Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorbegræbet er ved at tage overhånd!

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Mennesket har aldrig kunnet ytre sig frit og kommer aldrig til det 100%. Og tak for det.

Her må jeg erklære mig dybt uenig. Hvis jeg ikke gider høre på dig, så kan jeg gå min vej.

Lagersalg123 - JEN:

På bodegaen får du slag hvis du generer en anden.

På gaden får du slag hvis du generer en anden.

De personer der giver dig slag for at genere dem, er typisk de personer der føler sig "generede" af at du kigger på dem. Eller kigger væk fra dem. Eller har en grøn hat på. Hvad er det for nogle kvarterer du færdes i? Big Smile

Jeg har det med ytringer som med økonomien. Markedet klarer det bedst, med så enkle spilleregler som muligt. Finanslovgivning og injurielovgivning. Svindellovgivning og trusselslovgivning. And that's it. Hvis du går rundt og sviner folk til, så mister du venner. Hvis du driver en dårlig forretning, så mister du omsætning.

Det du siger, er for mig, det samme som at sige: Hvis du tjener penge er du selv ude om at blive røvet.

Lagersalg123 - JEN:

Snupper du en rockers kæreste får det også konsekvenser.

Men *bør* det være sådan?

Lagersalg123 - JEN:

Af politiet bliver du anholdt hvis du kalder dem svin.

I Burma bliver du fængslet for at have en anden politisk holdning.

Og sådan kunne der skrives 1000 sætninger eller mere

Så overalt i verden er der en konsekvens for ens handlinger. Og hvis man tror man kan håne 1/3 af jordens befolkning på noget som står dem mere nært end familie (og husk det er deres RET at have den opfattelse) uden konsekvenser, så er man naiv. Og det har intet med yttringsfrihed at gøre.

Når mennesket er blevet så selvfedt i demokratiets navn, at man mener man kan gøre alt hvad man vil uden konsekvenser og så gemme det under retten til ytringsfrihed, så har man spillet fallit. For man har mistet det allervigtigste, nemlig den gensidige respekt for andre menneskers holdninger og meninger, og når man når dertil, så er man for alvor fattig.

Der er tonsvis af mennesker i verden, som har holdninger jeg på ingen måde respekterer. Jeg accepterer at de har deres holdninger, og respekterer deres ret til at have disse holdninger, men derfor kan jeg sagtens synes de har nogle åndssvage holdninger.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:37

Amaris Charvell:

Fordi nogle mennesker ikke er modne nok til at tage eller affeje kritik på en værdig, sober og voksen facon.

Ifølge din overbevisning og din tankegang. Det er faktisk holdninger som dem du fremviser der der er farlige. Kald det bare yttringsfrihed, jeg kalder dine holdninger fordømmende og nedværdigende overfor andre mennesker med en anden mening, kulturel baggrund, manglende uddannelsesmæssige muligheder og trosretning.

Dit eksempel har intet med Islam at gøre, det har noget at gøre med opdragelse.

Og dine 2 eksempler viser tydeligt der mangler noget ind imellem, for de fremstiller kun yderlighederne Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Mikkel deMib Svendsen:

Jimi Hove:

Udover det stemmer jeg på SF, og har altid gjort det. Så det sidste kort : DF kortet virker heller ikke her

Men jeg trøster mig da med, at gruppen som er så vilde efter at støtte begræsningen af den kunstneriske frihed

Det er faktisk SF der står bag det tåbelige forslag om, at forbyde søgninger på Nettet på "terror" og spærring af de websider der indeholder den slags ord :)

Ja, helt korrekt Mikkel

Det var SF i spidsen, underligt nok Zip it!

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:48

Jakob Søndergård:

Lagersalg123 - JEN:

Mennesket har aldrig kunnet ytre sig frit og kommer aldrig til det 100%. Og tak for det.

Her må jeg erklære mig dybt uenig. Hvis jeg ikke gider høre på dig, så kan jeg gå min vej.

Helt fint, det er bare ikke alle der har den mulighed.

Lagersalg123 - JEN:

På bodegaen får du slag hvis du generer en anden.

På gaden får du slag hvis du generer en anden.

