Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der ingen programmører der er så dygtige som de selv tror?

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Du har stadig relativt langt fra at påvise nogen værdi i firmaet. At I forventer at kunne starte op med 30.000+ auktioner lyder selvfølgeligt godt, men det er er svært at vide om den forventning er 5 kr. eller 100.000 kr. værd.

Det er rigtigt godt, at du skriver at når løsningen er færdig så tager I jer af resten. Og her har I faktisk mulighed for at påvise reel værdi. Hvis vi f.eks. siger i tjener 500.000 kr. pr. år og at I skal varetage nogle lunde samme ansvar i jeres nye virksomhed! Så kan I f.eks. committe jer til, at hver især at arbejde gratis et år. Så har virksomheden jo egentligt aktiver for 1 mil. Men det skal være en bindende commitment, fra jeres side. Så man ikke som programmør ender med at når applikationen og succes ikke har indfundet sig efter et par måneder så bliver projektet droppet. Det er der alt for mange programmører der har prøvet!

Hvor meget risikerer I egentligt selv, har I fuldtidsjob der skal kvittes? en friværdi der skal bruges til markedsføringsbudget?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:33

Der findes en del dygtige programmører i Danmark, som der allerede er skrevet.

Der findes en del der kan finde scripts og så arbejde videre derfra, men der findes ikke mange der kan lave det på kort tid eller under de konditioner som I tilbyder.

Det er ganske enkelt for uinteressant for en god programmør. Og et eller andet sted, så ville det kun være rimeligt at I lagde nogle kontanter på bordet for opgaven, og dermed låner dem hvis ikke I selv har dem.

Ved ikke at ville betale og "blot" tilbyde ejerskab, som i en 2-1 konstallation ikke er noget værd, så kommer I ingen vegne.

Og bare det at I tror I kan få et færdigt system og så skal der ikke laves meget mere, der viser I faktisk at I ikke rigtigt ved hvad I taler om. En side som QXL har været under konstant udvikling og det har kostet mange penge undervejs. Samme gør sig gældende for DBA, de var begge bygget på noget "hjemmebrygget" udenfor standard, og som kravene for brugerne voksede blev der bare bygget oven på systemet gang på gang.

Der er derfor brug for en der kan mere end lave eller tilrette et auktionsscript, der er brug for en der kan lave en kerne som der er intelligent lavet, og som kan anvendes seriøst. En sådan kerne koster mellem 300 og 500K og der er I stadig langt fra færdige.

Så hvis I vil tages seriøst fra en seriøs programmør, så er det frem med skejserne, da I ellers ikke viser egen risikovillighed.

Måske ikke et opmuntrene indlæg, men ærligt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:38

Lundsby:
Du har stadig relativt langt fra at påvise nogen værdi i firmaet. At I forventer at kunne starte op med 30.000+ auktioner lyder selvfølgeligt godt, men det er er svært at vide om den forventning er 5 kr. eller 100.000 kr. værd.

Den er ingenting værd hvis ikke folk byder på auktionerne og så er dem der står for auktionerne væk. Flere har prøvet at "kuppe" QXL - det er ikke lykkes, og vil ikke lykkes.

Der skal tænkes i andre baner på det nordiske marked Smile

Der er stort set kun 1 setup der kan sweape markedet, og det koster mindst 5 mill i opstart.

Køb ren argan olie her

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:40

De første par gange vi søgte efter en programmør var det med alle oplysninger om både antal forventede auktioner, indtægter, udgifter m.m. Dette resulterede i vi fik en del henvendelser fra folk, som troede at de var superprogrammører og at siden pga. antallet af auktioner ville give stort overskud efter 1-2 måneder. Der var selvfølgelig også seriøse i mellem, men de kunne tælles på en hånd. 

Derfor valgte vi denne gang at udelade disse oplysninger i håb om at de der var interesseret ville skrive for flere oplysninger. Vi forventede selvfølgelig ikke at top prof programmører ville henvende sig, men nok mere nogen, som havde arbejdet med programmering i et par år og som kunne se ideen i projektet. 

Vi har selvfølgelig klarlagt fra start hvad siden skulle kunne, design m.m. så programmøren havde et overblik over, hvad det krævede at lave siden og ca hvor lang tid det ville tage. Ud fra dette har alle vi har været i kontakt med været positive over for ideen. Desværre har vi nok været for lette at overbevise, hvilket har resulteret i at vi nu ner tilbage ved start.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:49

Man får hvad man betaler for. Punktum.

Hvis I ikke ønsker at have penge op ad lommen, skal I godt nok have et godt beskrevet koncept. Jeg kan uden problemer fakturere over 100.000 om måneden, så hvorfor skulle man dog kaste 4 måneder efter et koncept, som måske ikke giver noget, når jeg i samme tidsrum kan tjene små 500.000?

Som andre skriver, er der mange gode udviklere i Danmark, men der er også stor forskel på udviklere. Nogle af de bedste udviklere jeg har arbejdet sammen med, var også dem der var dårligst til at lave det der skabte værdi for kunden (denne type udvikler er typisk den perfektionistiske nørd som altid mener at en meget lille detalje er super vigtig - og derved forsinker hele projektet).

Det som I har brug for, er bestemt ikke rocket science. Jeg ville vove den påstand at det faktisk er ret let. Så I behøver reelt ikke en af Danmarks bedste programmører. I har mere behov for nogen der er motiveret for at lave den bedste løsning. Der er jo mange mindre startups som startes af passionerede unge mennesker, som måske ikke er de bedste kodere, men til gengæld brænder for den ide de har.

