manualer. Jeg har ikke den nødvendige juridiske viden på det felt.
Men jeg følte mig fagligt angrebet, da du skrev, at jeg burde vide, at jeg ikke automatisk har ophavsret på mine tekster, for jeg mener faktisk, at jeg har temmelig godt styr på juraen på det felt.

mvh Hans

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:41

Det var også derfor, at jeg skrev mit indlæg så hudløst ærligt. Jeg var ærlig talt meget overrasket over, at Martin Thorborg kunne få sig selv til at poste et indlæg omhandlende den pågældende sag -- faktisk så overrasket, at jeg først tænkte om, han havde en skjult agenda i form af mange indlæg og større eksponering?

I hvert fald burde det aldrig være postet her. Journalisten er muligvis nærig og smålig, men det er amino vel også, hvis de ikke bare betaler bøden. Der er trods alt ikke tale om et meget stort beløb. Mon ikke det er ret ubetydeligt for Martin Thorborg i forhold til den Iværksætter, der begik fejlen?

Og hvorfor overhovedet poste indlægget, før Amino ved, om der sker noget videre i sagen?

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj:

Så er denne Amino tråd på side 1 på google med en søgning på xxx Smile

Jeg forstår ikke, hvorfor folk skal glæde sig over at en mand bliver miskrediteret fordi han forsøger at forsvare hans immaterielle rettigheder!? Manden har ophavsret på hans artikler og ingen - heller ikke en 14-årig knægt - hverken må eller bør kopiere materialet.

Jeg syntes at det er hyklerisk, at flere Aminoer herinde, der selv gør hvad de kan for at beskytte deres ophavsret "hopper med på vognen" og tilsvinder den pågældende journalist eller for den sags skyld advokaten. Det er ikke bevist, at hverken artiklens oprindelige forfatter eller advokaten var klar over at de muligvis ikke har en sag eftersom knægten er under 15 år.

Desuden er det ikke korrekt, at der ikke er "prislister" for den slags overtrædelser. Jeg har selv siddet på den anden side af bordet hvor andre havde kopieret vores materiale og vi kunne relativt nemt udregne beløb for artikler, billeder etc. Så vidt jeg husker beregnede vi beløbene ud fra den oprindelige salgspris gange to og vi havde ikke et eneste tilfælde hvor der ikke blev betalt eller hvor dommen faldt ud til vores fordel.

Amino er selvfølgelig uden skyld i det her, og jeg tror egentlig også at Martin postede indlægget primært for at gøre opmærksom på problematikken omkring brugerindlæg der krænker loven om ophavsret. Der er ikke nogen tvivl om at Amino ikke kan stilles til ansvar overfor indlægget, men det er amatøragtigt at blæse sådan en stemning op når loven taler for sig selv.

Det er jo ikke sådan, at man kan plukke dele ud af loven og stille anklagede overfor en Amino-domstol hvor man er skyldig indtil det modsatte er bevist...

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 23:45

Bautik:
Smid navnet ud på journalisten så vi ved hvem vi skal undgå

Der er ingen grund til at hænge nogen ud. Han er jo i sin fulde ret til at gøre hvad han gør.

Martin: Har de bevis på at artiklen har ligget på Amino?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:45

Hej Thomas

Jeg kan simpelthen ikke tænke mig til hvad Amino som sådan skulle få ud af dette, og hvilken eventuel skjult agenda der kunne/skulle ligge bag.

Vi er alle mennesker, og mennesker begår fejl, små som store - det gælder så både den unge bruger, men måske i denne sammenhæng også Martin Thorborg - så min første post i denne tråd var ikke for at angribe Martin Thorborg, men blot prøve at sætte tingene i perspektiv.

Men måske man alligevel er heldig og få en kommentar for Hr. Thorborg selv?

Go aften

Bendtsen

Side 13 ud af 21 (201 indlæg)