De personer der giver dig slag for at genere dem, er typisk de personer der føler sig "generede" af at du kigger på dem. Eller kigger væk fra dem. Eller har en grøn hat på. Hvad er det for nogle kvarterer du færdes i? Big Smile

Hehe - jeg går aldrig på Bodega og har aldrig gjort det Smile

Jeg har det med ytringer som med økonomien. Markedet klarer det bedst, med så enkle spilleregler som muligt. Finanslovgivning og injurielovgivning. Svindellovgivning og trusselslovgivning. And that's it. Hvis du går rundt og sviner folk til, så mister du venner. Hvis du driver en dårlig forretning, så mister du omsætning.

Det du siger, er for mig, det samme som at sige: Hvis du tjener penge er du selv ude om at blive røvet.

Nej nej nej hehe, men overdrivelse fremmer da forståelsen. Men hvis en eksempelvis overtræder mine grænser meget alvorligt, så får det konsekvenser, ingen tivivl om det. Sådan er mennesket bare og har altid været det og vil altid være det. Det er så forskelligt hvordan man reagerer, nogen ryster på hovedet og tænker..damn en idiot, andre slår den anden ihjel... At mine grænser så strækker sig langt, det er noget andet...hvis jeg havde en søn på 8 der blev voldtaget af en katolsk præst, så skulle han flytte, det skal du ikke være i tvivl om.

Lagersalg123 - JEN:

Snupper du en rockers kæreste får det også konsekvenser.

Men *bør* det være sådan?

Det er et holdningsspørgsmål, og for nogle er der en befrielse at slippe af med kvinden og for andre en nedværdigelse og det håndteres forskelligt af mennesker.

Lagersalg123 - JEN:

Af politiet bliver du anholdt hvis du kalder dem svin.

I Burma bliver du fængslet for at have en anden politisk holdning.

Og sådan kunne der skrives 1000 sætninger eller mere

Så overalt i verden er der en konsekvens for ens handlinger. Og hvis man tror man kan håne 1/3 af jordens befolkning på noget som står dem mere nært end familie (og husk det er deres RET at have den opfattelse) uden konsekvenser, så er man naiv. Og det har intet med yttringsfrihed at gøre.

Når mennesket er blevet så selvfedt i demokratiets navn, at man mener man kan gøre alt hvad man vil uden konsekvenser og så gemme det under retten til ytringsfrihed, så har man spillet fallit. For man har mistet det allervigtigste, nemlig den gensidige respekt for andre menneskers holdninger og meninger, og når man når dertil, så er man for alvor fattig.

Der er tonsvis af mennesker i verden, som har holdninger jeg på ingen måde respekterer. Jeg accepterer at de har deres holdninger, og respekterer deres ret til at have disse holdninger, men derfor kan jeg sagtens synes de har nogle åndssvage holdninger.

Ja netop!

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:49

Jeg er selv muslim, og jeg bliver pisse sur og irriteret over at hører og se de tegninger hele tiden, og at vesten på trods af de store konsekvenser, stadig presser citronen og bliver ved med at teste grænser af, i og med aviserne trykker tegningerne igen og igen, det er ikke i orden. Det er heller ikke i orden at ekstremister i østen reager som de gøre med at brænde flag, ambassader, sprænger sig selv og andre i luften osv. 

Jeg er træt af det her tema. I mine øjne er både vesten og østen lige slemme, det er to verdens dele som kæmper for hvert deres dagsorden, og i sidste ende går det ud over os.

Jeg vil bare have en verden hvor jeg kan leve i fred, passe min familie,  arbejde, pligter osv. og respektere den næste, og ikke sådan en verden hvor man bliver kontrolleret, bare fordi man vil ud og opleve verden. Thorborgs historie med hans datter er et meget godt eksempel på at det er gået for vidt det her.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:52

når jeg siger os så mener jeg alle almendelige borger uanset race, køn og farve.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Lagersalg123 - JEN:

Ifølge din overbevisning og din tankegang. Det er faktisk holdninger som dem du fremviser der der er farlige. Kald det bare yttringsfrihed, jeg kalder dine holdninger fordømmende og nedværdigende overfor andre mennesker med en anden mening, kulturel baggrund, manglende uddannelsesmæssige muligheder og trosretning.

