Er ret sikker på at dette tiltag sagnes kunne blive et hit, Det kræver dog at de tilknyttede bagere er dygtige og kan levere noget brød, ( som i de gode gamle dage) og ikke sådan en gang blød klam masse der smager af gær og ikke mindst at de sætter en ære i at levere et stykke håndværk. Jeg er selv en af de kunder der før i tiden benyttede mig af vores lokale bager, men efter at have fået brød der helt ærligt var røvsygt overtog de daglige havregryn også Søndag morgenbordet. Evt kunne man høre om muligheden for at kunne levere morgenaviser med på ruterne, så man kunne få en indtægt der også. Ved ikke om det vælter med hensyn til logistikken. Ser frem til igen at kunne få frisk morgenbød. (der smager fra din bager) kenn |
Nu er min kommentar måske ikke så meget direkte på trådens start, men alligevel er det jo lidt i den branche. Der er en ting jeg ikke forstår med det fødevarer og nethandel. Super Best vil benytte sig af Budstikken læste jeg, og e-supermarked.dk bruger så vidt jeg kan tolke, i hvert fald herovre på sjælland, en vognmand der også kører meget andet.
Det der undrer mig er om de totalt overser potentialet med egne biler? Ja, det vil koste mere i starten, men det vil da også give SÅ meget mere i reklame, end at forskellige transportvogne kører rundt.
Forestil jer følgende: En stille villavej, en bil fra budstikken kører ind og afleverer noget ved en villa og kører igen. Naboerne tænker, nå nu har de fået en pakke af en art.
Forestil jer i stedet følgende: En varevogn med teksen: Super Best E-handel, bestil inden 24 og få leveret næste dag til døren, superbest.dk eller lignende. Og så ens biler i hele landet. Så vil nogle naboer, øvrige bilister osv sige, hallo, troede da ikke vi herude i vores by kunne få leveret på den måde. Og så spreder det sig meget hurtigere som ringe i vandet... Og naboerne og bilister tænker, må da lige tjekke siden ud osv.
Er jeg helt galt på den? Synes generelt det må give en kæmpe større reklameværdi, end annoncer her og der i aviser og på nettet osv. Især når man som Superbest skriver man komme i hele landet hvor der er brofast. Og ja det vil koste kassen det første år, eller to. Men et eller andet sted er det jo i mine øjne mere ude på landet man har brug for den service, end i byerne? Eller er jeg også galt på den her? I København og Århus og andre storbyer har de supermarkeder alle vegne, der ligger en netto på et hvert hjørne (ja, lidt overdrevet, men i forstår billedet), men tager man ud på landet. Så er det slet ikke unormalt at man skal køre 5-10 km for overhovedet at komme til et supermarked, og så er det måske endda bare en lille dagligbrugs uden det store udvalg. Jeg tror faktisk potentialet for nethandel med dagligvarer er landet! Der hvor man virkelig kan spare tid på at køre ind og handle.
Og hvem siger fragten skal være ens? Måske man kunne liste alle postnr. op og sige de postnr. koster 29, de 39, 49 og måske en maks på 69 til de yderligste punkter (i forhold til lageret), eller sige at visse postnumre kommer man altså kun hver 2. dag. osv.
Synes det er stort at Super Best har lanceret landsdækning med så mange varer (uden dog at have kigget samtlige kategorier igennem), men forstår ikke hvorfor de ikke har gået hele vejen og startet egne biler op. Som jeg forstår det er det 10 steder i Danmark de kører ud fra. (har dog ikke kunnet finde hvilke 10), og i starten vil 20-30 biler nok ku dække det (meget løst og hurtig gættet). Og dem der pakker kan køre ud. Og så må man jo langsomt udvide det. Ser stort potentiale som sagt, men synes de kunne have udnyttet det bedre. www.e-supermarked.dk ligeså, stort potentiale, de er i mine øjne bare nød til at udvide deres dækningsområder forholdsvis hurtigt, hvis ikke de skal risikere at Super Best overhaler dem med deres landsdækning.
Og fik de egne vogne, og chaufførerne måske ikke havde lige meget hver dag, så send dem dog til at køre rundt i villakvarterer, hen imod folk for fri (15-16 tiden), og bare vise bilen frem, bare køre lidt rundt, og folk kommer hjem og parkerer og ser så en bil køre forbi dem med logo og tekst, og de tænker, ja så skulle vi ikke stresse af sted og handle i morgen. Ind og bestille... Ja, jeg er måske optimistisk, men i mine øjne meget nem reklame, der rammer plet! Men jeg er jo ikke proffessionel reklamemand.
Ja, det var så et langt indlæg om markedet og sådan som jeg ser det. Puha, meget langt indlæg endda heh. Men bare mange ting jeg havde lyst til at dele :)
MVH
Hans Pedersen