Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mælk og Brød til døren ??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:

Ved i om man skal have en godkendelse fra fødevarestyrelsen når man henter det ved bageren ?

Hvad tænker du på. Du skal have en fødevare godkendelse fra fødevarekontrollen i og med at det er fødevarer du leverer

Men er det ikke kun min bil der skal godkendes ? Da jeg kørte for kokken og jomfruen blev min bil tjekket og fik et ok stempel, men de var kokken og jomfruen der skulle have de andre godkendelser på plads.

De laver brødet og jeg henter det bare og kører videre.

Så regner og håber det er det samme som dengang. Frugtkørsel og også kun bilen der skulle godkendes

Mikkel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:23

Jeg er som udgangsunkt enig, men jeg vil hellere ikke betale PostDanmarks takster for at få det leveret - end ikke hvis jeg havde en ubegrænset forume (så havde jeg nok mit eget bageri og mælkeri i stedet).

Skal man kunne få varen leveret i forskellige tidsintervaller?
Skal man kunne købe forskellige abonnementer?
Hvor stor sortiment vil du have?
I tilfælde af nedbrud af bil / leverandør?
Storm / kraftigt sne evt. SMS system, til at forælle leverancen er på vej?
...

Prøv at kør en brainstorm på den ide.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:28

Med hensyn til bagerier, så handler det bare om at levere et unikt produkt, en god historie og et godt håndværk, fx. se programmet om granny's house som var et af "kriseknuser" firmaerne.
De gamle bagere som rent prøver at sælge deres varer så billigt som muligt ved at skære på kvaliteten, de vil langsomt dø ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Hej Mikkel, synes det er en skøn idé Smile Jeg kommer aldrig afsted til bageren længere,og gad godt betale for at få det leveret. Men, det skal være godt, det skal være rigtig gode produkter - der skal både være økologiske varer og alm. Fint med abonnement - men luk ikke muligheden for også at kunne bestille fra dag til dag - mange vil ikke være bundet af et abonnement. Dér er et bager website, www.ebager.dk - som bla leverer varer fra gode bagere - har ikke selv prøvet dem, men det skulle fungere godt. Du kan evnt få lidt inspiration derfra - men kan godt lide din ide om abonnement også - skal bare kunne kombineres. God arbejdslyst! Mvh Pernille  

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:35

Hejsa.

Som udgangspunkt synes jeg det er en rigtig god idé. Jeg ville synes det var skønt med et "søndagsabonnement" på morgenbrød fra bageren, så man slap for at skulle i tøjet :-) Jeg tror dog også du har noget af en udfordring med at få logistikken til at hænge sammen.

Jeg har selv kørt med babybleer til private i København - og det tager bare en KRIG at køre tværs gennem byen for en enkelt aflevering - så volumen skal helt sikkert være temmelig høj  - det var ihvertfald mit problem.

Jeg vil foreslå dig at tilføje firmaer til målgruppen. I større firmaer er der ofte nogen der giver morgenmad eller kage, når der skal fejres fødselsdage, ferie o. lign. Hvis du kan komme ind på firmaernes intranet at ligge som "samarbejdspartner" vil et være en nem måde for en medarbejder at bestille lidt lækkert - og det vil være en fordel for både medarbejder og firma, at man ikke skal forlade sit arbejde for at smutte til bageren. Dermed giver du også firmaet et incitament til at hjælpe kunderne på vej.

I industri-kvarterer kan der være langt til nærmeste bager, så det kunne være et godt sted at fokusere til at starte med.

Mht hjemmesiden kan jeg ikke forestille mig at det er rocket science at få det til at virke. PBS understøtter ihvertfald abonnementsbetalinger, så der skulle ikke være nogel tekniske forhindringer.

God vind :-)

Mvh Mira

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:45

Det god ved Randerser der kun er 4 industriområder og ja de var også med i mine tanker, hvis man nu kunne få 3-4 firmaer i hvertområde er det jo fint de kan dele fragten alle sammen og så er det minimalt hvad det vil koste pr. kunde i fragt.

Det er heller ikke tiden der er så krævende da folk jo har betalt og bare skal modtage og underskrive. Kender det fra min tid i GLS,TNT og lidt andet små arbejde..

Men firmaer kunne få tidligt morgen og så tage private kunder på sin rute mellem industriområderne

Mikkel

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 19:11

Hej Mikkel.

Hvor meget har du tænkt over din idé? / Hvor meget har du klar, til fremvisning...

For det lyder da meget spændende, så ville gerne vide hvordan man kunne komme med input...

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 22:02

Det er ikke alle der læser Børsen kan jeg se.. 

I forrige uge var der en artikel om at SuperBest lige er startet med at levere til døren :) Ja, faktisk landsdækkende levering, og det er lige meget hvor meget du køber.

Jeg vil tro at de andre supermarkeder hurtig vil følge dem, så det er bare med at klø på hvis man vil lave et lignende koncept :)

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:14

Hej igen.

Faldt lige over http://www.ebager.dk/ - der belejligt nok ikke dækker Randers :-)

Det var måske værd at undersøge dem lidt nærmere? Da det er et Aps, burde du kunne købe deres regnskaber hos E&S. Det er selvfølgelig ingen garanti - men det kan da gi' et fingerpeg om det er en sund forretning.

Mvh Mira

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 11:18

Martin van de Belt:
I forrige uge var der en artikel om at SuperBest lige er startet med at levere til døren :) Ja, faktisk landsdækkende levering, og det er lige meget hvor meget du køber.

Jeg har lige læst om det i Handelsbladet...

Og der udtaler SuperBest direktør; Vi går ikke efter at skabe en gode forretning og tjene penge, vi vil blot erobre de kunder som bruger nettet!

- Så man burde sagtens kunne tage kampen op med dem Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)