Dit eksempel har intet med Islam at gøre, det har noget at gøre med opdragelse.

Og dine 2 eksempler viser tydeligt der mangler noget ind imellem, for de fremstiller kun yderlighederne Smile

Jamen så skal jeg da gladeligt redegøre for mine holdninger for dig =) Min holdninger er som følger:

1: Vær mod andre som du ønsker at de skal være mod dig.

2: Accepter og respekter at alle mennesker har forskellige holdninger, tro, tanker og følelser. De har ret til at have disse og du har ret til at være uenig.

3: Vær et større menneske når andre synker lavt. You can't fight fire with fire.

Kan absolut ikke se hvordan ovenstående holdninger skulle være hverken farlige, nedværdigende eller fordømmende. Jeg er faktisk et ganske åbensindet menneske ;) Og hvor du har samlet den op med at jeg skulle være fordømmende overfor mennesker med manglende uddannelsesmæssige muligheder, må jeg stille mig ganske undrende overfor. Jeg hører absolut ikke til blandt "de uddannede" kan jeg så fortælle dig.

Du er hjerteligt velkommen til at uddybe hvorfor du har dannet dig ovenstående mening omkring mine holdninger og så skal jeg gerne svare. Men indtil da har jeg ikke anden mulighed end at konkludere at du har læst noget forkert ind i det jeg har skrevet, da det du giver udtryk for i dit indlæg, står i meget skarp kontrast til den jeg er som person og de holdninger jeg har.

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

kenancorbo:

Jeg er selv muslim, og jeg bliver pisse sur og irriteret over at hører og se de tegninger hele tiden, og at vesten på trods af de store konsekvenser, stadig presser citronen og bliver ved med at teste grænser af, i og med aviserne trykker tegningerne igen og igen, det er ikke i orden. Det er heller ikke i orden at ekstremister i østen reager som de gøre med at brænde flag, ambassader, sprænger sig selv og andre i luften osv. 

Jeg er træt af det her tema. I mine øjne er både vesten og østen lige slemme, det er to verdens dele som kæmper for hvert deres dagsorden, og i sidste ende går det ud over os.

Jeg vil bare have en verden hvor jeg kan leve i fred, passe min familie,  arbejde, pligter osv. og respektere den næste, og ikke sådan en verden hvor man bliver kontrolleret, bare fordi man vil ud og opleve verden. Thorborgs historie med hans datter er et meget godt eksempel på at det er gået for vidt det her.

Det var rigtig godt formuleret, og jeg kan fra min side kun give dig fuldstændig ret, og det kan de fleste på begge sider sandsynligvis også. Det er bare sådan, at det oftest er de "forkerte", som der bliver henvist til og vist gang på gang i medierne.

Kunne vi så bare få en objektiv nyhedstjeneste, som i stedet for sensationspressen, forsøgte at skildre flertallets holdninger og indstilling til de forskellige forhold.

Med venlig hilsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:59

Ja SF har åbenbart en del de skal indhentet, og kommer derfor også til at virke klodsede. Fordi jeg stemmer på dem, er jeg ikke enig i alt.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Lagersalg123 - JEN:

Den ville jeg da så til gengæld gerne give dig et svar på. Jeg vil nu ikke kalde eksempel nr. 1 for en yderlighed. Tvært imod vil jeg kalde det fornuft og rationalitet - eller slet og ret almen pli og opdragelse. Der er selvfølgelig også den mulighed, at jeg kunne have sat mig ned i en rundkreds med dem og taget en pædagoisk diskussion omkring hvorfor jeg fandt deres opførsel upassende og derfra se om vi kunne nå til enighed om en mere sober og respektfuld måde at sameksistere på. Men det havde jeg altså ikke tid til den dag, jeg var på vej på arbejde ;)

Hvis du mener at der er andre og mere konstruktive måder at håndtere en sådan sitiuation på, så er jeg da lutter øren. Det kunne jo være at jeg kunne lære noget nyt om "opdragelse" i dag, som du tilsyneladende giver udtryk for at jeg mangler.

~ Amaris

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)