Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO / Domænes alder

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Har lige nogle spørgsmål. Jeg har oplevet "sandbox" effekten med com domæner, men hvordan står det med EU domæner?
Desuden har jeg læst (spørg mig ikke hvor) at sandbox effekten kan mindskes hvis man køber et domæne i feks. 5 år istedenfor bare 1 år?
Er der nogen der har oplevet noget lignende?

hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
På archive.org kan du normalt spore domæner tilbage til deres oprindelse og se hvornår de første gang var i brug
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:32

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:37
Så er det da bare at kaste sig skrigende over de gamle domæner...

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:36
Jeg var i december med i et større "linkprojekt" for en webshop - her købte vi rigtig mange brugte domæner- og det gav fantastisk gode resultater. Google giver domænet en rigtig lang levetid når det først er blevet registreret - så selv på domæner der var suspenderet eller helt nedlagt 4-6 måneder tilbage var der stor linkeffekt.

Selve "sandkasse" effekten er vist mere en skrøne efter danske forhold så jeg synes mere du skal kigge efter et domænenavn som er mundret og "stylet" efter det du vil sælge.

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:08
Karsten: Kan du uddybe lidt om hvordan det gav resultater, etc.?

Jeg har shoppet et par gamle domæner, men det er endnu for tidligt at spå om hvordan resultaterne bliver. Men iflg. en udredning om Google trustrank er domænets alder som sagt ret vigtigt.

Genvejen til en fantastisk blog

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 15:30
Hej Phi

Nu har jeg desværre ikke lov til at vise eksemplet - men ...det gjorde at webshoppen kom til at ranke højere på nogen bestemte ord - den artikel du linker til siger det egentlig meget godt - pas på tynde links - og at Google ikke synes lige godt om alle sider - derfor kan en del af en linkbuilding strategi netop være at arbejde med brugte domæner.

Men en stor del af "tricket" er at finde domæner med godt indhold og relevante indgående links - og så kombinere det med gode anchor tekst links den anden vej.

Hvis man er tålmodig og rig så bygger man løbende sine "egne gamle domæner" for at bringe dem i spil senere.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)