Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorbegræbet er ved at tage overhånd!

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:

men jeg synes at vi har nået et sørgeligt stadie, når mennesker som de ikke længere kan ytre sig frit.

Mennesket har aldrig kunnet ytre sig frit og kommer aldrig til det 100%. Og tak for det.

På bodegaen får du slag hvis du generer en anden.

På gaden får du slag hvis du generer en anden.

Snupper du en rockers kæreste får det også konsekvenser.

Af politiet bliver du anholdt hvis du kalder dem svin.

I Burma bliver du fængslet for at have en anden politisk holdning.

Og sådan kunne der skrives 1000 sætninger eller mere

Så overalt i verden er der en konsekvens for ens handlinger. Og hvis man tror man kan håne 1/3 af jordens befolkning på noget som står dem mere nært end familie (og husk det er deres RET at have den opfattelse) uden konsekvenser, så er man naiv. Og det har intet med yttringsfrihed at gøre.

Når mennesket er blevet så selvfedt i demokratiets navn, at man mener man kan gøre alt hvad man vil uden konsekvenser og så gemme det under retten til ytringsfrihed, så har man spillet fallit. For man har mistet det allervigtigste, nemlig den gensidige respekt for andre menneskers holdninger og meninger, og når man når dertil, så er man for alvor fattig.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:11

PJEDSTED:

Ytrer du dine bryster på Youtube, så bliver du også smidt ud.. Og det er da ellers mere naturligt end religion!

Og jeg som troede at kvinden var Guds gave til manden Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:12

Hej Amaris

Ja eller teaterforestillinger i London der lukker ned fordi de nævner Islam, og bliver truet, eller i filmen 2012 , hvor de undlader at bringe billeder af muslimske symboler der ødelægges osv osv. Det griber om sig hurtigt. Og i mens ligger fokus på behandling i lufthavne.

Dørene er så sandelig vidt åbne

Udover det stemmer jeg på SF, og har altid gjort det. Så det sidste kort : DF kortet virker heller ikke her

Men jeg trøster mig da med, at gruppen som er så vilde efter at støtte begræsningen af den kunstneriske frihed, bliver mindre. Men desværre , også mere og mere desperate. Så det står heldigvis ikke så slemt til, hvis man godt kan lide frihed.

Så jeg hopper elegant ud her, og lader den frie debat råde

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:18

Martin Thorborg:

Jeg er også ved at være grundig træt af det. 
I Københavns Lufthavn skulle min 6 årige datter kropsvisiteres, da dimsen bimlede da hun gik igennem.
Jeg satte mig på hug foran hende og forklarede, mens hun blev visiteret, at de bare ville sikre sig at hun ikke havde en bombe på sig.
Og så var fanden løs!
Jeg blev bestemt og fast sat på plads og belært at jeg ikke måtte sige ordet bombe i lufthavnen. Jeg forklarede manden, at jeg vel havde lov til at forklare min datter hvad han ledte efter, men det gjorde ham ikke mild og da jeg ikke ville udsætte min familie for at se farmand blive smidt i fængsel, som andre er blevet det i samme situation, lod jeg det passere..

Hvad fanden sker der for dem????

Dbh Martin 

Det lyder jo som en joke. Jeg håber ikke det var for voldsomt for din datter. Og jeg synes det var en flot måde du håndterede det på.

Ellers er jeg vist også nogenlunde enig med de fleste i tråden:

Sindssyge lovgivninger = skidt.

Pat Condell = super.

Geert Wilders = skal der være plads til.

Terror = at skabe frygt ved at ramme civile.

Abdul Wahid Pedersen = sssch. (Han må sige hvad han vil, men han er en elendig repræsentant for muslimer i Danmark, som kun forværrer situationen.)

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:20

Mikkel deMib Svendsen:

Martin Thorborg:
Jeg satte mig på hug foran hende og forklarede, mens hun blev visiteret, at de bare ville sikre sig at hun ikke havde en bombe på sig.
Og så var fanden løs!

