Hej Mianne.
Een af mine mange målsætninger her i livet er at re-brande hele network marketing industrien. Det vil sige, at der bliver arbejdet hårdt på at skabe et bedre image for branchen. Vi har ikke råd til, at folk føler sig snydt, lokket ind i forretningen, taber penge, mister deres forretning fordi firmaet lukker eller firmaet havner i Kontant, fordi distributører anpriser produkterne til skyerne.
Jeg kan fortælle dig, at hvis du arbejdede i det firma, som jeg repræsenterer, så var du ikke længere i firmaet. Dette kan måske lyde lidt hårdt, men det er de facto, at skal et firma overleve, så skal der slås hårdt ned på forhandlere, som overtræder lovgivningen.
Jeg vil i denne debat ikke tage stilling til, hvor vidt LifeWaves produkter virker, men vil koncentrere mig om jeres fremgangsmåde. Jeg har snakket med folk, som har været til LifeWave møder. På jeres møder bliver der snakket om sclerose, smerter, gigt, søvnbesvær og en masse andre emner, som er den sikre vej til problemer i Danmark. Du argumenterer med, at produkterne kun kan sælges gennem mlm, fordi Matas ikke kan give en ordentlig vejledning. Min påstand er den, at Matas ikke kan vejlede om jeres produkter, uden at de bryder lovgivningen.
Hvordan markedsfører man et "Pain Relief" plaster i Danmark? Hvordan markedsfører man et plaster mod søvnbesvær?
Det kan meget vel være, at jeres produkter kommer til at høre under homøopatiske lægemidler, som er reguleret af lægemiddelstyrelsen. Det kan også meget vel være, at I får lov til at sælge det. Problemet er bare, at selvom produktet i sig selv ikke er et lægemiddel, så vil jeres fremgangsmåde automatisk kategorisere det som så!
Efter 8 år i helskostbranchen så har man naturligvis begået nogle fodfejl i ny og næ. Tilbage i gamle dage havde vi en urtemixtur "Ståimod", som indeholdte nogle gammelkendte urter som lakridsrod, rød solhat, kamillet etc. Et udmærket produkt til at styrke børn med. I en annonce skrev jeg, at produktet kunne styrke kroppen, så man bedre kunne modstå den typiske vintersnue.
Her er, hvad der skete! Når jeg skriver, at produktet kan forebygge snue, så indikerer jeg, at produktet har en forbyggende virkning og derfor falder ind under Lægemiddelloven. Jeg fik derfor et brev fra Lægemiddelstyrelsen, som skrev, at de kunne ikke se "Ståimod" i deres register over godkendte lægemidler. Jeg fik derfor en bøde på kr. 50.000 for at markedsføre et ikke godkendt lægemiddel. Desuden blev jeg bedt om at fjerne produktet indenfor 14 dage.
Så min bøn til jer er! At I totalt ændrer fremgangsmåde i Danmark. Det er skræmmende, at jeg tidligere har modtaget en mail fra jeres Islandske upline i Singapore, og hele mailen var fyldt med historier om syge mennesker, som pludselig sprang rundt, fordi de var begyndt at bruge LifeWave.
Hvis jeres produkt virker efter hensigten, så vil det være synd at ødelægge hele forretningen, fordi produktet bliver anprist udover gældende lovgivning. Det ødelægger LifeWave, og samtidig er det vand på møllen hos hele Danmarks mlm antikorps!
God vind!
Hilsen
Anders
Hov glemte lige link til bekendtgørelse om homøopatiske lægemidler: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=10135
Homøopatiske lægmidler skal registreres i Danmark, inden markedsføring og forhandling træder i kraft. Typisk tager den procedure ca. 2 år.