Tak for din mange hurtige svar:) Jeg skrev følgende: Hej. Jeg er muligvis interesseret i en Maxxum Legend Commander. Dog syntes jeg at prisen er for høj. Derfor vil jeg hører om I vil sælge den for 3.499 kr.? Normal prisen er 3.999 kr. Jeg tror desværre ikke bare det er en dårlig dag jeg har fanget ham på, for i alt hvad han skriver er tonen sådan, så nej det giver ikke noget salg. Jeg lod mig så provokere lidt af ham og skrev: Hej igen. Jeg har engang lært at der ikke findes dumme spørgsmål. Og som jeg skrev, kan jeg ikke se at et spørgsmål om nedslag i prisen er dumt. At jeg spørger dig om
nedslaget har intet at gøre med at lave din virksomhed om til et kræmmermarked,
nærmere en indledning til en forhandling om køb af et af din virksomheds
produkter. I stedet for dit ”dumme svar”(som du selv kalder det), kunne du jo have skrevet som du gør i denne mail, at det i forvejen er markedets billigste og dermed have solgt produktet på den måde. Jeg går ikke ud fra jeg er den første i din virksomheds historie som spørger om nedslag i prisen. Men som jeg kan læse sælger du jo tilsyneladende mange cykler i din virksomhed og så er den lille kunde som pænt spørger om et afslag ikke meget værd. Og så er du jo formentlig også ligeglad med at det koster salg. Godt nogle virksomheder klare sig godt i og efter finanskrisen. Men det må han jo om, jeg finder jo bare et andet sted. Og det er ikke bare et surt opstød (Så havde jeg nævnt navnet på siden og ham) men syntes sq det er dårlig service... |
Herg:
Jeg kan godt se at det måske er dumt og skrive en mail, men jeg sad i går aftes og det var lige der jeg så cyklen. Derudover kræver det at de har en fysisk butik før man kan besøge dem.
Men jeg tager dit råd om at ringe til efterretning og gør det næste gang. Dog syntes jeg ikke dette gør hans tone mere salgsmindet:)