Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento ekspert søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er ved at få lavet en ny shop i magento, og søger i den forbindelse rådgivning fra en super dygtig magento mand/kvinde. Jeg har masser af spørgsmål og jeg forventer du har godt overblik over mulighederne med magento, what to do/not to do, hvilke extensions der findes og meget mere.

Alt i alt bliver det til et par timers rådgivning, evt. over skype.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:56

Boysen:

Hej Alle

Jeg er ved at få lavet en ny shop i magento, og søger i den forbindelse rådgivning fra en super dygtig magento mand/kvinde. Jeg har masser af spørgsmål og jeg forventer du har godt overblik over mulighederne med magento, what to do/not to do, hvilke extensions der findes og meget mere.

Alt i alt bliver det til et par timers rådgivning, evt. over skype.

Hejsa

Nu er jeg jo selvfølgelig skuffet over at det ikke var os der skulle levere dit nye pragteksemplar af en shop (men når du får den gratis er det jo lidt svært at konkurrere selv med en billig pris Smile), men jeg kan anbefale følgende ressourcer:

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:56

Ud over det er du selvfølgelig velkommen til at stille spørgsmål hvis du har nogle konkrete af slagsen Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:35

Tak for henvendelserne, har allerede fået mange gode svar på mine spørgsmål.

Det største der pt. dog ligger og rotere, er hvorvidt CMS modulet kan bruges til et størrer område i shoppen, med artikler, videoer, nyheder, brevkasse og meget mere. Jeg ønsker at skabe et lille "univers", med masser af indhold i tekst, billeder, video og lyd. Alt dette ud over en alm. blog.

Det skal dog være nemt at overskue og søge rundt i.

Jeg vil gerne holde det hele til samme system (magento), så jeg fortsat nemt kan opgradere og "nøjes" med at lave teknisk SEO på et system.

Nogen der har eksempler på en shop en side hvor CMS systemet er bruget rigtig meget?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:34

Boysen:
Det største der pt. dog ligger og rotere, er hvorvidt CMS modulet kan bruges til et størrer område i shoppen, med artikler, videoer, nyheder, brevkasse og meget mere. Jeg ønsker at skabe et lille "univers", med masser af indhold i tekst, billeder, video og lyd. Alt dette ud over en alm. blog.

CMS delen i Magento er forholdsvis simpel. Fx kan man ikke kategorisere sine sider på nogen måde og dette afholder også een fra reelt at arbejde med indholds taksonomier. Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at arbejde med videoer, nyheder og artikler. Det er bare svært at vedligeholde da man selv skal vide hvad er nyheder og hvad er artikler osv. 

Vi plejer selv at installere følgende extension i de shops vi laver: http://www.magentocommerce.com/extension/586/fontis-wysiwyg-editor. Det giver dig en editor der er lidt lettere at arbejde med, såfremt du ikke snakker html. Det er gør det også lidt lettere at arbejde med filer såsom videoer og billeder der skal uploades til serveren.

Alternativet til dette er at bruge et andet cms og så lave en såkaldt "bridge" mellem de to systemer. Eksempler på Magento extensions der kan hjælpe med dette er: 

Joomlahttps://www.yireo.com/software/magebridge

Wordpresshttp://www.magentocommerce.com/extension/296/lazzymonks-wordpress-integration

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 08:46

Tak for det Rasmus

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 14:28

Rasmus Lindgren:

Vi plejer selv at installere følgende extension i de shops vi laver: http://www.magentocommerce.com/extension/586/fontis-wysiwyg-editor. [...]

Er Fontis wysiwyg editor begyndt at opføre sig ordentligt mht. til Magentos system variabler? Sidst jeg checkede den, pillede den uartigt ved disse.

Rasmus Lindgren:

Sidst jeg checkede lazzymonks wordpress extension, lavede den unoder med Joost' kanoniske URLer. Har du fået dette til at spille?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:50

ThomasVJ:
Er Fontis wysiwyg editor begyndt at opføre sig ordentligt mht. til Magentos system variabler? Sidst jeg checkede den, pillede den uartigt ved disse

Vi havde bøvl med den for et par måneder tilbage, men lige pt synes jeg den spiller ganske fornuftigt (indtil Magento kommer med deres egen WYSIWYG editor). Jeg skal ikke gøre mig klog på om den sætter nogle variable den ikke må, da jeg ikke selv sidder og roder under dynen på Magento.

ThomasVJ:
Sidst jeg checkede lazzymonks wordpress extension, lavede den unoder med Joost' kanoniske URLer. Har du fået dette til at spille?

Vi har ikke selv prøvet denne extension så det kan jeg ikke udtale mig om (vi har dog brugt Joost's extension).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 17:15

@Rasmus nu skrev jeg jo et blog indlæg http://helpansafety.dk/flatfjerner.html om blandt andet det at sende SMS'er ud til kunderne. Både på produkter, men skam også selve handlen. Har du kendskab til udviklere der har arbejdet med dette?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 17:25
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)