Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på telefonsælgerne ....

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Brug din sunde fornuft, og vær åben for et godt tilbud. Dan dig nogle erfaringer, og føl din mavefornemmelse.

En dag ringer jeg måske til dig med et godt tilbud, og så snyder du dig selv hvis du følger de dårlige råd om helt at undgå telefonsælgere.

Men simpelthen: følg din mavefornemmelse. 10% af de tilbud jeg modtager telefonisk er ok, og så interessante at jeg beder dem om at fortælle mere om Deres produkt. Halvdelen af dem fejler så fordi de har en mødebooker til at ringe til mig som ikke kan fortælle mig det jeg vil vide om produktet :) Så 5% af mine indgående salgsopkald tager jeg reelt stilling til.

Min maveerfaring har lært mig i særdeleshed at være skeptisk når det kommer til enten markedsføring eller velgørenhed, - måske kan du bruge det.

Det er en ideel situation når ens leverandører kontakter en, hvis det er en reel leverandør der bare har lidt ondt i salget - for så har du de bedste forhandlingskort.

Yes Lige præcis, der er ikke et entydigt svar!

Med venlig hilsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:22

Reg. Revisor TSP:

Jørgen Olsen:

Brug din sunde fornuft, og vær åben for et godt tilbud. Dan dig nogle erfaringer, og føl din mavefornemmelse.

En dag ringer jeg måske til dig med et godt tilbud, og så snyder du dig selv hvis du følger de dårlige råd om helt at undgå telefonsælgere.

Men simpelthen: følg din mavefornemmelse. 10% af de tilbud jeg modtager telefonisk er ok, og så interessante at jeg beder dem om at fortælle mere om Deres produkt. Halvdelen af dem fejler så fordi de har en mødebooker til at ringe til mig som ikke kan fortælle mig det jeg vil vide om produktet :) Så 5% af mine indgående salgsopkald tager jeg reelt stilling til.

Min maveerfaring har lært mig i særdeleshed at være skeptisk når det kommer til enten markedsføring eller velgørenhed, - måske kan du bruge det.

Det er en ideel situation når ens leverandører kontakter en, hvis det er en reel leverandør der bare har lidt ondt i salget - for så har du de bedste forhandlingskort.

Yes Lige præcis, der er ikke et entydigt svar!

Med venlig hilsen

Yes ! Du ryger lige på ringelisten ! :-) I samme ombæring fjerner jeg lige Anette.

hehe

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Hej

Jeps, hvorfor bruge tid på noget, man allerede ved. Som bekendt tid er penge SurpriseHuh?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:35

For mig er der gået sport i at se hvor hurtigt jeg kan slippe af med dem igen. Jeg synes det er vildt irriterende at blive ringet op midt i at jeg er i gang med noget - og jeg kunne aldrig finde på at købe noget fra nogen som ringede. Nærmest uanset hvad det kan være. Nogle sælgere er rare og siger pænt farvel igen ved en høflig afvisning. Andre bliver ved i det uendelige - og så må jeg ærligt indrømme at jeg flipper - og nødigt selv ville være personen i den anden ende af telefonen...

Jeg har dog fundet nogle rigtig gode sætninger som gør det nemmere at slippe af med dem. Den mest effektive, som jeg dog kun bruger i nødstilfælde er: Vi kører med kæmpe underskud og kan ikke betale vores regninger... hi hi - det får selv den mest ihærdige sælger til at sige undskyldende farvel Skype-BigSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Helle - houseofkids.dk:

For mig er der gået sport i at se hvor hurtigt jeg kan slippe af med dem igen. Jeg synes det er vildt irriterende at blive ringet op midt i at jeg er i gang med noget - og jeg kunne aldrig finde på at købe noget fra nogen som ringede. Nærmest uanset hvad det kan være. Nogle sælgere er rare og siger pænt farvel igen ved en høflig afvisning. Andre bliver ved i det uendelige - og så må jeg ærligt indrømme at jeg flipper - og nødigt selv ville være personen i den anden ende af telefonen...