Noget andet I kunne gøre var at sætte jer lidt ind i teknikken. Hvis I ikke har en forståelse for det der skal laves, er det svært at bestille det. Hvis man vil have bygget et hus, er det også en god ide at vide de mest grundlæggende ting omkring både bygge- og købsprocessen (ikke at I selv skal kunne montere toilettet :)).

Så hvad er min pointe?!.. hmm det har jeg glemt her i bablen, men I får i hvert fald hvad I betaler for og der skal en virkelig god ide på banen før at jeg 1) forlader mine sikre konsulent timer og 2) forlader en af mine egne gode idéer til fordel for jeres.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:49

Lagersalg123 - JEN:

Lundsby:

Den er ingenting værd hvis ikke folk byder på auktionerne og så er dem der står for auktionerne væk.

Ja, og endnu værre bliver det at trådstarter på ingen måde kan garanterer, at de 30.000 auktioner vil være der. Så det er meget svært at tilskrive det nogen værdi. Min pointe er egentligt bare, at man skal kunne illustrer en værdi i virksomhed, før man for en dygtig programmør til at investere sin kostbare tid i den.

Lagersalg123 - JEN:
Der er stort set kun 1 setup der kan sweape markedet, og det koster mindst 5 mill i opstart.

Jeg tror grundlæggende, at der er flere veje ind på alle markeder, så det efter min ydmyge mening muligt at trådstarter har fundet en farbar vej. Problemet er bare, at der ikke er noget i indlægget der underbygger det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:53

Lundsby:
Ja, og endnu værre bliver det at trådstarter på ingen måde kan garanterer, at de 30.000 auktioner vil være der. Så det er meget svært at tilskrive det nogen værdi. Min pointe er egentligt bare, at man skal kunne illustrer en værdi i virksomhed, før man for en dygtig programmør til at investere sin kostbare tid i den.

Præcis Smile

Lundsby:
Jeg tror grundlæggende, at der er flere veje ind på alle markeder, så det efter min ydmyge mening muligt at trådstarter har fundet en farbar vej. Problemet er bare, at der ikke er noget i indlægget der underbygger det.

Jeg tror ikke på der er plads til flere auktionshuse her i DK, det er et helt andet koncept der skal til, og det skal være skandinavisk, ellers er det spild af penge.

Men sådan kan vi jo være enige om at være uenige heldigvis Smile Da det jo er det der til tider ender med konstruktive løsninger.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 22:03

Ja, det meste er jo skrevet allerede....

Jeres beregninger er jo et budget. Budgetter er forhåbentlig begrundede i så meget fakta som muligt, tilsat lidt håb og ønsker. Ifm virksomhedsstart er det oftest mest håb og ønsker. Man kan altid få budgetter til at se gode ud, men det er ikke ensbetydende med at det bliver sådan.

Jeg vil på det kraftigste anbefale Jer at finde en leverandør, som tilknytter en projektleder. Det er nærmest umuligt for Jer at styre udviklingsprojektet, hvis I ikke har erfaring med den slags. Som tidligere skrevet, så findes der perfektionister blandt programmører, som gerne vil levere et slot, selvom der bestilles et redskabsskur. De koster meget tid og penge. Der findes også alle mulige andre varianter....ustrukturerede, folk der ikke tænker i generiske baner, dårlige, folk der ikke evner at være vedholdende osv..... - I har nada chance for at vurdere den slags, udfra det du skriver trådstarter.

Måske kan I være heldige at finde en der er 'imellem' jobs og som stadig får løn......men I har stadig ovenstående udfordringer.

Jeg vil anbefale Jer at sætte jer ned ved tegnebordet igen, og se om I kan finde andre veje...

Held og lykke med projektet i øvrigt ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:12

Vi har også overvejet om vi ikke bare skulle købe en færdigprogrammeret auktionside, men med priser på 50.000+ for en side lavet fra bunden, som vi har fået oplyst, så holder det os lidt tilbage. 

Men hvis der er en, som er interesseret i at give en pris på en auktionside, gerne lavet ud fra en eksisterende script og til en fornuftig pris, så er vi da interesseret i at uddybe hvordan vi gerne vil have siden skal se ud og skal kunne. Er selvfølgelig godt klar over at et script ikke er så fleksibel som hvis man laver siden fra bunden, men det er vel heller ikke være så dyrt at lave, da mange af funktionerne jo er lavet på forhånd.

En anden mulighed ville måske være at programmøren fik halvdelen i kontant og den anden halvdel som andel i projektet mod at sørge for at vedligeholde siden. Så vil man jo været sikret lidt betaling for sit arbejde og stadig være interesseret i at siden kører.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et projekt af den størrelse er ikke gratis som andre har sagt. Jeg får selv henvendelser om x% i ejerskab og ved én af dem spurgte jeg ham om hans virksomhed vil have en værdi på 5 mill om et år. For min %del af det skulle være ½ års arbejde.

Det I evt. kunne gøre var at kontakte nogle datamatiker studerende der måske står for og skal lave et projekt og høre om de vil være med til at lave det. 

Ellers vil jeg også stemme i og sige at I bliver her nødt til at have mulvarpeskindet op af lommen og komme med nogle kontanter på bordet. Man kan ikke betale mad og husleje med %'er uanset hvor meget man prøver.

30.000 auktioner er en stor bid. Jeg har selv prøvet at lave sådan et auktionssite som idag stadig kører. De lagde ud med at det skulle koste lidt at bruge det, men nu har de ingen gebyrer. De har måske en 4-5000 annoncer.

Held og lykke med projektet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)