Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reference billeder

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle mine EGNE kunder ved jeg tager billeder af arbejdet vi udfører.

Dette er som sagt IKKE min kunde, og nok her problemet er, da jeg ikke kender manden, og derfor ikke har samme forhold til personen, som man har til sine egne kunder.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:22

Koludabyg:

Dette er da noget helt andet, kan du ikke selv se forskellen, så mener jeg du har et problem.

Hm, det er vist på tide, at jeg trækker mig fra din tråd. Big Smile

Ville blot forsøge at hjælpe.

Hav en god søndag aften.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:17

John Nielsen, Nielco IT :

Hm, det er vist på tide, at jeg trækker mig fra din tråd. Big Smile

Ville blot forsøge at hjælpe.

Sorry, min frustration over dette gik lige ud over dig...

Beklager jeg meget...Sad

Takker dog for hjælpen, må lige tage den med advokaten i morgen, når man jo alligevel betaler for det...Big Smile

John Nielsen, Nielco IT :
Hav en god søndag aften.

I lige måde.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:21

Kunden er dog tidligere flere gange blevet oplyst om at der var taget billeder af arbejdet af undertegnet.

Hvilken han dog på intet tidspunkt gjorde nogen indsigelser omkring.

Jeg må tage den via advokaten... takker for alle rådene.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:30

Mikkel Friis Media:

Blev far til en dejlig dreng 3. dec 09 kl 05,49

Så jeg da lige i din tagline.

Stort tillykke herfra, bliver helt misundelig...:) ( lige udover det med op flere gange om natten )

Kæresten er lige ved at afslutte sin 4 årige uddannelse, så hun ville ikke vove noget før hun har fundet et job og gjort uddannelsen færdig, det er jo ikke nemmere at finde arbejde, hvis man allerede er gravid, og en barsel er i vente.

Så når andre får børn i mellemtiden, så bliver man jo lidt misundelig...Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:32

Hej Rene !

Tråden på www.amino.dk er kørt helt af sporet.

For det første er det rigtigt, at man skal bruge juraen korrekt, men det kræver også at man bruger de rigtige paragrafer.

Straffeloven og krænkelse af privatlivets fred og private personer (her skal der være tale om, at du har krænket en privat person/bygherre - foto af denne f.eks. med teksten se hvordan www.Koludabyg.dk rettede bygherre XXX HHHH's skæve lofter op).

Ej hellere har dette noget med Journalist Forbundet at gøre, uanset deres etiske regler, "love" m.m.

Som håndværkere arbejder vi under helt andre regler.

Ting/genstande som f.eks. renovering lofter - tage m.m har intet med straffeloven at gøre. Man kan f.eks. ikke personligt håne et skævt loft. Det kan man derimod en person, i særdeleshed hvis det ikke passer på pågældende person/byggeherre.

Her er der bl.a. alene tale om ophavsretten - hvem har retten til pågældende fotos og disponering af disse.

Hvad skulle diverse så sige i forbindelse med fotoes til diverse fagblade - gør det selv artikler m.m. ? 

Hvem har så ophavsretten ? Ja som udgangspunkt er det dig, den som har taget fotoerne. Kan byggeherre havde denne ophavsret ? Ja det kommer så sandelig også an på, om han har betalt for pågældende vare. Du eller din samarbejdspartner har i hvert tilfælde i første omgang lagt ud for materialer & arbejdsløn m.m.

Konklusion: Du kan under alle omstændigheder ikke blive erstatningspligtig 

Med hensyn til at borttage dem fra din hjemmeside ? Som udgangspunkt tror jeg hellere ikke at Bygherre kan forlange dette. Det kan være denne kan forlange billederne fremlagt i mere anonym form eller "tilpasset" form.

Et andet forhold er det rent aftalemæssige, hvem har du/I  lavet aftale med ? Og hvad består denne aftale i ? 

En anden ting er hvia man ikke måtte tage billeder af ting m.m. til viderebringelse ? Hvad kunne så  leverandørene ikke finde på overfor os håndværkere ?

Så fortsæt du roligt som du hele tiden har gjort. Derfor kan du da godt spørge kunden forinden. Som jeg indledningvis påpegede, der er intet føde på den "sag". Fordi en tilfældig Ret & Råd advokat tilskriver dig, ved du jo også, at selvfølgelig varetager denne sin klients interesserer.

Men der er måske tale om sort arbejde, således at bygherre ikke er interesseret i at dette offentliggøres ?    

Så fortsæt du bare med at tage billeder indenfor lovens rammer, som jeg kan forstå du gør.

Venlig hilsen

Ib Abildgaard
RÅD & MAL
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:52

Koludabyg:

Kunden er dog tidligere flere gange blevet oplyst om at der var taget billeder af arbejdet af undertegnet.

Hvilken han dog på intet tidspunkt gjorde nogen indsigelser omkring.

Jeg må tage den via advokaten... takker for alle rådene.

Når du har talt med advokaten, sender du den så kige vidre til denne tråd, så alle os som også render og tager billeder, ved hvad der er rigtigt og forkert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 06:25

Selvfølgelig.

VI er jo sikkert mange der benytter kameraet dagligt.

Så meget godt lige at få det klargjort.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 08:16

Ring til kunden og spørg. Det kan maks. tage et par minutter. Hvis kunden er glad for køkkenet vil de fleste da heller ikke have noget imod at lige netop deres bliver vist frem. Så længe det ikke er personfølsomt, så har du gode chancer for at hver eneste kunde accepter det.

Hilsen Dino

webarena.dk

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 08:49

Hej

Som en anden også har skrevet, så er tråden da fløjet helt af sporet !

Koludabyg spørger til 2 ting; Ophavsret og erstatning

Ophavsret:
Den som frembringer et billede har ophavsret til billedet i 50 år.
Det betyder at du har ophavsretten til dine billeder og det kan kunden ikke ændre på.

Erstatning:
Idet du ikke har overtrådt nogen paragraffer i loven, heller ikke de omtalte i straffeloven, kan din kunde ikke forlange erstatning på baggrund af dette.

Hvad er der så tilbage ?
Kunden har følt sig trådt over tæerne, da du har brugt billeder fra hans ejendom uden at du har spurgt ham først. Som andre også nævner, så vil det være en god idé at spørge først, men det er jo for sent.
Jeg mener at du har gjort det rigtige i at fjerne billederne fra din hjemmeside. Du bør så ringe eller skrive til kunden og forklare at du ikke havde forestillet dig at han kunne blive stødt af at du brugte billederne som reference, men at de nu er fjernet fra din hjemmeside.
Og så mener jeg ikke du skal begynde at diskutere erstatning m.v.
Det vil være usandsynligt at du modtager et officielt erstatningskrav, da ingen advokat vil være med til det, uden at have en eneste paragraf til at understøtte dette.

Iøvrigt er de 2 paragraffer der omtales lavet med henblik på at værne især de kendte, mod paparazzi fotografer. De har intet med denne sag at gøre. 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)