Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cirkusabe er årets investor

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktiehandel er mere hasard end poker.
Jeg har fulgt aktivt med i aktier og var medejer af Euroinvestor gennem flere år.

Aktier er 100 % lotto og længere er den ikke. 

Dem der konstant slår markedet har information som andre ikke har og det er bare et spørgsmål om tid før de ryger i fængsel.

Kig på alle de dyrtuddannede aktiehandlere i de fine finanshuse. De forudså ikke krisen og de tabte penge alle som en.

Hvis du har dine penge kært, så hold dig langt væk fra det lotteri.

Og nej, jeg er ikke bitter. Jeg trak mig ud i tide og nyder nu at jeg har min beholdning næsten intakt.

Dbh Martin 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Martin Thorborg:

Jeg har fulgt aktivt med i aktier og var medejer af Euroinvestor gennem flere år.

Aktier er 100 % lotto og længere er den ikke. 

Dem der konstant slår markedet har information som andre ikke har og det er bare et spørgsmål om tid før de ryger i fængsel.

Kig på alle de dyrtuddannede aktiehandlere i de fine finanshuse. De forudså ikke krisen og de tabte penge alle som en.

Hvis du har dine penge kært, så hold dig langt væk fra det lotteri.

Og nej, jeg er ikke bitter. Jeg trak mig ud i tide og nyder nu at jeg har min beholdning næsten intakt.

Dbh Martin 

Lotto synes jeg er at trække den liige langt nok. Korrekt, krisen kom bag på alle (i hvert fald næsten alle), men chancen for at score gode penge på aktier, er til stede - og den er langt større end i f. eks lotto. Hvordan man vælger at forvalte sin opsparing handler vel om, hvilken risikoprofil man har.

På den anden side er det da både kedelig og dumt at smide det hele i obligationer, hvis man gerne vil få sine surt tjente penge til at yngle...

Det hele skal dog ses i det perspektiv, at jeg leger med langt færre penge end folk, der går op i det, men jeg synes stadigvæk det er sjovt og spændende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:33

Martin Thorborg:

Helt enig. Jeg kender i øvrigt flere der har tjent gode penge på Poker end på aktier - og flere der har tabt mere på aktier end på poker. Jeg kender heller ingen eksempler på, at aber og papegøjer har slået de bedste pokerspillere - men der er masse af eksempler på at det er tilfældet med aktiehandel. Det synes jeg næsten siger det hele.

De eneste sikre vindere i både aktiehandel og lotto er udbyderne af "spillet" og alle dem der tjener penge på håndteringen af det. Alle andre deltagere er gamblere.

Hvis man gerne vil gamble så må man jo gøre det. Men at kalde sin gambling for intelligent investering er simpelt hen for latterligt..

I øvrigt - hvis man gerne vil gamble, så er der faktisk størst vinderchancer på Klasselotteriet. Underholdingsværdien er bare ikke så stor :)

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:33

De fleste der har påstanden om, at aktier er lotto har enten brændt nallerne gevaldigt eller har læst om nogen der har...

Sjovt nok så dem der lov priser aktie handel og det at eje aktier, det er dem der tjener penge på det.

Martin : At påstå at hvis man tjener penge på aktier, så ryger man i fængsel - Er det ikke at skære alle over en kam ?

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg har endnu ikke haft et år med underskud på at eje aktier (11 år) (Jeg er heller ikke blevet milionær :-) Men det har absolut været bedre end at have pengene stående i banken og jeg ender ikke i fængsel :-)

Jeg tror problemet er grådighed - Hvis folk bliver grådige og vil tjene mere om mere for hver handel - her sker der sikkert mange ulovligheder i form af f.eks. insider viden, rygter som bliver spredt, kurs manilupation osv osv...

Men derfor er der jo stadig folk som tjener ærlige penge på aktie handel - selv i disse tider

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:34

telefon bookeren:
Jeg tror problemet er grådighed - Hvis folk bliver grådige og vil tjene mere om mere for hver handel - her sker der sikkert mange ulovligheder i form af f.eks. insider viden, rygter som bliver spredt, kurs manilupation osv osv...

Præcis - enten grådighed, eller måske det at folk vil gøre det til gambling/hasard - og satster alt for meget på for få heste. Det handler i bund og grund om evaluering og risikospredning.

