Hej SImon Jeg kan godt følge dig, men jeg kan bedre følge dem der kommer med konstruktive forlsag til at du nok skal se i en anden retning. Jeg så på din profil, at du har en million idéer, så lad denne ene slippe og hvis du vil have meninger om de 999.999 andre, så ved du jo hvor du kan få respons. Og så den direkte: Du er 10-15 år for sent ude |
Jeg tager den lille fra toppen. Du skal ikke tage det personligt, for det handler udelukkende om en saglig kritik af din idé.
Simon Tulin Holmgaard Kristensen:1. Jeg vil eksempelvis kunne få varerne sendt til min adresse, og sørge for at samle computeren for kunden. Allerede her er der sparet en god slat penge, da det er billigere at samle computeren selv.
Det er kun billigere at samle computeren selv, hvis din kunde overvejer at købe sin computer i Fona, Expert eller Elgiganten. Hardwarebutikker på nettet, såsom MM Vision og Topdata, har priser som er umulige at konkurrere med, selv hvis man samler selv.
Simon Tulin Holmgaard Kristensen:2. Det vil være muligt at have en telefonisk kontakt med mig, og kunden vil have mulighed for at give sit besyv om computerens formål. Ud fra det vil jeg så sammensætte den bedst mulige computer.
Køber kan Google eller oprette en tråd på ét af det utallige hardware-foraer på nettet. Udover det kan en god sælger yde samme service gratis, før kunden køber en computer.
Simon Tulin Holmgaard Kristensen:3. Jeg vil sørge for at kunden får de enkelte bedste hardware dele. Dele som passer sammen prismæssigt og ydelsesmæssigt. Hardware som er testet til at være de bedste hardware dele.
Igen, viden som er tilgængelig gratis på nettet.
Simon Tulin Holmgaard Kristensen:4. Vil afslutte med en software optimering. Dvs at jeg vil installere medfølgende styresystem, gennemføre driver installation af hardware, vejlede og installere ønsket gratis software fra nettet. Slutte af med optimering af styresystemet ved brug af viden gennem tiden og diverse programmer til optimering.
Jeg er generelt skeptisk overfor såkaldt "software optimering". For gennemsnitsbrugeren spiller en software optimering, som måske resulterer i en marginal forbedring af ydeevnen, ingen rolle.
Simon Tulin Holmgaard Kristensen:5. Til slut vil jeg sørge for et tekstdokument på skrivebordet, som vil vejlede kunden gennem et par basale ting om dens nye computer.
Det er vel det man i populær tale refererer til som en manual eller en "hurtig start"-guide, som følger med til 99% af al hardware.
Om jeg kan bruge din service til noget eller ej vil jeg ikke svare på. Den henvender sig ikke til mig og som sådan kan et svar kun tolkes som en latterliggørelse af din idé.