Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æ Ø og Å i domænenavne...

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen!

Håber i kan hjælpe mig med dette lille spørgsmål..

overvejer at købe et domænenavn til en ny webshop,  lad os bare sige den skal hedde Afføring.dk

domænenavnet indeholder jo et Ø, hvordan skal jeg forholde mig til det rent teknisk...

Æ/Ø/Å blev jo for mange år siden gjort muligt at indtaste i nyere browsere, men er det også muligt i feks mozilla / opera osv ?

og rent SEO mæssigt hvordan kommer det til at fungere på google ?     vil jeg rangere højt på Afføring ? 

ved ikke om debatten har været her før, kunne umiddelbart ikk finde noget... 

håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

M  dfdf

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens købe det for at have det: Sælger du økologisk mælk, så er køb da både oekologiskmaelk.dk og økologiskmælk.dk

Men jeg vil anbefale dig at dit primære domæne skal være uden Æ,Ø,Å. Jeg har tidligere lavet en tråd her: http://www.amino.dk/forums/p/75103/473157.aspx

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Drop detBig Smile

æ,ø og å er en rigtig stor sten i skoende når det kommer til SEO. Køb det med oe, ae eller aa i stedet. og er domænet ikke ledigt, så find et andet.

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 13:48

Hej Kim

Mozilla var faktisk den første browser som begyndte at understøtte disse internationale domænenavne (IDN):
https://developer.mozilla.org/en/Internationalized_Domain_Names_(IDN)_Support_in_Mozilla_Browsers

Opera understøtter dem også:
http://www.opera.com/support/kb/view/788/

I Chrome 4  har jeg lige testet dem med success.

I Internet Explorer virker IDN fra version 7.

Så jeg ville sige din største bekymring må være de stakler som stadig kører Internet Explorer 6.

Mht. SEO kan jeg desværre ikke udtale mig.

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:51

tak for de gode svar..

Jeg har dog fundet et rigtigt godt domænenavn der indeholder et ø, og er rigtig tændt på det...

at facebook ikke genkender det er jeg ligeglad med... det er nok en fejl de får rettet hen af vejen...

jeg har også godt nogenlunde styr på SEO, men har aldrig arbejdet med domæner der indeholder disse bogstaver...

rent teknisk hvorfor er det besværligt ?  

hvad med adwords, tror i man vil rende ind i problemer der ?

M  dfdf

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 13:56

Jeg ville virkelig holde mig fra det... Specielt hvis det er en side du vil satse på.

Jeg har selv prøvet at lave seo på et domæne med ø og det var godt nok noget rigtig skidt.

Jeg mener heller ikke du kan lave adwords med det, kunne jeg i hvert fald ikke, men jeg er ikke ekspert.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:57

Hej Kim,

Du kan godt få facebook til at genkende det. Du skal bare bruge det 'tekniske navn', og ikke selve domænenavnet.

Igen vil jeg sige køb domænet: afføring og peg det mod affoering. Brug så affoering som dit primære domæne.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ser ingen problemer i at du køber med ÆØÅ i domænenavnet, det eneste du skal være opmærksompå er at du helst også skal købe med henholdsvist oe, ae, aa. og bruge det som hoveddomænet, men så have det andet til at pege på hoveddomænet.

der hvor jeg har oplevet nogle få problemer er med mail, og æøå i domænet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 14:08

Det er selvfølgeligt fint at købe et æ, ø eller å domæne som bare skal peje på hovedsiden, men det er jo ikke det der bliver spugt om.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:29

Hej

Hvis du også kan få domænet men oe kan jeg ikke se nogen problemer med det, har selv Mærkeure.dk som redirect til www.maerkeure.dk og det fungere fint..

/Thomas

Arbejder på at iværksætter drømmen bliver til virkelighed..

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)