Jeg har dog fundet nogle rigtig gode sætninger som gør det nemmere at slippe af med dem. Den mest effektive, som jeg dog kun bruger i nødstilfælde er: Vi kører med kæmpe underskud og kan ikke betale vores regninger... hi hi - det får selv den mest ihærdige sælger til at sige undskyldende farvel Skype-BigSmile

Jeg kan udmærket følge dig i dine betragtninger, hvorfor jeg også bruger min telefonsvarer. Hvis jeg har mulighed, vil jeg da gerne høre, hvad vedkommende sælger har at tilbyde Cool

Jeg kunne eks. aldrig finde på at tage telefonen midt i et møde, idet jeg heller ikke kan høre den, den er nemlig slukket Crying

Med venlig hilsen

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:57

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Jeg siger som regel bare nej tak. Og af hensyn til sælgerens tid, siger jeg det hurtigt, så de kan komme videre. Jeg foretrækker at finde mine leverandører selv, og for det meste her i Amino.

Jeg spørg dem om de ikke kan vente 30 sek. og sætter dem på hold. Så er det sjovt at se hvor længe de holder.. Big Smile Nogen har ventet i 10 minutter.. Surprise

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:04

Jeg har blot undladt at opgive mit telefonnummer til CVR, da jeg oprettede virksomheden. Jeg bliver måske kontaktet 2 gange om året - og da jeg for nyligt fik en henvendelse via e-mail krævede jeg at få at vide, hvor de havde min virksomheds e-mail adresse fra. Den havde de købt af Købmandsstandens Oplysningsbureau, som jeg derefter meldte til Ombudsmanden. 

Jeg gider ikke kontaktes uopfordret, med henblik på salg - hverken per e-mail eller telefon. Desværre er det kun det ene der er ulovligt. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne aldrig finde på, at købe noget af nogle der ringer uopfordret til mig. Det er simpelt hen slet ikke sådan jeg køber ind. Det foregår helt omvendt hos mig ... Det starter med at jeg har et behov, så afdækker jeg markedet for hvem der kan løse mit behov, og så handler jeg. På den måde undgår jeg helt at købe ting, som jeg ikke har noget behov for og som ikke er den løsning jeg selv ville have fundet frem til, hvis jeg undersøgte markedet ordentligt.

Det har ikke været så slemt med telefonsælgere det sidste stykke tid. Det kommer lidt i bølger, synes jeg. Jeg har prøvet flere teknikker til at jage dem bort når de dukker op, men som regel siger jeg det bare som det er: Jeg køber aldrig noget af nogle der ringer. Det accepterer de fleste, men der er nogle få tåbelige teenage-sælgere, der ikke fatter beskeden og så forsøger at overbevise mig om, at jeg skal ændre på min procedure. Så lægger jeg som regel bare på.

I en periode fortalte jeg alle telefonsælgere, at hvis de ville bruge min tid måtte de betale for den som alle andre. Første time koster 2.500 kr. Det takker de fleste nej til - nogle få bliver sure over det. En enkelt accepterede, men sendte dog aldrig pengene - og så fik han ikke sin samtale :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:20

Mikkel deMib Svendsen:
I en periode fortalte jeg alle telefonsælgere, at hvis de ville bruge min tid måtte de betale for den som alle andre. Første time koster 2.500 kr. Det takker de fleste nej til - nogle få bliver sure over det.   

Den er lige noteret til min "what to do", når den næste ringer for at sælge mig SEO.
Jo, jeg er faktisk blevet ringet op af en telefonsælger, som ville tilbyde mig en SEO pakke til favørpris, fordi mit firma lige præcis passede til deres produkter.
Nej, det var ikke en Amino Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:36

John Nielsen, Nielco IT :
Den er lige noteret til min "what to do", når den næste ringer for at sælge mig SEO.

Min erfaring er, at telefonsalg ikke rigtig egner sig til mere seriøse erhvervsprodukter i den lidt tungere ende - herunder SEO. Jeg har gennem tiden haft flere sælgere sansat, som mente at de kunne sælge ved at ringe rundt til virksomheder - som de dog satte sig lidt ind i inden de ringede. Når jeg ikke har dem ansat mere skylkdes det i høj grad at det viste sig at de (alle) tog fejl.

Det skyldes nok den type kunder, som vi mest servicerer i mit bureau (demib.com). Kunder i den lidt tungere ende køber ikke deres markedsføring bare fordi en tilfældig telefonsælger ringer - de køber den på samme måde som jeg køber ind: Afdækker et behov, researcher markedet og tager så et kvalificeret valg på baggrund af det.

Jeg kan dog konstatere, at der er nogle som formår at sælge også SEM ydelser via telefonsalg, men det er så også typisk ydelser af en karakter, som jeg aldrig kunne få mig selv til at levere :)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)