Aktiehandel er mere hasard end poker. |
Martin Thorborg:Aktiehandel er mere hasard end poker.
Jeg har fulgt aktivt med i aktier og var medejer af Euroinvestor gennem flere år.
Aktier er 100 % lotto og længere er den ikke.
Dem der konstant slår markedet har information som andre ikke har og det er bare et spørgsmål om tid før de ryger i fængsel.
Kig på alle de dyrtuddannede aktiehandlere i de fine finanshuse. De forudså ikke krisen og de tabte penge alle som en.
Hvis du har dine penge kært, så hold dig langt væk fra det lotteri.
Og nej, jeg er ikke bitter. Jeg trak mig ud i tide og nyder nu at jeg har min beholdning næsten intakt.
Dbh Martin
Lotto synes jeg er at trække den liige langt nok. Korrekt, krisen kom bag på alle (i hvert fald næsten alle), men chancen for at score gode penge på aktier, er til stede - og den er langt større end i f. eks lotto. Hvordan man vælger at forvalte sin opsparing handler vel om, hvilken risikoprofil man har.
På den anden side er det da både kedelig og dumt at smide det hele i obligationer, hvis man gerne vil få sine surt tjente penge til at yngle...
Det hele skal dog ses i det perspektiv, at jeg leger med langt færre penge end folk, der går op i det, men jeg synes stadigvæk det er sjovt og spændende.