Det er vel også måske lidt vigtigt at se langsigtet på det? Google bliver jo konstant klogere, og mon ikke domæner med æøå på sigt vil blive anset som mere korrekte? Fint nok med fonetisk omskrivning, men alt bliver jo konstant mere brugervenligt, og mon ikke det dør ud?
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Jesper, jeg er ked af at du ikke er kommet over din fascination af keyword-domæner, men det har jeg altså ikke tænkt mig at gøre mere ved. Dine eksempler er iøvrigt fuld af fejl, men det lærer du nok selv på et tidspunkt :)
Jeg tror de fleste andre her i debatten har forstået forklaringerne, så de kan bruge deres tid der hvor det batter.
Mine erfaringer går også på at søgeordet i domænet ikke betyder så meget. Det ville også være et ærgeligt træk af Google. Tænk hvis alle firmaer skulle hedde : billige- trappevaskere.dk, billig-seo.dk, billig-deo, osv osv
Firmanavnet burde ikke have , og har ikke den store SEO værdi. Derudover kan du ligge den lille værdi det har, ind dine underside urls.
Og udover det igen, er det vidst kun 15-20 % der søger på kun et ord. Langt størstedelen søger på flere ord som har relevans i branchen.
Igen, kun mine egne nybegynder erfaringer. Men det lyder rigtigt hvad den gode Hr Mib siger
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Det er vel også måske lidt vigtigt at se langsigtet på det? Google bliver jo konstant klogere, og mon ikke domæner med æøå på sigt vil blive anset som mere korrekte? Fint nok med fonetisk omskrivning, men alt bliver jo konstant mere brugervenligt, og mon ikke det dør ud?
Jo helt korrekt, sådan ser jeg også på det, men på nuværende tidspunkt ville jeg selvfølgelig købe det med ÆØÅ men stadig købe det phonetiske også, og så have det som hoveddomænet.
Det er vel også måske lidt vigtigt at se langsigtet på det? Google bliver jo konstant klogere, og mon ikke domæner med æøå på sigt vil blive anset som mere korrekte?
Problematikken har faktisk slet ikke noget direkte med Google at gøre. Google kan godt forstå domæner med danske tegn. Problemet er dels af strategisk karakter (der er ingen strategisk fordel ved et keyword domæne) og dels fordi de fleste andre i verden ikke forstår de danske domæner. Så hvis man tror at Internettet slutter i Padborg, så er danske domæner en fin strategi. For os andre der ved, at Internettet strækker sig en smule længere er det en virkelig dårlig strategi med danske domæner.
Og det skal I nok ikke regne med ændrer sig væsentligt før vi har fået hele verden overbevist om, at Dansk skal skal være det nye verdenssprog. Held og lykke med projektet :)