Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thomas rosenstand roser

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal erhverve mig en webshop inden for kort tid og fingeren peger mod dandomain shop tildels for rosenstands fremstød omkring dandomain webshops - mit problem er nu at han har se´føli valgt at skrive en bog som appelere til et bredt hvis ikke det bredeste publikum og har nu en interesse i at få solgt hans bog. Jeg tænker at hvis han nu lavede en seo bog om hvor svært det var at tune dandomain webshop og hvor elendigt et produkt det egentligt "er" - ja så var der nok ikke mange der gad købe bogen for at læse om at de har dummet sig og købt katten i sækken.

kan man få nogle "uvildige" til at kommentere - ikke så meget rosenstands objektivitet eller mangel på det - men mere, om dandomain shop virkelig er så fantastisk SEO-mæssigt i forhold til nutidens andre løsninger!

hvad ville dimib vælge, hvad ville sprogø vælge, hvad ville strategen eller andre eksperter vælge og lur mig om jeg ikke også kunne tænke mig Thomas rosenstands svar på hans fortrukne valg!

Thomas håber ik jeg har skrevet noget som har stødt dig, i så fald så er og var det ikke meningen, da ovenstående blot er min snævre betragtning og subjektive :-)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:53

Vores nye webshop system redSHOP som er en joomla 1.5 native skrevet Open Source Webshop udvidelse kan noget mere, noget smartere og meget simplere SEO håndtering på alle niveauer.

Vi går online inden for 30 dage med det hele (første 10 kunder i produktion på redSHOP nu).

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:02

Omar - vi byggede en shop i DanDomain systemet ca. seks måneder FØR jeg besluttede at skrive en bog om SEO på DanDomain. Og der er jo ingen, der siger, at der ikke kan komme andre produktspecifikke bøger til udvalgte shopplatforme fra min hånd, vel?

Der er adskillige virkeligt gode shopplatforme derude, og valget afhænger i høj grad af, hvad du har brug for, hvor teknisk du er, hvilke udvidelsesplaner du har. Og en hel del mere.

Skulle jeg lave en ny bd-store.dk, blev det igen en DanDomain platform. Men jeg har jo også den platform, jeg sælger mine bøger fra, og den er håndbygget.

Og nej - hvordan skulle dit indlæg kunne støde mig? Du havde bare omvendt fat i rækkefølgen: Jeg valgte en DanDomain shop længe før, jeg overhovedet overvejede SEO-TUNING ;-) 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 17:08

så du siger at dit produkt er bedre set i lyset af SEO? 

udvidelses muligheder kan man vel også få hos dandomain, det er vel bare et spørgsmål om penge

men i henhold til dig så er redshop nemmere og smartere  hvis jeg har forstået dig korrekt

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:08

Jeg vælger naturligvis Redpitt - jeg jo er ligeså inhabil i forhold til det som Thomas er i forhold til DanDomain, med hans bog, og Ronnikc er i forhold til hans system :)

Der findes et utal af systemer på markedet og de fleste af dem er heldigvis ikke helt så søgemaskine-fjendtlige som de har været. Det er umuligt at pege på et system som er det bedste, for der er så mange forhold for den enkelte virksomhed og de krav de stiller - udover SEO, som er helt afgørende for hvad der er det rigtige valg for dem.

I forhold til SEO er det du skal se på:

1) Om der er problemer i forhold til søgemaskinerne
Systemet skal kunne indekseres af søgemaskinerne. Der må ikke være nogle forhindringer, som øger risikoen for dårlig indeksering eller fejl.

Et af de mest udbredte problemer er identiske sider (duplicate content). Sørg for at det system du vælger ikke har den type problemer. Bed om at se nogle eksempler på andre sites lavet med samme system og undersøg det grundigt for fejl i indekseringen.

2) Indbyggede værktøjer til hjælp med optimeringen
Jo mere fleksible muligheder du har for hvordan URL’er og katalogstrukturer opbygges og filer navngives, jo bedre kan du optimere dit website til lige dine behov. Jeg anbefaler som minimum at du vælger et system, hvor du kan lave pæne læsevenlige URL’er og har fuld kontrol over den HTML-kode der opbygger siderne (typisk i form af templates).

Du bør også som minimum kunne angive TITLEs og META-tags for hver enkel side. Er det et stort website med mange sider du planlægger, vil det være en stor fordel hvis der derudover er en eller flere måder at automatisere dine TITLEs og META-tags baseret på din database.

Du bør også fuldt ud kunne styre robots.txt og have mulighed for at indsætte særlige META-tags (for eksempel NOODP, NOARCHIVE eller ROBOTS).

