Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i udlandet?

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil slet ikke smide med mudder som åbenbart en gør her på Amino, men kære Henrik jeg kender skam godt forskel på de to ord.

Jeg vil så igen spørge dig nu du skriver som du gør, hvor i skattelovgivningen står der at det er okay at drive forretning i udlandet uden den er momspligtig også i Danmark.

For kære Henrik skattelovgivningen er sådan for både moms og skat her i landet hvis du udføre blot en del af et udenlansk selskabs aktivitet her fra landet ses det sådan, at den er både skattepligtig og momspigtig her i landet, og kan du ikke bevise over for skat hvordan tiden er brugt sætter de dig til et skøn, efter deres mening.

Jeg kan ikke på nogen måde sige andet end jeg har ondt af det med dig...:-(

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:33

Povl:
hvor i skattelovgivningen står der at det er okay at drive forretning i udlandet uden den er momspligtig også i Danmark.

Ingen steder. Skattelovgivnignen regulerer ikke momsforhold. Den regulering finder du i momsloven. Den danske momslov finder ikke anvendelse for varer og ydelser solgt i Sverige fra et fast driftsted.

Udgangspunktet for denne tråd er stadigvæk et solcenter beliggende i Sverige. Dette vil aldrig nogensinde være omfattet af den danske momslov. Ydelsen er solgt og leveret i Sverige - og vil jf. tidligere være omfattet af de svenske momsregler.

Afhængig af hvorledes et koncept omkring det nævnte solcenter sættes op kan man overveje en diskussion omkring hvorvidt der er etableret fast driftssted i Sverige, hvorfor der også skal svares svensk skat af den del der kan henføres til dette driftssted. En skat som du vil få lempelse for i forbindelse med din danske skatteberegning.

Povl:
Jeg kan ikke på nogen måde sige andet end jeg har ondt af det med dig...:-(

Det behøver du såment ikke at have. Jeg ville bekymre mig mere på dine eventuelle kunders vegne!Zip it!

Henrik

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 19:02

GGGGG

Kære Henrik står der kun Sverige...???

Men jeg prøver igen, meget enkelt og sige det jeg har forsøgt at sige i de sidste indlæg.:

Hvis du driver en virksomhed som ikke er reg. i Danmark, men driver den fra Danmark kan du ikke på nogen måde komme uden om at din indtægt både er skatte og moms pligt i Danmark.

Er det så svært at forstå for dig selvom du er angivet med højeste rag herinde, og en sidste ting jeg kan sige til dig er.: Jeg taler skam af erfaring for har været det igennem selv, og disse regler blev lagt frem på bordret, både min advokat og revisor havde ikke noget at til føje, så det var bare at betale.

Men jo jeg har ondt af det med dig, og du behøver ikke frygte for de mennesker jeg hjælper de kommer igen, henviser nye kunder til mig osv.

Og dette lader jeg være min sidste bemærkning.Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:42

Sverige eller Tyskland var udgangspunktet for tråden. Hvilket land er såment underordnet i denne sammenhæng, da begge lande er med i EU og dermed for begge landes vedkommende bygger på samme regelsæt.

I forhold til skatteretten er vi ikke uenige, men derimod er vi ikke enige momsmæssigt. Udgangspunktet er stadigvæk det omtalte solcenter som i trådstarters tilfælde er placeret i enten Sverige eller Tyskland. Herunder kan vi vel også blive om enige om at der er tale om en ydelse og ikke en varer når vi taler om et solcenter?

En af de afgørende faktorer for betalingen af moms i forbindelse med ydelser er leveringsstedet. Leveringsstedet er afgørende for, hvilket lands momsregler du skal bruge. I dette tilfælde er leveringsstedet det pågældende solcenter. Det er der kunderne kommer, betaler og ikke mindst får noget farve. Du skal således følge momsreglerne i det land, hvor solcentret er beliggende.

Der kan således ALDRIG blive tale om at et solcenter beliggende udenfor Danmarks landegrænse nogensinde vil blive momspligtig til Danmark får såvidt angår salg af solarietid.

Dette er basalt momsret og hvis din revisor og advokat virkelig har nikket til dette så er det bekymrende.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:47

Povl:

Er det så svært at forstå for dig selvom du er angivet med højeste rag herinde

Arrhhhh det er Martin Thorborg så godt nok...

Og så tvivler jeg på du ved hvem Henrik er... I hvertfald ik når man ser på den måde, du forsøger at tale ned til ham, men du bliver sikkert klogere end dag...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53

MJEnt:

Jeg overvejer at prøve lykken i udlandet. f.eks. Tyskland

jeg tænker på at lave noget sol center halløj det kan næsten passe sig selv, eller lign. men hvordan funger det ?

Du kender godt reglerne og lovgivningen angående solcentre i Tyskland ik?

Personer under 18 år må IKKE tage kunstig sol!
Et solcenter skal være bemandet i hele åbningstiden af uddannet personale!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:01

Fashion-Seller:

....... men du bliver sikkert klogere end dag...

Vi er i hvert fald nogle stykker, der er blevet en hel del klogere af at læse Henriks svar her på Amino.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:07

Espresso:
Vi er i hvert fald nogle stykker, der er blevet en hel del klogere af at læse Henriks svar her på Amino.

Tak.. Selv en turguide kan være finde korn engang imellem.....

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 20:18

Hej

Først vil jeg sige det betyder ikke noget for mig hvem jeg skriver til, og hvis en person er nedladende overfor mig, er jeg skam det samme, om så det var kongen af mars.

På mange punkter er vi enige Henrik og jeg, men jeg kom i den saks jeg havde købt creme, papir og rør til et sol-center i udlandet jeg havde, gennem mit udenlanske selskab, og da jeg blev spurgt hvordan jeg talte med de personer der passede centret, måtte jeg jo sige som det var at det var hjemme fra kontoret i Danmark.

Så skat kom med nogle forklaringer samt nogle §'er, og som i ved betyder det jo ikke noget for dem om det kun er få kr. det drejer sig om, og helt ærligt jeg gad ikke slås for det, og det samme sagde advokat og revisor, for beløbet var ikke himmel råbende, så jeg smilte og betalte...:-)

Men for noget helt andet har de ikke snakket om at solcentre også skal bemandes i Danmark engang inden så længe..??

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 20:20

Skal lige tilføje jeg lavede disse indkøb i Danmark.

Side 2 ud af 7 (63 indlæg)