Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er vigtigt at kunne stave

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rådgiver og arbejder gennem telefon og face2face, og ja, så læser og staver jeg som om der er helt mørkt i rummet, så denne tråd er super spændende for mig.

...er der ikke nogle tekstforfattere der kan lave et super amino tilbud mens vi alligevel er i gang med fra tegn til ord.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:13

mit eget firma:
...er der ikke nogle tekstforfattere der kan lave et super amino tilbud mens vi alligevel er i gang med fra tegn til ord.

Joda - ren stave- og tegnsætningskorrektur koster 175 kr. i timen hos mig.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14

Technocowboy:

Det undrer også mig at man ikke får læst korrektur på de tekster man præsenterer sine kunder for.

Kommentaren om at vi nødigt skulle have SMS-lignende tilstande i det skrevne sprog fik mig til at komme i tanker om den fantastiske oversætter : Styrelizeren, der var et stort hit for nogle år siden.

Den omsætter en tekst formuleret med almindeligt dansk sprog til et sprog der kan forstås af unge mennesker.

Se f.eks en "Styrelized" udgave af denne tråd :

http://styrelizeren.dk/?url=http%3A%2F%2Fwww.amino.dk%2Fforums%2Fp%2F78592%2F499294.aspx%23499294

Det er sgu god værkstedshumor.....

mvh

Jan

Ja, se det har, du helt ret i er god værkstedshumor Cool

Det er da virkelig en god ting, at det ikke står helt galt til, som det resultat, dit link frembringer.

Med venlig hilsen

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:36

Fashion-Seller:

Et eller andet sted bunder hele problemstilling i, at mange inkl undertegnede skriver det "talende sprog". Det kan være godt, men ofte giver det ik samme mening, når udtryk - sætninger - formuleringer pludselig er på skrift. Så mister de meget af deres power...

Så et eller andet sted burde folkeskolerne lære børn, at skrive mere formelt fremfor talende...

Nu har jeg lagt mærke til, at du altid skriver "ik", men har bevidst undladt at kommentere det. Nu kan jeg altså ikke holde mig selv tilbage længere Wink

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:13

Kim Gam-Jensen:

Nu har jeg lagt mærke til, at du altid skriver "ik", men har bevidst undladt at kommentere det. Nu kan jeg altså ikke holde mig selv tilbage længere Wink

Det har jeg "os" lagt mærke til Stick out tongue

Men i et forum som dette, så er det jo bare skønt, når ordene flyder derudad.

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:07

Hej Alle

Jeg har en lidt anderledes indstilling til stavefejl, ca. 33% af dem der søger på nettet staver dårligt, 33% staver nogenlunde og ca. 33 % staver godt. Af de sidste 33 % får ca. 10% det dårligt og mener at en webbutik er useriøs hvis den ikke er stavet rigtigt og grammatisk korrekt, og kan finde på at forlade en shop af den grund. Men da vi skal leve af vores butik, satser vi på de første 90 %, og har indset at de sidste 10 % ,kan vi alligevel ikke nå, med vores stave evner.

Så vi skriver vores produkt tekster, efter de ord og sætninger folk søger efter, (Inkl. stavefejl) og på den måde kommer man jo øverst i Google, og det er ikke skadeligt på bundlinjen:)

Mvh. Steen

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 22:55

Svalø:

Hej Alle

Jeg har en lidt anderledes indstilling til stavefejl, ca. 33% af dem der søger på nettet staver dårligt, 33% staver nogenlunde og ca. 33 % staver godt. Af de sidste 33 % får ca. 10% det dårligt og mener at en webbutik er useriøs hvis den ikke er stavet rigtigt og grammatisk korrekt, og kan finde på at forlade en shop af den grund. Men da vi skal leve af vores butik, satser vi på de første 90 %, og har indset at de sidste 10 % ,kan vi alligevel ikke nå, med vores stave evner.

Så vi skriver vores produkt tekster, efter de ord og sætninger folk søger efter, (Inkl. stavefejl) og på den måde kommer man jo øverst i Google, og det er ikke skadeligt på bundlinjen:)

Mvh. Steen

Hmm......godt ord igen! Big Smile Et overraskende indlæg til debatten, som jeg vil fornøje mig over og samtidig tage til efterretning.

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:01

Kim Gam-Jensen:

Jeg ved det ;D Det skyldes den engelske forkortelse sidder fast og det bliver ik, hvis jeg IKKE tænker over det... Tongue Tied

Tror det er et typisk problem, hvis man taler/skriver flere sprog dagligt...

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:08

Svalø:

Ja det var et interessant synspunkt.

Spørgsmålet er så bare om man ikke skal tilfredsstille begge kundegrupper og lave et dobbelt sæt sider for de "problematiske" søgeord - naturligvis justeret så duplicate content undgås....

Det vil jeg fintænke over...

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:22

Hej Technocowboy

Ja der findes selvfølgelig andre måder, at få implementeret stavefejl, men man kommer hurtigt ud i duplicate content problematikken, som du selv skriver, og ved andre løsninger konverterer det ikke nær så godt, som ved stavefejl direkte i produkt beskrivelsen / titlen.

Mvh Steen

Mvh Steen Svalø

www.kirstensdyrebutik.dk Alt i dyreartikler. Alt i gravering. Alt i hundetegn. Alt i skilte.

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)