Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med GLS pakkeshop søges :-)

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender i dag ca. det samme antal forsendelser med GLS og PostDanmark - på årsbasis bliver det til mange pakker. Vi kan klart anbefale GLS.

Der er naturligvis forskel på de to distributions kanaler, men hvis man ser på forudsætningerne har begge virksomheder noget at tilbyde. Derfor burde det ikke være et spørgsmål om hvem som er rigtigst at benytte. Det må være den enkeltes ansvar at opstille de kriterier, som man vil stille for at vælge den rette distributør. Herved kan du vælge den distributør, som udfra krav kontra pris - leverer det bedste produkt.

Min statistikske erfarring med PostDanmark er at ca. 98% leveres dagen efter - med GLS er det ca. 96%.

Håber dette kan svare på det egentlige spørgsmål - Kan GLS anbefales og for vores del JA. Som en lille kommentar der er flere pakkeshops end posthuse og de har længere åbent.

Med venlig hilsen

Karsten Ipsen

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 21:05

LANTHER DIT GAMLE VRØVLEHOVED UD MED SPROGET!!

Lad os nu høre fra din egen mund hvad relation du har til GLS.

Studenterhuen skal jo ikke trykke ret meget før man kan regne ud at du har en relation til GLS.

ORDET ER DIT !!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27

Martin René Mortensen:
Med fare for at lyde som en blondine så ville jeg ikke mene at momsen vægtede det vilde da købsmomsen jo udlignes i salgsmomsen og på Post Danmarks Privat pakker er der jo ikke noget at udligne da disse sendes momsfrit.

Her skal du være meget opmærksom.....!

For at gøre denne forklaring rigtig nem, siger vi at en pakke koster 50 kr. at sende fra GLS eller fra Post DK. Du tager 50 kr. fra din kunde for fragten.

Post Danmark er momsfritaget på privatpakker. Det betyder at din kunde betaler 50 kr. og du betaler 50 kr. Der er ingen moms, så længe vi snakker privatpakker.

GLS er ikke momsfritaget på privatpakker. Det betyder at både du og din kunde skal betale moms. Hvis du tager 50 kr. for fragten - så skal du bogføre det således: 40 kr. plus moms. Dvs. at du skal betale de 10 kr. af fragten til SKAT. GLS opkræver dig så 50 kr. plus moms for at levere pakken - dvs. 62,50. Så du har altså et tab på 10 kr. pr. pakke du leverer med GLS.

Og dette er så forsøgt forklaret fra den ene blondine til den anden Wink men jeg har netop tjekket op på denne sag i går, både med SKAT og med min revisor.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 21:27

LANTHER:

Kenneth, er du ikke langt væk fra den virkelige tråd.

Hold dig til tråden fremover!!

tak

Lanther, du er virkelig dårlig til Internet.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:41

Super tak for de mange indlæg, håber der kommer flere…

Hvad jeg kan læse mig til vil det nok være meget fornuftigt enten at kunden kan vælge imellem Postdanmark og GLS eller beholde Post Danmark som det er nu, så håber jeg ikke dette ville støde de par kunder vi åbenbart også har herinde :-) hvis den første situation vælges

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 21:45

Helle - houseofkids.dk:

GLS er ikke momsfritaget på privatpakker. Det betyder at både du og din kunde skal betale moms. Hvis du tager 50 kr. for fragten - så skal du bogføre det således: 40 kr. plus moms. Dvs. at du skal betale de 10 kr. af fragten til SKAT. GLS opkræver dig så 50 kr. plus moms for at levere pakken - dvs. 62,50. Så du har altså et tab på 10 kr. pr. pakke du leverer med GLS.

Og dette er så forsøgt forklaret fra den ene blondine til den anden Wink men jeg har netop tjekket op på denne sag i går, både med SKAT og med min revisor.

Tror vist jeg som dig skal have taget en kuleramme og en revisor op ad skuffen og få det skåret ud i pap :-) for i min verden bliver købs momsen modregnet i salgs momsen og derfor kun en fordel at momsen ville kunne trækkes af fragten hvis f.eks. den momsfriepris er den samme som fragten inkl. moms

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:54

Martin René Mortensen:
Tror vist jeg som dig skal have taget en kuleramme og en revisor op ad skuffen og få det skåret ud i pap :-) for i min verden bliver købs momsen modregnet i salgs momsen og derfor kun en fordel at momsen ville kunne trækkes af fragten hvis f.eks. den momsfriepris er den samme som fragten inkl. moms

Jamen jeg skulle også have det forklaret flere gange.... (selvom jeg helst ikke vil indrømme det). Måske der er andre herinde som kan forklare det på en lidt bedre måde? Har vi en revisor i blandt os?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:58

Martin René Mortensen:

for i min verden bliver købs momsen modregnet i salgs momsen og derfor kun en fordel at momsen ville kunne trækkes af fragten hvis f.eks. den momsfriepris er den samme som fragten inkl. moms

Det er os rigtig, men kunden betaler det samme... Så de kan ingen forskel se!

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:03

Og lur mig om der ikke er en del som ikke forstår det her - og derfor får bogført det forkert... og det kan blive en virkelig dyr fornøjelse hvis der en dag kommer besøg...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 08:45

SCANDIEURO:

Hej jeg synes faktisk denne kommentar fortæller lidt om det hele:

hvorfor ikke tilbyde 2 løsninger i webshoppen... en med GLS og den med Postdanmark og samtidig gøre priserne forskellige, og hvis så enten PD eller GLS ikke vil lege med, så mener jeg faktisk at de ikke er tilfreds med deres egen service,,, konkurrence er sund og det er i orden at der er en prisforskel, det må jo så være op til kunden selv at vælge løsning 1 eller 2 - ligesom han vælger mellem Siemens eller SMEG eller GAGGENAU for den sags skyld i hvidevarer..

Jeg tror nu at begge virksomheder har hver sine styrker og specielt kan GLS jo være god i Jylland og dårlig på Sjælland, lad dog kunne selv bestemme hvad han vil betale for.. og selv tage ansvaret..

Jesper

Sådan skal det være, saglige svar i tråden..

mvh

Side 4 ud af 7 (69 indlæg)