Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æ Ø og Å i domænenavne...

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Ud over de åbentlyse problemer for browserne og at folk opfatter det som en skrivefejl at have æøå i domænet, så må du udtale dig på basis af dine egne erfaringer.

Vil nu ikke mene at folk opfatter det som en skrivefejl, det er kun os som er inde for faget allerede der opfatter det som en skrivefejl. Jeg ser fx rigtig tit at folk skriver www.føtex.dk og ikke www.fotex.dk eller www.foetex.dk

Jeg mener at det er fint nok at have ÆØÅ i domænet som jeg skrev tidligere, dog skal dette ikke være hoveddomænet, men derimod den fonetiske som skal være hoveddomænet, på den måde rammer man både dem som vil bruge ÆØÅ og dem som godt kan huske hvad domænet hed... og ud over det er dette også SEO venligt. det er betydeligt mere brugervenligt på denne måde. så mit råd er køb begge og lad det fonetiske være hoveddomænet. Man kan sige ligesom Føtex gør det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:14

Hvad er egentligt det korrekte at erstatte ø med, o eller oe?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:44

Nicolaj:

æ = ae
ø = oe
å = aa

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:34

KTJ-Media.dk:

Nicolaj:

æ = ae
ø = oe
å = aa

I en del domæner bruges der o istedet for ø og a istedet for å, læser google det korrekt eller?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:44

Nicolaj:

I en del domæner bruges der o istedet for ø og a istedet for å, læser google det korrekt eller?

Nej, hvis du vil være sikker på at Google fortolker danske tegn korrekt, så brug phonetisk omskrivning.

Men lad mig endnu en gang understrege, at den der keyword-i-domæner fanatisme, som nogle folk er besat af, er fuldkommen spild af tid. DROP DET! Brug tiden og resurserne der hvor det faktisk betyder noget.

Martin havde samme spørgsmål til mig, dengang han skulle vælge et domæne til Amino. Han havde valget mellem Amino.dk og så en masse fuldkommen ulæselige varianter med "ivaerksaetter" i. Han lyttede heldigvis på mig og valgte Amino.dk - det er let at huske og det har en MEGET større værdi, end krampagtigt at forsøge at få et enkelt eller to keywords presset ind i domænet! Se blot hvor vildt Amino i dag rykker i Google.

Så, lad os nu for søren da komme videre til noget der faktisk har betydning for SEO i stedet for at spilde tiden på disse fuldkommen ligegyldige diskussioner, please :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:32

Mikkel deMib Svendsen:

Men lad mig endnu en gang understrege, at den der keyword-i-domæner fanatisme, som nogle folk er besat af, er fuldkommen spild af tid. DROP DET! Brug tiden og resurserne der hvor det faktisk betyder noget.

Et lille spørgsmål som du sikkert hurtigt vil kunne svare på Wink

Vil det sige at du mener at sider som er optimeret på eksakt samme måde, med samme indhold, men hvor der er et keyword i det ene domæne, men ikke i det andet vil have samme chancer på Google?

Lad os sige det er en fotograf, som har  valget mellem fotograf.dk og amino.dk. har domænet fotograf.dk så ikke et lille forspring i forhold til amino.dk? ved godt det er meget sort/hvidt sat op :)

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:33

Takker Mikkel!

Så fik vi vist afsluttet tråden..

af underlige årsager blev domænet købt af en anden samme dag som jeg ville købe det... var lidt mistænkelig på sitet hvor jeg tjekkede ledigheden.

det er også ligemeget, jeg ignorede keywordet i domæne navnet som mikkel siger og fandt på noget bedre :)

Tak for hjælpen allesammen...

M  dfdf

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:45

KTJ-Media.dk:
Vil det sige at du mener at sider som er optimeret på eksakt samme måde, med samme indhold, men hvor der er et keyword i det ene domæne, men ikke i det andet vil have samme chancer på Google?

Med al respekt, er det en ligegyldig teoretisk problemstilling, som der ikke er brug for svar på :)

For dels er alting aldrig lige og dels handler SEO ikke bare om at komme til at ranke på et enkelt ord, men på at ranke på så mange ord som muligt, som din målgruppe bruger til at finde det du tilbyder.

Lad mig vende det om: Vil du gerne ranke på ET ord, hvis det så betyder, at du ikke ranker på de 10.000 andre ord, som din målgruppe bruger? Og vil du helst have et domæne med keyword i, eller et domæne som folk linker til (fordi det f.eks. er let at huske)? Hvis du kan svare på dette så har du dit svar :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:12

Hej Christian

Jeg anbefaler kun danske bogstaver i domænet hvor et eksakt match med keyword opvejer de ulemper der ellers er. Og det er langt fra altid at fordelene er store nok.

Hvorfor jeg mener Google ikke allerede har lært at vi bruger fonetisk omskrivning? Det tror jeg også de ved, men problemet for Google (og alle andre søgemaskiner er at det pludseligt er tvetydigt hvad et ord betyder. Tag sætningen "Goethe var en stor poet". Betyder det "Gøthe var en stor pøt"? Nej. Du burde allerede have undret dig over at Google nogle gange higlighter ord med fonetisk omskrivning og andre gange ikke. Årsagen er at nogle af ordene er "kendt" under deres fonetiske omskrivning, og andre ord ikke er. Herunnder er et eksempel hvor URL'en med "afføring" er highlighted og den anden med "affoering" ikke er det. Ergo har Google ikke matched det søgte ord "afføring" med url'en. Domænet www.affoering.dk giver derfor ingen SEO værdi i sig selv.

Mvh Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Mikkel deMib Svendsen:

Med al respekt, er det en ligegyldig teoretisk problemstilling, som der ikke er brug for svar på :)

Hej Mikkel

Er det nu også en ligegyldig teoretisk problemstilling? Hvis du søger på en af følgende søgerfraser vil du opleve at et keyword spækket domæne ligger #1 og cofman.com kommer på en andenplads. Vil du mene at Cofman er mindre fokuseret på de pågældende søgeord (for titlen er jo ellers "sommerhus i Danmark" på Cofman, eller hvad mener du er årsagen til at et keyword spækket domæne ligger i top på disse søgefraser?

• sommerhuse i danmark
  • sommerhus i danmark
  • sommerhuse

- Den nysgerrige

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)