Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der ingen programmører der er så dygtige som de selv tror?

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kirawo:

Vi har også overvejet om vi ikke bare skulle købe en færdigprogrammeret auktionside, men med priser på 50.000+ for en side lavet fra bunden, som vi har fået oplyst, så holder det os lidt tilbage. 

Men hvis der er en, som er interesseret i at give en pris på en auktionside, gerne lavet ud fra en eksisterende script og til en fornuftig pris, så er vi da interesseret i at uddybe hvordan vi gerne vil have siden skal se ud og skal kunne. Er selvfølgelig godt klar over at et script ikke er så fleksibel som hvis man laver siden fra bunden, men det er vel heller ikke være så dyrt at lave, da mange af funktionerne jo er lavet på forhånd.

En anden mulighed ville måske være at programmøren fik halvdelen i kontant og den anden halvdel som andel i projektet mod at sørge for at vedligeholde siden. Så vil man jo været sikret lidt betaling for sit arbejde og stadig være interesseret i at siden kører.

Uden at have set jeres kravsspec ville jeg have skudt på at I kunne have noget kørende for en 300-500 timer (udviklet fra bunden), og har I ikke en gang 50.000 er dette helt ude i hampen. 

Det er let nok at få en ide, men hvis I ikke engang tror nok på den til at I vil låne 50.000 (og jeg tror ikke at I får megen løsning for 50k), hvordan forventer I så at en udvikler der ikke selv har fået idéen vil lægge arbejdskraft til hvad der svarer til adskillige 100K?

Som Martin T har sagt før (og jeg bestemt ikke er bleg for at tage i min egen mund), så er idéen altså ikke meget værd. Det er udførslen/implementeringen (herunder ikke kun teknik, men også salg, markedsføring, de rette personer osv). En ide tager præcist et sekund at få, men potentielt flere år at realisere.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 08:55

Og mest bare af nyskerighed:

Hvis i ikke vil bruge de 50.000 kroner paa et eksisterende script, hvad har i saa taenkt jer at leve af efter at siden er udviklet faerdigt?

Det vil tage mindst 6-12 maaneder foer jeres site laver penge som i paa nogle maade kan leve af, saa har i planlagt at have andet fultidsjob, og saa styre sitet i fritiden?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg så helt blodrødt, da jeg læste det oprindelige indlæg og var klar med både en tirade og en svada, men jeg kan se at alt hvad jeg ville sige allerede er blevet sagt i tråden. Så mon ikke bare man kan opsummere det i følgende sætning: 

"Findes der ingen idémænd der har så gode idéer som de selv tror?" 

Vi ved jo intet om idéen bag auktionssitet, men idéen om hvordan den skal komme til verden er i hvert fald en kliché - og endda af slagsen der er dømt til at fejle. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:22

Lone S. Hansen:
Vi ved jo intet om idéen bag auktionssitet, men idéen om hvordan den skal komme til verden er i hvert fald en kliché - og endda af slagsen der er dømt til at fejle. 

Sådan går det når man ikke analyserer sit marked, man kan så kun håbe på at de har forstået budskabet Smile

Køb ren argan olie her

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:33

Der findes uendeligt mange dygtige programmører i Danmark.

Men grundet jeres lousy budget ender i ikke ud med andet end kælderprogrammører!

Giver i programmøren andele i jeres projekt, så kan i da i det mindste stille en sikkerhed for han/hun - kan i ikke det, så må det jo i bund og grund betyde, at i ikke selv er sikre på jeres indtjeningsgrundlag og projekt?

50.000,- er relativt små penge for et fuldt funktionsdygtigt auktionssystem, og med den pris ender i som sagt ud med kælderprogrammører, der laver det som en hobby ved siden af noget andet.

Så er i så sikre på jeres idé, så spar nogle penge op mellem parterne, eller tag et lån så i kan komme ordentligt igang :o)

Hellere gøre det godt første gang, end at stå med et dårligt system der for det første har overskredet deadlinen flere gange, og som sikkert skal udskiftes til noget større og bedre når jeres auktion engang bliver stor. Den nuværende metode i benytter er dømt til at gå galt Smile

Held og lykke med projektet!

