Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det et dumt spørgsmål at spørge om nedslag i prisen?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din mange hurtige svar:)

Jeg skrev følgende:

Hej.

Jeg er muligvis interesseret i en Maxxum Legend Commander.

Dog syntes jeg at prisen er for høj. Derfor vil jeg hører om I vil sælge den for 3.499 kr.?

Normal prisen er 3.999 kr.

Jeg tror desværre ikke bare det er en dårlig dag jeg har fanget ham på, for i alt hvad han skriver er tonen sådan, så nej det giver ikke noget salg. Jeg lod mig så provokere lidt af ham og skrev:

Hej igen.

Jeg har engang lært at der ikke findes dumme spørgsmål.

Og som jeg skrev, kan jeg ikke se at et spørgsmål om nedslag i prisen er dumt.

At jeg spørger dig om nedslaget har intet at gøre med at lave din virksomhed om til et kræmmermarked, nærmere en indledning til en forhandling om køb af et af din virksomheds produkter. 

I stedet for dit ”dumme svar”(som du selv kalder det), kunne du jo have skrevet som du gør i denne mail, at det i forvejen er markedets billigste og dermed have solgt produktet på den måde.

Jeg går ikke ud fra jeg er den første i din virksomheds historie som spørger om nedslag i prisen.

Men som jeg kan læse sælger du jo tilsyneladende mange cykler i din virksomhed og så er den lille kunde som pænt spørger om et afslag ikke meget værd.

Og så er du jo formentlig også ligeglad med at det koster salg. Godt nogle virksomheder klare sig godt i og efter finanskrisen.

Men det må han jo om, jeg finder jo bare et andet sted. Og det er ikke bare et surt opstød (Så havde jeg nævnt navnet på siden og ham) men syntes sq det er dårlig service...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 11:32

Herg:

Jeg kan godt se at det måske er dumt og skrive en mail, men jeg sad i går aftes og det var lige der jeg så cyklen. Derudover kræver det at de har en fysisk butik før man kan besøge dem.

Men jeg tager dit råd om at ringe til efterretning og gør det næste gang. Dog syntes jeg ikke dette gør hans tone mere salgsmindet:)

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:40

Hej Kasper.

Uanset om det er  et dumt spørgsmål eller ej. Og uanset om han har en dårlig dag eller ej. Så er han sgu da en klaphat, at svare dig sådan. Sikke en idiot. Kan godt forstå at du blev sur. No

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tja, jeg synes sådan set det er okay, at manden har fastsat en pris på sine varer, og så er det ellers ikke til forhandling. Hvis han ikke har problemer med at sælge sine varer til den udbudte pris, så er der vel heller ingen grund til at gå ind i en prisdialog.

Man kan så selvfølgelig diskutere hvorvidt svaret er nedladende, jeg synes dog et eller sted, at det er helt okay: - Her skal vi prisen, hvis du ikke vil betale den, må du handle et andet sted.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kasper

Selvfølgelig skal han ikke svare sådan til dig - det er dybt uproffesionelt. Men - når det så er sagt - så er det altså det man tænker når man får disse mails. Man skal bare lære at holde det indenfor kontorets fire vægge.

Jeg kan et eller andet sted sagtens følge ham i det han tænker. Vi får dagligt rigtig mange mails hvor folk ønsker rabat. Vi siger konsekvent nej - også til folk der spørger om mængde rabat på 6-8000 kr. Jeg lukker øjnene og svarer nej tak - og de får heller ikke gratis levering. Men - vi svarer altid pænt og med tak for forespørgslen... og foreslår dem at komme tilbage ved udsalgstid.

Nogen svarer pænt tilbage - andre skriver noget ala: jeg fatter ikke at i ikke gider gi mig rabat når der er finanskrise...

Jeg er så træt af de forespørgsler hele tiden - det er så nemt at sende en mail - men det tager enormt lang tid at forsøge at besvare dem pænt den anden vej. Der er en årsag til at prisen er som den er - det er for at biksen kan løbe rundt. Hvis vi hele tiden skulle forhandle pris med kunderne - så kunne vi ligeså godt have en profil på trendsales i stedet for.

Summa sumarum herfra: Selvfølgelig skulle han bare have svaret pænt nej tak til dit tilbud - og måske i stedet have foreslået dig et alternativ til de penge du ville give. Men inde bag ved skærmen - der sidder der bare også nogle mennesker som er frustrerede ind i mellem over den storm af mails der kommer, når medierne råber: finanskrise... ting om prisen... butikkerne er i krise... få hele julen til det halve...

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:15

Sikke en klovn, selv om at han ikke har tænkt sig at give afslag i prisen, skal han da stadig være serviceminded. På den anden hånd er det hans foretning og han må jo selv om hvordan han kører den.

Jeg ville godt nok have en grim smag i munden hvis jeg havde behandlet en potentiel kunde sådan, men folk laver business på forskellige måder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sidste gang jeg skulle købe en ny bil, der sendte jeg også en email til alle forhandlere. Jeg skrev hvilket mærke og model jeg var interesseret i, samt hvilket ekstraudstyr jeg skulle bruge.

Samme dag ringede der en forhandler til mig og tændte helt af og råbte noget i stil med "luder budrunde", men størstedelen vendte tilbage med et positivt svar, enten via email eller telefon og jeg endte med at køre til Vejle, hvor jeg sparede 22.000 kr. Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 10:41

Tak for de gode kommentar:)

Jeg vil lige tilføje en mail som jeg fik fra en anden cykelhandler som jeg sendte præcis samme mail til:

Hej Kasper
Du bedes venligst læse hele denne mail.
Det er en rigtig lækker cykel du er interesseret i, og jeg kan på det varmeste anbefalde dig sådan en GT Avalanche cykel.
Cyklerne er annonceret til de absolut bedste priser vi kan tilbyde, vi yder normalt ekstra rabat, ca. 4-5%, ved køb af 10 stk. cykler eller flere.
Så er det jo en anden cykel vi skal finde til dig, jeg kan på det varmeste anbefale dig en 2009 Giant Terrago 3 Disc som er en bedre og billigere cykel.
Hvis du ønsker at bestille en MTB cykel, bedes du venligst lave en ordre via hjemmesiden.

Se det er jo et svar man kan bruge til noget. Og det er dem som får salget:)

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:45

Det er i hvert fald ikke på den måde, man tjener penge - det er helt sikkert. Hvis det var mig, så ville jeg straks vælge en anden cykelhandler, og jeg ville sige til alle jeg kender, at de ikke skal handle ved denne cykelhandler. Det er simpelthen ikke en god måde at behandle eventuelle kunder på - det er for latterligt!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:47

Vidst ingen tvivl om hvem der klarer sig bedst på kundeservice :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)