Jeg vil slet ikke smide med mudder som åbenbart en gør her på Amino, men kære Henrik jeg kender skam godt forskel på de to ord. Jeg vil så igen spørge dig nu du skriver som du gør, hvor i skattelovgivningen står der at det er okay at drive forretning i udlandet uden den er momspligtig også i Danmark. For kære Henrik skattelovgivningen er sådan for både moms og skat her i landet hvis du udføre blot en del af et udenlansk selskabs aktivitet her fra landet ses det sådan, at den er både skattepligtig og momspigtig her i landet, og kan du ikke bevise over for skat hvordan tiden er brugt sætter de dig til et skøn, efter deres mening. Jeg kan ikke på nogen måde sige andet end jeg har ondt af det med dig...:-( |
Povl:hvor i skattelovgivningen står der at det er okay at drive forretning i udlandet uden den er momspligtig også i Danmark.
Ingen steder. Skattelovgivnignen regulerer ikke momsforhold. Den regulering finder du i momsloven. Den danske momslov finder ikke anvendelse for varer og ydelser solgt i Sverige fra et fast driftsted.
Udgangspunktet for denne tråd er stadigvæk et solcenter beliggende i Sverige. Dette vil aldrig nogensinde være omfattet af den danske momslov. Ydelsen er solgt og leveret i Sverige - og vil jf. tidligere være omfattet af de svenske momsregler.
Afhængig af hvorledes et koncept omkring det nævnte solcenter sættes op kan man overveje en diskussion omkring hvorvidt der er etableret fast driftssted i Sverige, hvorfor der også skal svares svensk skat af den del der kan henføres til dette driftssted. En skat som du vil få lempelse for i forbindelse med din danske skatteberegning.
Povl:Jeg kan ikke på nogen måde sige andet end jeg har ondt af det med dig...:-(
Det behøver du såment ikke at have. Jeg ville bekymre mig mere på dine eventuelle kunders vegne!

Henrik