Syg historie!

Jeg var ved at blive anholdt i Heathrow luftwavn forrige år fordi jeg havde en T-shirt på, hvor der stod en hel masse "søgenørd ord" - herunder "Googlebomb". Min T-shirt var iøvrigt dækket af en annonym hættetrøje - de så den kun fordi jeg skulle tage trøjen af da jeg skulle gennem sikkerhedstjek.

Er blevet hevet ind til siden af hemmelige agenter i Heathrow luftwavn sidste år. De ville gerne have en foklaring på hvordan det kunne være jeg havde betalt min billet kontant, og hvilke formål der var med det. Jeg blev tilbageholdt i et par timer mens jeg måtte dokumentere min identitet, og se dem dobbelt tjekke den.

Vi er nået til et punkt hvor kontanter er blevet krimininaliseret. Her kan man nemlig være "anonym" og det gør dig farlig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Hej alle

Hurra hvor det kører.

Jeg forstår fuldsændig Mikkels indlæg, og er i det store hele enig i hans betragtninger, ligesom jeg også er tilhænger af fulde ytringsfrihed i alle henseender.

Der er således aldrig kommet noget godt ud af forbud, så trives det aligevel i det skjulte og for de indviede. Der er i princippet heller aldrig kommet noget godt ud af hysteri, og det er der hele terrordebatten efterhånden er endt med nogle enkelte politikere, som forsøger den poulistiske holdning og løber med sammen med deres sædvanlige rygklappere.

Det er probelmatisk at balancere på en knivs-æg, og falder man ned på begge sider, ved vi alle, hvad der sker.

Nu til terrordebatten og hvorfor den er blusset op igen, jo finanskrisen er jo ikke så interessant mere, og ejendomsmarkedet ej heller, og så sandelig heller ikke aktiekurserne, så derfor Surprise Men nu er vi jo trods alt danskere, så når terrordebatten klinger af igen, så finder vi noget andet - ellers har vi jo altid vejret eller landmændene.Sleep

Det eneste jeg kan tilråde i denne debat og indlægget fra Mikkel, er at tage det hele med et gran salt, og så selv forsøge at skabe sig sobert overblik over situationen. Hvis vi skulle agere efter alle dommedagsprofetierne, jamen så befandt vi os vel stadig i stenalderen. Der var tingene måske også nemmere - De levede trods alt ikke så længe Huh?

Emnet ville egentlig have egnet sig fint til en blog, så det kunne måske være en idé. Eller vi kunne fortsætte tråden lidt endnu, og se hvad der ellers skulle komme af "guldkorn".

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PJEDSTED:

Det handler om at man skal tænke lidt over konsekvenserne. De tegninger har kun skabt død og ødelæggelse og 300000 polititimer. De har kostet milliarder af kr og der er intet godt kommet ud af det. De er for få der tænker sig om inden de handler.

Bare fordi man kan, er ikke ensbetydende med at man skal.

Vi kan blive enige om én ting her. Fik tegningerne i Jyllandsposten uheldige konsekvenser? Absolut! Men der stopper enigheden så også. For hvorfor så vi disse konsekvenser som følge?

Fordi nogle mennesker ikke er modne nok til at tage eller affeje kritik på en værdig, sober og voksen facon. Lad os tage et lidt mere "dagligdags" eksempel. Jeg kommer cyklende forbi tre knægte der råber "Danskerluuuuder" efter mig. Er det en ukonstruktiv, barnlig og blot helt igennem uacceptabel måde at opføre sig på? Vi antager at de fleste nogenlunde civiliserede mennesker vil mene ja. Jeg synes måske at de har krænket, såret og fornærmet min person og jeg har nu to mulige måder at respondere på.

