Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mælk og Brød til døren ??

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg elsker actionfilm og der er sku tit at skruken får leveret mælk og brød ved hoveddøren og chaufføren så tager det "gamle" servicè med igen.

Er det noget man kunne gøre her hjemme i danmark ? jeg tænker man kunne jo bare skulle i lidt tøj og ud til hoveddøren og hente sin friske mælk og brød dagligt..

Måske man kunne lave det som et abonnement hvor folk betaler et fast mdr beløb og så er det der bare hver morgen..

Hvad synes i om ideen og ville i bruge det ??

Mikkel

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:56

Hej Mikkel,

Jeg synes det er en god idé - Jeg fik selv tanken for et års tid siden. Jeg tror man skulle afprøve det i fx. København først og i disse tider skal det jo nok være økologisk.

Lad os få mælkemanden tilbage :-) Der skal dog regnes lidt på det, for du har en stor distributionsopgave foran dig, men man kunne måske binde det sammen med en historie om landmanden der leverer mælken

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:03

Jeg havde en ide om at afprøve det hr i Randers til en start..

Jeghar selv kørt som vognmand og hjælper stadig en lidt endnu og har tænkt den side igennem hvad det skal koste i "fragt".

Men lidt billeder af køer på marker og ja noget øko mælk, måske en bager der kaster med dej og mel, så tror jeg man kunne lave en hjemmeside med mulighed for at tilmelde sig sådan et abonnement via dankort og man så har måske 4 forskellige "menuer".

Der er da et par venlige bagere her i byen så mske man kunne lave en super aftale

Mikkel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:05

Hvis du kan gøre det billigt nok, så er der helt sikkert et markede :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 11. Dec 06
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:07

Jeg tror også prisen er meget afgørende for om det bliver en succes.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:09

jeg vil hellere sige, hvis du kan gøre det lækkert nok, så har du et marked.
Vi er simpelthen for fokuserede på pris en gang imellem, der kører faktisk en del "luksus" firmaer ud med ting til folk som glædeligt betaler overpris for gode råvarer der bliver leveret, så jeg ville helt sikkert gå efter dette koncept og ikke et koncept hvor det er aldis frostmorgenboller man leverer for at holde prisen nede.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:14

Ved i om man skal have en godkendelse fra fødevarestyrelsen når man henter det ved bageren ?

Jeg ved at bilen skal godkendes af fødevarestyrelsen og det er ikke et problem :-)

Det jeg ser som størreste udfordring er at lave en webshopøsning hvor det er et abonnement og ikke man køber enting som i en alm shop.

Måske lidt som når man tanker taletid så indsætter man penge og når man så får brød ryger der lidt af kontoen.

Siden skal jo ikk være vildt stor.

4 Menuer incl øko mælk  (lidt som frugtkørsel 6 kasser og vælge mellem)

Indbetaling med dankort

Og et indbydende design

Tilmeldt 11. Dec 06
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:17

Ved i om man skal have en godkendelse fra fødevarestyrelsen når man henter det ved bageren ?

Hvad tænker du på. Du skal have en fødevare godkendelse fra fødevarekontrollen i og med at det er fødevarer du leverer

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:19

Nu ha jeg selv kørt iss Frugt (frugt.dk) og det er absolut ikke prisen de kan konkurrer på ;-) Men folk vil stadig gerne betale for det.

De slipper for at sende en dyr medarbejder afsted, stå i kø, brandstof til bilen, ingen tidsspild og så videre.

Prisen kan også holdes forholdsvis lav ved at lave det som abonnement og ikke som et enkelt køb. Så er der flere faste kunder til at betale fragten ;-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:20

Hej

Jeg tror desværre det er noget nær en umulig opgave, da dækningsbidraget på den type produkter ikke modsvarer logistikomkostningerne. Dernæst tror jeg at danskernes kostvaner har ændret sig for meget, og udvalget skulle være for stort.

Her på Østerbro var der mange bagere før i tiden, men det antal jeg er bekendt med er efterhånden nede på 6-7 bagere fra Østerport Station til Svanemøllen og der er langt imellem dem, Bager Bosse og SuperBest undtaget, der ligger 150m fra hinanden. Dette fald i antal bagere tror jeg er enslydende over det meste af landet, da supermarkedskæder også har glimrende bagere efterhånden.

Så jeg tror at denne form for service desværre forbliver fortid.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)