Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det et dumt spørgsmål at spørge om nedslag i prisen?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sende en mail til en cykel sælger igår og spurgte om man kunne få et afslag på en af deres cykler?

Jeg fik følgende svar:

prøv hjallerup marked istedet og du finder sikkert en god cykel et andet sted.

Dertil svarede jeg:

Tak for dit hurtige svar.

Dog syntes jeg det er en upassende tone at svare i, sådan får man ikke kunder.

Jeg har aldrig oplevet at det skulle være krænkende at spørge om nedslag i prisen.

Men håber da du selv syntes du er sjov og at du laver gode handler med den tone.

Hvor efter jeg blandt andet fik svaret:

Dumme svar på dumme spørgsmål er vel OK?

helt seriøst så finder jeg det fuldstændigt upassende at du forsøger at lave min virksomhed om til et kræmmermarked og mit svar er derfor sendt på præcis samme mådeog facon som du stiller dit spørgsmål... om dit spørgsmål er sjovt må du selv afgøre men finder du det sjovt så er mit svar sikkert også hylende morsomt..

Er det bare mig som den er galt med, når jeg ikke kan se der er noget galt med at spørge om et nedslag? Jeg syntes jo selv jeg oplever det hver dag jeg er på arbejde i den sportsbutik hvor jeg er ansat.

Vil gerne hører lidt om jeres mening:)

Mvh Kasper.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror bare ham cykelhandleren har haft en lidt dårlig morgen :)

prøv en anden!!

M  dfdf

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Nielsen:
Vil gerne hører lidt om jeres mening:)

Hej Kasper

Jeg vil da give dig ret i måde makkeren skriver til dig på er en ret upassende tone at ligge for dagen, nu skriver du ikke ordret hvordan du hendvender dig men cykelhandleren er da ret sikker på du ikke anbefaler ham til andre men måske nok mere til hjallerup marked Smile

/allan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er yderst relevant at spørge om nedslag i prisen på denne årstid og frem til marts hos cykelhandlere.

Der kommer nye modeller og der er store fortjenester på cykler. En af mine venner skulle bruge en der stod i vinduet til 17.000. Han gik ind i forretningen og snakkede om cyklen og forklarede at han gerne ville have sådan en, men ikke havde 17.000 til den. Han fik lånetilbud, men afslog og sagde at han ville høre familien om de kunne hjælpe ham lidt.

2 dage efter gik han ind til forhandleren igen, og kiggede på cyklen, sælgeren tilbød ham den til 13.000, som min ven stadig fandt for dyrt.

Sådan gik han i ca. 3 uger og han endte med at få den for 9.000.

Men hvis der er en cykel til 2.995,00 så kan jeg godt forstå han ikke gider bruge tid på at give rabat.

Og husk der er meget snart udsalg hos cykelhandlerne, og afhængigt af hvor du bor, så kan du helt sikkert finde besparelser.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du jo ikke vist, hvordan dit spørgsmål var formuleret.....men som udgangspunkt, er der intet forkert i at spørge om en bedre pris ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Herning
Tilmeldt 10. Sep 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I de her tider, hvor næsten (og jeg mener kun næsten) alt kan forhandles, så er det vel et fair nok spørgsmål, som jeg også selv stiller hver gang. Om så netop denne forhandler, som du nævner, vil få ordren er nok tvivlsomt både nu og i fremtiden, for der er da ikke meget kundeservice over det svar, og da slet ingen forklaring på, hvorfor du skal handle netop hos ham.

Vi giver heller ikke rabatter til vores kunder og har en meget klar prisstruktur, som vi ikke bryder, MEN vi sørger for, at kunden får besked på hvorfor det er sådan. Vel at mærke på en pæn måde og så sørger vi desuden for, at fortælle om alle vores andre fortræffeligheder, så det ikke bliver prisen, der bliver kundens parameter i sidste ende.

 

Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville istedet spørge indirekte om at få ekstra udstyr, der er nødvendigt for at cyklen er klar til brug. Det har en stor værdi for dig (salgsprisen), men en lille værdi for ham (indkøbsprisen). Han vil så se det som en mulighed for at få solgt cyklen hurtigt og ikke tænke på de penge, som han taber, men på de som han vinder.

(Ps.: han har sikkert bare haft en dårlig dag, don't mind him).

Vh,

Peter

 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste sted jeg ikke forsøger at få prisen ned, er i supermarkedet. Der har jeg som regel for travlt og skal bare have det overstået. Udover det har medarbejderen i kassen som regel ikke kompetence til at gøre noget ved prisen.

Men det handler vel tit om hvordan man formulerer det. Jeg kunne aldrig finde på og stille det spørgsmål du stillede. Det skal gøres på en måde så begge parter har noget ud af det. Find en konkret cykel og vær klar til at handle hvis sælger accepterer dit bud.

Min sidste handel på nettet.

Et vinduesfirma har et vindue på sit restsalg, og det er lige det jeg skal bruge. Det passer i model, mål og alt det der. Prisen er 2700,- sat ned fra ca. 4000,- Jeg sender manden en mail, hvor jeg skriver: Hvis du vil sælge xxxx for 2000,- henter jeg det i morgen. Han sagde ja, og det blev hentet  dagen efter som aftalt. Jeg fik et billigt vindue og han kom af med en rest og fik nogle penge i kassen.

I butikker er det typisk at jeg spørger hvad tingene koster uanset at der sidder i gult prisskilt og lyser mig op i hovedet....... 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert bare ramt en gnavpot på en dårlig dag.

Tænk på at den stakkels sælger måske lige har fundet sin hund liggende død i vejkanten efter den var blevet kørt ned i morges, konen er lige skredet og teenagedatteren blev gravid under ferien i udlandet i efterårsferien!

Så gik det sikkert bare lige ud over dig at han havde en dårlig dag. Smile

Jeg plejer generelt ikke at tage prisskiltet for gode varer når jeg køber ting til mig selv eller firmaet, men plejer at sige "Det er jo så prisen der står på skiltet, men hvad skal jeg så give?"

Det plejer at medføre et smil og i visse tilfælde også en rabat - F.eks. er det så vidt jeg husker 7% rabat det lykkedes mig at få på Apple-udstyr der hvor jeg handler det.

Senest fik jeg 20% rabat på noget fotoudstyr hos en fotohandler i Århus, hvor en anden fotohandler netop kategorisk havde afvist enhver snak om rabat - Det udstyr jeg skulle have var så i forvejen billigere hos den anden forhandler, så da jeg så derefter fik rabatten var det egentligt en ganske god handel set med mine øjne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Torshavn, Færøerne
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 625
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan vel f rabat alle steder.. det kommer bare an på hvordan man spørger.

1. Skal du have rabat, møder du personligt op, viser interesse og spørger om en billigere pris, og giver et nogenlunde fornuftigt grundlag for hvorfor du skal have det.

2. Sender IKKE en mail og spørger, det får du aldrig en god respons på. du kan i det mindste ringe.

jeg ville måske ikke komme med en kedelig tone, men ville bare anbefale at du mødte op i butikken og ellers ikke bruge mere tid på en kunde der er langt fra købshandlingen :)

Hergeir HP Vang
Digital/Online Marketing Specialist & E-Concept Developer

hpv@puffin.consulting

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)