Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på telefonsælgerne ....

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i forbindelse med min spæde start som iværksætter , fået efterhånden rigtig mange henvendelser  fra telefonsæjgere som forsøger at kapre mig  om alt fra salg af  annoncer til salg af konkrete produkter (med skjult dagsorden).  Som ny og uerfaren kan det være svært at gennemskue hvad man har brug for og er derfor "let at påvirke"  - og det ved de kære telefon sælgere!!!  Nogen af dem sidder  sågar og "fanger" når der dukker nye cvrnr op og gør sit fangsnet klar.

Jeg vil anbefale at man som både ny og gammel iværksætter, blot informerer om at man kun har interesse i at høre om deres henvendelse , når blot de har sendt noget på skrift.  Hvis det produkt de ønsker solgt er så godt, kan det vel også tåle at komme ind af brevsprækken eller ind i mailboksen.  Når du har noget på skrift har du en bedre mulighed for at undersøge i ro og mag om det kunne have din interesse. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:22

Jep,

Sig nej tak til alt i telefonen og bed om at få en mail eller et brev i stedet. Og er man stadig i tvivl, så spørg folk herinde Smile

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 01:31

Det oplevede jeg også den gang jeg fik et CVR nummer. Min telefon ringede nærmest et par gange om dagen. Til sidst fandt jeg ud af at man bare skal sige: mit firma har ingen omsætning pt. det kunne måske være relevant for mig senere hen. Ja så skifter snakken Big Smile. Det sjældent man skal forvente at få gode tilbud af telefonsælgere, det gode tilbud skal man selv ud og finde . Life sucks, eller hvad ? hehe

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 01:31

Det oplevede jeg også den gang jeg fik et CVR nummer. Min telefon ringede nærmest et par gange om dagen. Til sidst fandt jeg ud af at man bare skal sige: mit firma har ingen omsætning pt. det kunne måske være relevant for mig senere hen. Ja så skifter snakken Big Smile. Det sjældent man skal forvente at få gode tilbud af telefonsælgere, det gode tilbud skal man selv ud og finde . Life sucks, eller hvad ? hehe

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:40

Frank Hellerup Madsen:
Jep,

Sig nej tak til alt i telefonen og bed om at få en mail eller et brev i stedet. Og er man stadig i tvivl, så spørg folk herinde Smile 

Helt enig, Frank.
Da jeg lige var startet som selvstændig, blev jeg ringet op af et firma, som præsenterede sig som om vedkommende ringede fra en organisation, som gør en indsats for at underholde børn på hospitaler i Danmark.

Jeg kunne ved at købe et en velgørenhedpakke få nogle kontorartikler med i prisen.
Det var en meget ihærdig sælger, og jeg faldt for det velgørende formål.
Jeg accepterede at købe sådan en velgørenhedspakke, og modtog nogle dage efter en kasse med 30 kuglepenne i den billige kvalitet sammen med et girokort på godt 500 kr.
Ved at tjekke op på den velgørende organisation fandt jeg ud af, at sælgeren var fra et firma, som handler med kontorartikler til overpris - og som angiveligt donerer 10% af overskudet til den organisation, vedkommende ellers havde hævdet at komme fra.

Da beløbet ikke var større, valgte jeg at betragte det betalte beløb som lærepenge, og jeg gjorde ikke mere ved det, indtil en ny sælger ringede fra det, som jeg nu vidste var en virksomhed.
Denne gang blev jeg fortalt, at den pågældende telefonsælger var fra et firma, som samarbejder med den før omtalte organisation.

Da jeg kontant afviste dem og fortalte, at jeg havde gennemskuet deres metode, ville sælgeren absolut have, at jeg skulle tale med vedkommendes chef. Bare for underholdningens skyld valgte jeg at høre, hvad han havde at sige. Nu blev tonen endnu mere pågående, og jeg valgte at afvise vedkommende og afbryde samtalen.

Siden den oplevelse har jeg bedt alle telefonsælgere, som uopfordret har ringet til mig, om at sende mig noget skriftligt materiale vedrørende deres produkt, abonnement, eller hvad de ellers har villet sælge til mig, før jeg vil tage stilling til deres henvendelse.
Tæt ved halvdelen af gangene hører jeg ikke fra dem igen, indtil en ny telefonsælger sidder med mit navn på deres canvas-salgsliste.

Der findes helt sikkert seriøse telefonsælgere, og de kæmper med det ry, som andre påfører deres branche.
Ja, det må reelt være forbandet svært at være telefonsælger. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 03:40

Det har før været oppe her, mange gange, med de telefonsælger. Debatterne har været hede og Amino lukkede sågar den kategori ned, som omhandlede telefonsælgere. Hvorfor, ved jeg ikke...

Men her er et link, til en hjemmeside, hvor man både kan hente inspiration og blive underholdt.

www.vibrugerikke.dk

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:53

Det er vi vidste alle udenfor i startfasen , indtil vi får registeret  os i cpr  eller cvr registeret , at man ikke tillader at telefonsælger må ringe til en.

Ikke mange af de , telefonsælger , der har ringet til mig , har sagt sandheden , de overdriver vildt , for at sælge deres produkt-til mig .

jeg har i  hvert fald , brugt mere 100.000 kr . på disse sælger for hvem tror de lyver , for man er måske  overdrevet naiv , at alt der siges er sandt.i starten som ny iværksætter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skælskør
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:58

Jeg plejer gerne at sige til telefonsælgeren, at jeg skal have lidt betænkningstid og at de kan kontakte mig dagen efter og sende materiale på mailen.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:43

Jeg siger som regel bare nej tak. Og af hensyn til sælgerens tid, siger jeg det hurtigt, så de kan komme videre. Jeg foretrækker at finde mine leverandører selv, og for det meste her i Amino.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:16

Brug din sunde fornuft, og vær åben for et godt tilbud. Dan dig nogle erfaringer, og føl din mavefornemmelse.

En dag ringer jeg måske til dig med et godt tilbud, og så snyder du dig selv hvis du følger de dårlige råd om helt at undgå telefonsælgere.

Men simpelthen: følg din mavefornemmelse. 10% af de tilbud jeg modtager telefonisk er ok, og så interessante at jeg beder dem om at fortælle mere om Deres produkt. Halvdelen af dem fejler så fordi de har en mødebooker til at ringe til mig som ikke kan fortælle mig det jeg vil vide om produktet :) Så 5% af mine indgående salgsopkald tager jeg reelt stilling til.

Min maveerfaring har lært mig i særdeleshed at være skeptisk når det kommer til enten markedsføring eller velgørenhed, - måske kan du bruge det.

Det er en ideel situation når ens leverandører kontakter en, hvis det er en reel leverandør der bare har lidt ondt i salget - for så har du de bedste forhandlingskort.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)