Kig også på om der er andre indbyggede hjælpemidler i systemet, som kan gøre arbejdet med din optimering lettere. Det er ikke så mange CMS der har den slags endnu, men der kommer flere og flere, som har.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 17:21

Mikkel deMib Svendsen:

Et af de mest udbredte problemer er identiske sider (duplicate content). Sørg for at det system du vælger ikke har den type problemer. Bed om at se nogle eksempler på andre sites lavet med samme system og undersøg det grundigt for fejl i indekseringen.

Har DanDomain ikke også dette problem på varer med varianter? Eller vil søgemaskinerne ikke finde variantsiderne, fordi de vælges på varianmasteren vha. en javascript baseret dropdown-boks?

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:36

Søren V. Larsen:

Har DanDomain ikke også dette problem på varer med varianter? Eller vil søgemaskinerne ikke finde variantsiderne, fordi de vælges på varianmasteren vha. en javascript baseret dropdown-boks?

Mvh Søren

Jo - hvis du benytter produktvarianter OG lagerstyring samtidigt. Og gør du det, skal du en tur ind og blokere indeksering af disse URL i robots.txt, som der heldigvis er 100 % fri adgang til at arbejde med i DanDomain shoppen.

Af årsager der går milevidt over hovedet på mig, har DanDomain valgt IKKE at lave en lille funktion, der automatisk kan sætte "noindex" på alle andre URL end "moderproduktet". Jeg skulle - med mine begrænsede evner udi programmering taget i betragtning - mene, at det ville en simpel operation.

Men som hos mange udbydere med "out-of-the-box" shopsystemer er det ikek altid, at der er den fulde forståelse for, at det er vigtigere at please søgemaskinerne end at få nye ikoner i administrationen. Jeg er dog ikke i tvivl om, at det kommer på et tidspunkt -  om ikke før, så når DanDomain har fået høvl nok for ikka at have det. Har du en DanDomain shop med lagerstyring og varianter, kan du jo maile deres support og lægge pres på. Hvis vi er mange nok... ;-)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 17:40

Thomas du skal vide at mht seo så var du mit fortrukne valg og er det da til dels stadigvæk, sidst jeg kontaktede dig havde i ikke tid og i henviste mig til strategen som har lavet et overordentligt fedt stykke arbjede for mig! jeg regner da med at jeg vil tage kontakt til dig igen når jeg engang står med mit næste projekt - og måske bliver jeg afvist igen igen men sådan er det jo!

mikkel det du omtaler kan det alt det som du efterlyser i en webshop uden at skulle ændre i cmsét?

Mvh Omar

ps tak for jeres besyv

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:42

Hej Omar

Jeg mener du laver en stor fejl. Du skal tage udgangspunkt i dig selv, når du skal vælge shop, hverken i Thomas eller Mikkel (selvom de sagtens kan have ret)

Det er en stor beslutning du skal tage, og brug derfor den tid det tager at tage den rigtige beslutning. Det kan sagtens være at du ender ud med ikke at have råd til demibs, eller mangler frihed i dandomain, også kan du jo ikke bruge deres råd til det store.

Jeg vil for anbefale dig at gøre hvad jeg gjorte:

1. Lav en kravspecifikation. En lang liste med de ting din shop skal kunne.
2. Prioriter hvilke punkter på overstående, der er vigtige.
3. Lav et budget for din virksomhed, så du ved nøjagtig hvad du har råd til
4. Undersøg markedet omkring webshops og husk prisen på design.

Herefter har du +/- for og imod de forskellige shops. Også lover jeg dig, det er 100 gange nemmere at tage en beslutning.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45

De første år vi var på dandomain shoppen sværgede jeg til den. De har en god support og er meget meget hjælpsomme. De har en opptid på 99,96%. Systemet er nemt. Shoppen læses rigtig godt af google - og med lidt kyndig hjælp, kan man opnå ret gode placeringer.

MEN..... så får man jo pludselig travlt - og her kommer ulemperne for en shop som vores:

1. Hvis du laver flere sprog - og har avancerede varianter til din shop (eks str. 1, 2, 3 år) - så er det kun første gang hele shoppen eksporteres til det nye sprog at det virker. Når du efterfølgende lægger varer i shoppen, bliver varianterne ikke automatisk tilkoblet. Du kan vælge at gøre det manuelt - eller vælge som os - at droppe ekstra sprog....

2. Museskade..... jeg har netop lagt vandret i 6 dage da en nerve havde sat sig i klemme pga ensartet arbejdsgang. I dandomain shoppen findes ikke een eneste genvej - alt foregår med museklik. Hver gang man skal lægge een størrelse ind skal man klikke helt vildt mange gange. Surt når der skal lægges 100 sæsonvarer ind pr dag i højsæsonen som hver har 7 varianter i snit. klik klik klik..... ikke så smart tænkt....

3. Man kan ikke søge på størrelser. Dette burde være en helt almindelig ting i år 2009.

Jeg har flere punkter - men dette er dem som jeg ser som det største problem - i hvert fald hvis man arbejder med sæsonbetonede varer og mange varianter.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)