Martin, nu har du selv fortalt om de enorme tab du fik ifm . med de aktier du fik ifm. Jubii-salget - og der havde du sansynligvis ikke mulighed for at sprede din "Investering" da jeg vil tro at der var en eller form for klausul - og hvis det er det der er tilfældet (jeg gætter bare), kan jeg sgu godt se at det er pissesurt - men derfra og til at sige at det hele er Lotto er i overkanten. Risikoen øges klart med få papirer. Og det nytter heller ikke at skyde skylden på Dot-Com boblen selv om man har spredt sine investeringer - for hvis den ramte hårdt - så har man fejlet ved ikke at investere i andre sektorer - og i de mest usikre perioder, gradvist flytte sine investeringer over i obligationer.

Det er ikke muligt at vinde dem alle, men med sund fornuft kan man komme temmelig langt - og vinde rigtigt mange. Som nævnt tildligere så er der præcist een taber og een vinder pr. handel (plus, som Mikkel påpeger - den sikre vinder : banken/brokeren som får kurtagen).

Jeg har handlet værdipapirer (aktier/obligationer) i knap 20 år, og jeg har gain på ca. 70% af mine handler og loss på ca. 30% - og med en fornuftig Stop Loss strategi - så går det faktisk temmeligt godt. (jeg er heller ikke blevet millionær - og det sansynligvis fordi jeg ikke betragter det som hasard :o)

Det er svært at sælge på toppen og købe i bunden - men man kan ofte komme ret tæt på.

mvh

Jan

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:01

Mikkel : Din udtalese om at du kender flere der har tjent penge på poker, end aktier gør jo ikke at hele verden ser sådan ud vel ? :-) Hvis alle dine venner f.eks. er poker spillere og aldrig har kigget i nærheden af aktier - så er det jo ikke et samlignings grundlag man kan bruge vel ?

Jeg kan nævne ligeså mange aktie milionærer som jeg kan nævne poker milionærer - men det gør jo heller ikke, at antallet er lige vel. Der er sikkert folk på både den ene og anden "side" jeg ikke kender til...

Hvis det er flere vinder chancer ved klasselotteri end aktier, så sidder du vist inde med nyhedsværdien i dette årtusind som ingen andre kender  :-)

Held og lotto til dig Mikkel :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Ludomaner og aktiehandlere har det med at finde dårlige undskyldinger for deres spilleafhængighed. Det ændrer doig ikke på hvad det er :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

@Martin det lyder godt. Så er du også ude af Danske Bank ? Jeg kan huske du skrev at det var en sikker investering :-)

Og ja lad os få lukket det aktielort ned og gå efter sunde virksomheder, med sunde produkter som ikke skal spekuleres frem, eller tilbage.

Hvis ikke i så dokumentaren om en af de mest succesfulde aktiemæglere i verdenen (englænder), som afslørede hele systemet igennem nogle kronikker hvor han anonymt kaldte sig for Cityboy, kan jeg anbefale det.

Aktiesystemet er så råddent og korrupt, at det kun var et spørgsmål om tid før det sank.

Så hvornår der kommer reelle løsninger på fremtidens økonomiske systemer, må stå hen i det uvisse.

Indtil videre er der ingen der tør tale om, hvad der virkelig ligger bag. Det ville også kræve en god gammeldags børneopdragelse i begreberne : grådighed vs langsigtet planlægning

Vi kan sagtens leve i materiel overflod som vi har gjort før, men aktiemarkedet er som et narkotikum, det virker fedt i en periode, og så skal du afvænnes. Og lære at leve i virkeligheden. Det kan små forkælede børn godt have svært ved.

Nu skal det værste tuderi efter krisen lige overståes, og så kan det være vi er parat til at lære - allesammen.

Jeg skriver allesammen , da jeg kender en del stærkt venstreorienterede / antikapitalister der solgte deres andelsboliger på toppen KUN for  at score kassen, eller som tog store forbrugslån i deres tydeligvis overvurderede boliger. Hvis man ved hvad andelstanken går ud på, ved man at ALLE solgte ud da konjukturen var højest. Alle solgte deres sjæl til grådigheden.

Hvis vi kan få den slags indsigt, kan vi komme videre

Ps:

Der var faktisk en del investorer som så krisen komme og som re-investerede inden det skete. Man hører bare ikke så meget til dem, da de er få, og da en del af deres store succes  går ud på at holde lav profil

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:43

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København NV
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:07

.. fuldstændig enig, dog med en synes jeg væsenligt tilføjelse:

5. Invester kun i virksomheder eller brancher som du kender og forstår.

Selv om det måske er indeholdt under dit pkt. 3. - Og ikke er nogen garanti for at man ikke taber - jeg gik fx selv rundt og troede at jeg havde nogenlunde styr på SAS indtil for 1½ år siden :_(

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)