Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i udlandet?

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino's ..

Jeg overvejer at prøve lykken i udlandet. f.eks. Tyskland eller sverige da jeg også har planer om at flytte til en af stederne senere i livet.

jeg tænker på at lave noget sol center halløj det kan næsten passe sig selv, eller lign. men hvordan funger det ?

Hvor skal jeg have bank?
Hvor skal jeg have CVR?
Skal jeg registere indtjening hos den danske stat eller hos den udlandske og overføre pengene til mig selv derefter ?

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt..

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 21:16

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:26

Deter jo Aps og AS selvskaber .. jeg snakker om en enkeltmands virksomhed ..

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 21:28

okay, så ved jeg det ikke...

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:08
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:10

I Tyskland kan du oprette et UG eller enkeltmandsfirma, og have det beliggende på en "proforma" addresse...

UG er den tyske version af et LTD... Indskudskapital er 1 euro!

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 15:36

Hej

Der er rigtig mangle regler hvis du er bosiddende i Danmark, for du kommer ikke uden om at betale skat til den danske stat hvis du hiver nogle penge hjem/ud.

Det næste problem er at hvis du driver denne forretning fra Danmark skal du betale moms og skat i Danmark selvom firmaet er reg. i udlandet..

Men du er velkommen til at sende mig en mail på pcbandholm@yahoo.dk så kan vi dele kontakt oplysninger på skype, og drøfte det videre der fra.

God dag..:-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Povl:
Det næste problem er at hvis du driver denne forretning fra Danmark skal du betale moms og skat i Danmark selvom firmaet er reg. i udlandet..

Det vil man ikke ubetinget skulle. Det er fint at du aktivt vil hjælpe iværksættere med at komme igang, men når du slår sig op som rådgiver i forbindelse med virksomhedsopstart har du også et ansvar for at dine råd er i overensstemmelse med de faktiske forhold.

Der er NETOP INTET der i trådstarters "oplæg" indikerer, at der vil blive tale om dansk momspligt tværtom!

Henrik

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 16:13

Jamen så vil jeg da meget gerne vide hvor der i den Danske skattelov står det er iorden at drive en virksomhed i udlandet fra Danmark, uden at denne aktivitet er skatte pligtig i Danmark..??

Han skriver jo pænt at han senere vil flytte til et af de skrevende lande, så der er jo intet der tyder på han vil bosætte sig på samme tidspunkt som han starter sin forretning.

Men når du rettet på mig, og skriver jeg har et ansvar, syntes jeg måske selv du burde tale med skat om reglerne..:-) 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:35

Povl:
skatte pligtig i Danmark

Jeg har netop ikke talt om skattepligt men om momspligt. Det er fundamentalt forskel på skattepligt og momspligt. Hvis du ikke kender den sondring så "krydser" jeg fingre for dem der måtte søge din hjælp.

Det vil aldrig kunne udløse dansk moms at have et selvkørende solcenter i Sverige. Den pågældende skal derimod registreres for moms i Sverige med de udfordringer der følger af dette (evt. lokal repræsentant eller sikkerhedsstillelse).

Henrik

Side 1 ud af 7 (63 indlæg)