1: Jeg ignorerer dem og tænker "Deres opførsel siger mere om dem end det gør om mig. Jeg kender mit eget værd og min egen person og kan stå inde for hvem jeg er og derfor betyder deres mening ingenting. Jeg er for rationel til at "belønne" deres adfærd og vil aldrig synke ned på deres niveau eller lavere".

2: Jeg bliver rasende, springer af cyklen og flyver over og nikker den nærmeste af dem en skalle, samtidig med at jeg med højre hånd brænder det syriske flag af og med med venstre griber min mobil og ringer rundt til alle i min omgangskreds og beder dem boykotte Syrien (nej vent, hvorfor ikke hele mellemøsten nu vi er i gang, de er jo alle ens dernede alligevel) og beder dem samle en demonstration, der skal gøre politikerne opmærksomme på at vi har brug for lovændringer og indgreb i ytringsfriheden, så jeg aldrig skal udsættes for denne ydmygelse af min person igen.

Du vil måske mene at disse situationer ikke kan sammenlignes, men det mener jeg nu godt at de kan. For hvem skal dog bestemme hvad jeg må føle mig krænket over? Pointen er at du aldrig kan kontrollere hvad andre mener om dig, din tro, gøren og laden. Det eneste du overhovedet er herre over, er din egen opførsel, respons og reaktion. Og her står jeg altså fast ved at mene, at alle de der egentlig var grundlaget for de uheldige konsekvenser de tegninger fik, er dem der valgte den forkerte måde at forholde sig til "kritikken" på. Og det er mig til stadighed en gåde, hvorfor det ikke er dét faktum der er blevet sat fokus på i hele dette cirkus.

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Lagersalg123 - JEN:

Mennesket har aldrig kunnet ytre sig frit og kommer aldrig til det 100%. Og tak for det.

Hej Lagersalg.

Du kan passende se mit svar til Pjedsted over dette, det burde ydtrykke min holdning fint. Jeg går såmænd fuldt og fast ind for gensidig respekt (med tryk på gensidig) og jeg behandler altid mine medmennesker sådan. Men min pointe er at du ikke er herre over hvorvidt andre er respektløse overfor dig. Og hvis du føler at det er tilfældet, så kan du kun kontrollere hvordan du vælger at reagere på dette. Og hvis du mener at den reaktion vi har set på de tegninger er retfærdiggjort, grundet det du kalder respektløshed, så er vi to meget langt fra enige om hvordan man som menneske passende bør opføre sig.

~ Amaris

EDIT: Som Gandhi så smukt sagde det: "An eye for an eye, makes the whole world blind". Måske er jeg blot mere religiøs (well, nytestamenteligt i hvert fald) i mit forhold til opførsel end du er. Oh the irony, jeg er ellers atheist.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35

Amaris Charvell:

Lagersalg123 - JEN:

Hej Lagersalg.

Du kan passende se mit svar til Pjedsted over dette, det burde ydtrykke min holdning fint. Jeg går såmænd fuldt og fast ind for gensidig respekt (med tryk på gensidig) og jeg behandler altid mine medmennesker sådan. Men min pointe er at du ikke er herre over hvorvidt andre er respektløse overfor dig. Og hvis du føler at det er tilfældet, så kan du kun kontrollere hvordan du vælger at reagere på dette. Og hvis du mener at den reaktion vi har set på de tegninger er retfærdiggjort, grundet det du kalder respektløshed, så er vi to meget langt fra enige om hvordan man som menneske passende bør opføre sig.

~ Amaris

Flot og bedte kan det ikke udtrykket Yes

Med venlig hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:35

Jimi Hove:

Udover det stemmer jeg på SF, og har altid gjort det. Så det sidste kort : DF kortet virker heller ikke her

Men jeg trøster mig da med, at gruppen som er så vilde efter at støtte begræsningen af den kunstneriske frihed

Det er faktisk SF der står bag det tåbelige forslag om, at forbyde søgninger på Nettet på "terror" og spærring af de websider der indeholder den slags ord :)

Side 3 ud af 6 (60 indlæg)