Hej Anders!
Lige hjemvendt fra 3 præsentationer med Lifewave vil jeg lige kommentere dit svar og jeg vælger at gøre det i din tekst med en anden skrifttype da jeg ikke vil glemme noget.
Kære Mianne.
Selvom dit indlæg er målrettet Lasse, så tillader jeg alligevel at blande mig. Bare ok. At FLP har fået den succes, som de fortjener, skyldes en blanding af lederskab, gode produkter og lokal tilpasning. Når jeg siger lokal tilpasning, så mener jeg, at selskabets produkter og anprisninger heraf overholder gældende dansk lovgivning. Hvis man ønsker at skabe sig en forretning, som kan sikre een økonomisk mange år frem, så skal man være 100% sikker på, at konceptet eller produkterne ikke overskrider gældende regler på området. At FLP stadig er så store på det danske marked tror jeg skyldes at de i starten næsten var de eneste og de tit står på markeder mm. hvor de bliver set og husket. Jeg er glad for en del af deres produkter, men er ikke så begejstret for at de har parabener i alle deres hudplejeprodukter, hvilket Mannatech og SHINE ikke har. Og hvad angår det at overholde dansk lovgivning, så synes jeg at du skal tage et kig på denne hjemmeside: http://www.disafo.dk/etik.htm FLP var der en gang, men efter at de på en messe fik konfiskeret en masse gammelt materiale og deres drikkegeler mm blev taget af markedet for igen at dukke op med nye etiketter er de nok blevet fjernet. Pudsigt nok er AGEL heller ikke derinde og SHINE skal nok komme derind, de er bare så nye endnu. Jeg ved de arbejder på sagen. Ligeledes er Mannatech også meget stolt af at være på denne hjemmeside http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/DetailsView.htm?searchstring=&virk=110782642&SearchExact=false
Det lader til, at du har fundet dit hjem hos Lifewave. Mit spørgsmål er så bare, om du er bekendt med reglerne indenfor medicinsk udstyr. Laver man en hurtig søgning på nettet, så kan Lifewave fjerne sår, migræne, insomnia etc. Jeg skal ikke afvise, at disse påstande er rigtige, men hvis det er tilfældet, så skal produkterne registreres hos lægemiddelstyrelsen. Der står så meget l... på nettet hvis det er det man søger efter, men jeg fokuserer kun på det positive. Det er slet ikke nødvendigt at fortælle en hel masse fantastiske historier, som jeg ved sker i alle firmaer incl. AGEL. Vi tilbyder bare folk en test hvor de bliver testet på styrke, smidighed og balance og alle mærker forskellen med og uden plastrene. Så må vi gerne spørge om de vil prøve vores IceWave plaster der sætter gang i nogle processer hvor folk måske mnærker en forskel på deres smerter med eller uden plasteret. De helbreder og reparerer intet, men hjælper kroppens naturlige processer der med alderen og vores forurenede miljø aftager. Thats it.... Og vores snorkeplaster er et hit.
Nu vil Lifewave folk sikkert sige, at det er noget sludder, for der er ikke noget, som trænger ind i kroppen ved brug af Lifewave produkterne. Problemet i Danmark er bare, at vi her ikke nødvendigvis kigger på produktets indhold og virkning, men er mere optaget af produktets formål! Så er formålet med et produkt at helbrede, lindre eller påvirke legemesfunktion, - ja, så falder produkterne ind under lægemiddelstyrelsen. LifeWave plastre går ikke som medicinske plastre med morfin og nikotin ind i blodbanerne. De indeholder aminosyrer, vand og nano mikroskopiske krystaller der ligesom en chip i en computer udsender nogle frikvenser der på de rigtige meridianer og akupunktur punkter starter en naturlig proces i kroppen. Thats it...
Du er selv inde på problematikken med Mannatech. Gode produkter, men i stid med gældende regler, så hvad skal vi bruge det til, hvis vi vil opbygge en seriøs forretning. Her henviser jeg igen til hjemmesiden fra DSA, og så er det manet i jorden og på sin plads. Mannatech er det eneste firma jeg kender endnu, der går med livrem og seler. Men det skal kunderne bare være glade for. Deres produkter er 100% sikre at bruge. Men da det hele går meget langsommere for en forretning når alt skal tjekkes i hoved og r.. inden det kommer i omløb, så er det svært at arbejde med, når man som networker har brug for at der er acceleration på.
Her er mit råd til alle de personer, som forsøger sig med network marketing. Når du ser produktet, så undersøg indhold, pris og formål. Find ud af om det ville være muligt at sælge produktet gennem Matas eller et apotek. Hvis ikke dette er muligt, så vil selskabet have en meget kort levetid i Danmark. Mig bekendt er der ikke noget MLM firma der må sælges på hylderne i matas mm. Dette er fordi at det kræver en forklaring inden kunden vil købe et dyrt produkt og en Matas ekspedient kan ikke kende hele sammensætningen mm på alle de mange 100rede varenumre de har i butikken.
Jeg har selv arbejdet indenfor Wellness branchen i 8 år, hvor jeg har været leverandør til Matas og Apoteker. Lifewave er ikke de første, som forsøger sig med medicinske plastre, da lignende har været en tur forbi detailsektoren. Dog blev produkterne hurtigt tilbagetrukket. Jeg ved at LifeWave ligesom Mannatech først prøvede at sælge det fra en alm. butik, men det blev hurtigt vurderet at MLM var den eneste mulige måde at få det distribueret ud på.
Så hvis du vil være 100% sikker på, at Lifewave har en fremtid i Danmark, så kontakt din lokale fødevareregion. Få deres mening om produktet. De vil sikkert henvise dig til lægemiddelstyrelsen, da der er tale om plastre. Så kan du kontakte dem, for at høre deres mening om produktet. LifeWave skal nok tage kontakt med lægemiddelstyrelsen hvis ikke de allerede har gjort det, det er jeg slet ikke i tvivl om.
For god ordens skyld vil jeg minde alle om, at markedsføring af ikke godkendte lægemidler i Danmark udløser en bøde på kr. 50.000. Jeg er ikke bange for at det sker.
Held og lykke. Tak skal du have. Det går allerede forrygende. MVH Mianne
Hilsen
Anders