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:40

Elias Sørensen:
Så er i så sikre på jeres idé, så spar nogle penge op mellem parterne, eller tag et lån så i kan komme ordentligt igang :o)

Hvorfor ikke foreslå dem at få lavet en SWOT analyse af markedet istedet?

Det vil give dem besparelser i tanker, mandetimer, penge, ærgelser. Der er definitivt ikke plads til flere auktionshuse i DK, som analysen også vil vise.

Det man kan sige der er utroligt det er, at der findes produkter på markedet som ligger lige til højrebenet, men som ingen endnu har søsat, hverken i DK eller i udlandet. Så jeg venter spændt på at nogen ser det og går i gang, ellers må man jo selv når man engang får tid.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:41

Ja præcist det er problemet at ting tager tid og tid er penge og viden koster penge og ingen kan vide alt , er 4 hårde fakta , som er gode at gå efter.

Med især hvor jeg tror er problemet , vidste det er samme som , jeg er løbet ud i , når jeg tilsendt tilbud ud på min side .

Der findes , rigtige mange webmaster , der har lavet et par standard hjemmesider og de lige set script som kan til passes din behov , har aldrig lige brugt med det let ser ud , og de giver dig et billigt tilbud.

Dette har jeg været udenfor 5 gange som man næsten ikke , kan sige nej til , med efter 6 måneder ventetid , finder udvikler udad efterhånden , det er sværere end beregnet .

En anden fejltagelse man kan gøre er , at 2 udvikler skal samarbejde , den ene skal lave udvikle systemet , den anden tekstrettelser , disse 2 skal samarbejde , derved udvikler skal , have den fornøden tid , til at vejlede dig , færdig i udvikling processen dette er sket 2 for mig gange og vente , ½ år på finde den nødvendige ekspert , til færdig gøre projekt , med giver op til sidste og står med intet .

At det noget mere besværligt at få en webmaster , hvor det kræver meget af , udvikler , kan jeg , genkende udmærket og de første 100.000 kr. jeg har brugt på min side uden at få det , ønsket er , nogle dyrt købt lærepenge .

Du er ikke den eneste , der gjort denne dumhed , at vælge forkert udvikler

At finde et tema , af udvikler der , udvikle , din side perfekte , dette skulle ikke , være en umulighed , vidste du ønsker det ”billigt” skal du nok forvente 1 år eller mere, før siden er færdig , da den perfekt webmaster , nok bliver svær at finde , denne webmaster vil nok løbe ind i problemer og du kommer , på en tålmodigheds prøve

En pris plus 100.000 kr , er okay pris for   en siden efter jeres ønsker og det bliver svært at finde en  biligere vidste det skal være en perfekt hjemmeside , efter jeres ønsker.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:44

Lagersalg123 - JEN:

Elias Sørensen:

Hvorfor ikke foreslå dem at få lavet en SWOT analyse af markedet istedet?

Det vil give dem besparelser i tanker, mandetimer, penge, ærgelser. Der er definitivt ikke plads til flere auktionshuse i DK, som analysen også vil vise.

Det går jeg da så sandelig ud fra, at de allerede har gjort når de hyrer en programmør - har de ingen erfaring med sådan noget, så er det første da at søge ekspertise ude fra til at hjælpe dem med det inden de begynder at udvikle systemet. Smile

Gider ikke drage konklusioner på andres projekter selv - er de sikre i deres sag (såfremt de har lavet en analyse), jamen så skal de da være mere end velkommen til at føre det ud i livet.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:22

Elias Sørensen:
Men grundet jeres lousy budget ender i ikke ud med andet end kælderprogrammører!

Hmm jeg var ikke klar over at en programmør blev billiger af at arbejde fra en kælder Skype-Giggle

/allan

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:40

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)