Tak for dit svar! I Odense sider der folk for LLO ( en advokat og en dommer) i huslejenævter og 1 enkelt fra ULO tror jeg.. syntes bare det virker mærkeligt at det er sådan.. Jeg syntes bestemt at jeg er på den gode side, og føler ikke at jeg er uretfærdig hvad prisen for istandsættelsen at gøre. Du Nævner Gode lejere.. Er der flere af dem hvis de først har været 1 gang igennem LLO tersklen? Jeg har nu rundet de 15 timer i forberedelse og papirarbejde bare for at forsvare mig og for at kunne sende en rykker til udlejren om den manglende betaling på 4000.
venter spændt og små irrerteret.. de 15timer kunne have været brugt på noget :) |
Hej Igen
Der sidder en lejerrepræsentant, en udlejerrepræsentant og en uvildig dommer - Det er klart du synes det er mærkeligt hvis din "fordeling" skulle passe.............
Mht til gode udlejere så findes de også efter at LLO har haft "fat" i dem - Sålænge udlejer overholder loven har LLO intet at skulle sige eller komme efter. Dvs mit bedste råd til udlejerne er at overholde lovgivningen, hvilket der så desværre er mange der har svært ved - ligesom lejerne gerne vil have så billige boliger som muligt, så skruer mange udlejere også ofte (for meget) på huslejen eller laver andre krumspring
Lejelovgivningen er ikke nødvendigvis altid nem at "forstå" for udlejerne, men den er ikke særligt svær at overholde - det kunne være en god idé at afstemme forventningerne med lejer når kontrakten indgås - hvis du fx forklarer lejer at lejemålet er nyistandsat og skal afleveres nyistandsat hvilket indebærer at det med stor sandsynlighed koster lejer hans depositum (medmindre han selv istandsætter) så vil du formentligt undgå noget af balladen. der er dog alt for mange lejere og udlejere der stikker hovedet i busken og ikke får afklaret sådanne spørgsmål inden problemerne opstår.....
Mvh
Anders