Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød om Amino

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Man ser reklamer overalt hvor man færdes. "næsten alle er der uden man har bedt om dit og dat produkt"

En debat er vel også et offentligt rum. "hvor det kan forekomme uopfordret" Det kan virke irriterende.

Jeg skriver ikke så mange indlæg her, men har til gengæld en del telefonopkald i tide og utide.

Det tager mig ikke mange øjeblikke, at sortere det urelevante fra. Så jeg har en ret effektiv måde at affærdige uinterresante produkter der bliver budt mig.

Tror man skal tage det hele med lidt tålmodighed. Og simpelthen lade være med, at bruge energi på det urelevante.

Fortsat god dag og positiv energi her ude fra det mørke Jylland 

/Madsen

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig i at mængden af desperate "det kan jeg godt sælge til dig - billigere end alle andre"-indlæg er steget kraftigt igennem det sidste år.

Men jeg vil så også sige at det ikke kun gælder herinde på Amino. Mange er rigtig sultne og nogen er decideret deperate - og desperate folk fortager desperate og knapt så gennemtænkte handlinger i og med at de kun fokuserer på situationen her og nu.

Jeg indrømmer gerne at jeg, i de mange år jeg har drevet virksomhed, aldrig har været ude for lignende skidt opførelse fra kunder og kolleger/konkurrenter som i det sidste år. Og der er ingen tvivl om at krisen som har presset dem ud i det.

Jeg har oplevet at være til et arrangement hos en leverandør i sommers, hvor ejeren af en lokal konkurrent også var til stede. Denne person benyttede lejligheden til verbalt at spytte mig i ansigtet foran en masse kolleger i branchen - ganske enkelt fordi deres sælger gentagende gange havde syltet en af deres kunder med det resultat at kunden selv kontakte os. At stå og gøre sig selv til grin over for en stor del af den branche man selv er i, kræver virkelig at man er presset. Jeg skal så lige tilføje at jeg personligt også godt kunne have været den oplevelse foruden.

Så sent som i dag er jeg blevet ringet op af en ikke-længere-potentiel-kunde som forsøgte for 3. gang at presse nogle priser ned - denne gang ved at ringe og råbe i telefonen. Jeg havde for en uge siden emailet nogle priser på nogle tryksager. Personen vendte så efterfølgende tilbage og blot skrev noget i stil med "dårlige priser, det må du kunne gøre bedre". Jeg skrev så tilbage at priserne var korrekte. I dag bad vedkommende om yderligere 5 priser baseret på henholdsvis mindre og større oplag af det tidligere tilbud. Dem sendte jeg så, med det resultat at han ringede op på mit direkte nummer og så ellers forsøgte at starte et verbalt slagsmål omkring priserne. Da jeg stod fast på at priserne var korrekte fik jeg ellers stukket i næsen at jeg var et kapatalistsvin og at han på ingen tid ville kunne finde mindst 10 andre steder på nettet som var billigere - og jeg burde indse at det var krisetid og kunderne havde magten til at diktere priserne.

Sådan et par omgange har jeg for et år tilbage aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at skulle stå model til. Men tiden er en anden nu - og som ovenstående viser, så er folk altså presset.

Nå ja, lige et sidste eksempel på at det ikke kun er herinde på Amino, at man kaster sig over hvad der lugter af penge:
Jeg "lækkede" informationen om at vi i MediaMouse var ved at skulle til at investere i nyt udstyr til digitaltryk. Inden der var gået 5 hverdage (!!!) var jeg blevet kontaktet af stort set alle de større leverandører på markedet. To af dem præsterede endda uanmeldt at sende en sælger ud til os for at ville gennemgå hvad der var af muligheder.

/Jesper

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:56

Hej Jesper Norbøll

Tak for dit yderst interessante indlæg :-)

Jeps - folk er sgu desperate!

God vind fremover

Ohm

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ole

Dit indlæg får mig til at tænke på noget Martin Thorborg engang sagde.  Jeg kan ikke huske formuleringen, men det var noget i stil med at hvis du altid kun taler om din egen virksomhed, så bliver folk træt af at høre på dig. Men giver du dig tid til at lytte istedet, så skal de nok selv spørge dig til hvad du går og laver.

Det er nok et spørgsmål om først at forsøge at hjælpe andre, derefter skal de nok opsøge din hjælp. En fejl jeg selv har lavet rigtig meget i starten.

Summa sumarum, så falder den nok tilbage på de mennesker som har mere travlt med at sælge end med at hjælpe.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 22:06

Lagerhotel. Du får lige den her fra mig, for et meget godt formuleret og fornuftigt indlæg.Big Smile

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 22:24

Hej Corporation

Mange tak Big Smile

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:57

Jesper Norbøll:

Jeg "lækkede" informationen om at vi i MediaMouse var ved at skulle til at investere i nyt udstyr til digitaltryk. Inden der var gået 5 hverdage (!!!) var jeg blevet kontaktet af stort set alle de større leverandører på markedet. To af dem præsterede endda uanmeldt at sende en sælger ud til os for at ville gennemgå hvad der var af muligheder.

Havde de IKKE reageret, så ville det vidne om, at de enten er ultradårlige købmænd eller bare er ligeglade med deres forretning.

Jeg tager hatten af for, at folk har så meget føling i deres marked, at når de ad omveje hører, at en kunde overvejer at skifte udstyr, at de så sender en sælger derud. De får topkarakter fra mig da! Yes

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:11

Helt enig Flemming,
Generelt plejer leverandører af udstyr til den grafiske branche at have fingeren rimeligt godt på pulsen - men de "trykker hårdere" for tiden.

Det med at sende en sælger afsted er ikke nødvendigvis en god ting set med mine øjne. Ihvertfald ikke når det er hardcore pistolsælgere som dukker op med en halvagressiv attitude og med en færdig kontrakt i hånden. Og når de så oven i købet kommer brasende uanmeldt med den attitude på, så må jeg indrømme at sælgeren, og derved også leverandøren, mister en pæn håndfuld point set fra min side af.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:59

Hej Jesper,

Ja, den situation med at sælgerne er aggressive og har færdige kontrakter med, stiller så sagen i ganske andet lys. Det er ikke noget, som jeg tilslutter mig. Dog vil jeg sige, at uanmeldte besøg er helt fair. Det er canvas og det er et hårdt marked, som alle befinder sig i for tiden. Jeg foretrækker selv canvassing, når jeg ved, at jeg kan møde den, som jeg gerne vil tale med. Ellers ringer jeg og laver en aftale på forhånd, så jeg sikrer mig at vedkommende er der.

Men er vedkommende der altid, så ser jeg ingen grund til på forhånd at aftale tid. Det sparer en masse tid ved telefonen for at foretage alle disse kald og aftale møder - og ofte ender møderne så med at være spredt over et større geografisk område. På den anden måde, kan jeg nå langt flere besøg per dag, da jeg ikke skal være nogen bestemte steder på bestemte tidspunkter ;)

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:44

Dyrebilen.dk:

Martin Thorborg:

Hej Michael

Godt input.
Har du et forslag til hvad evt. nye kategorier kunne hedde og handle om?

Dbh Martin

En kategori kunne hedde "sådan kommer du igang"  og når man klikker på kategorien kommer de enkle regler omkring registreringspligt (omsætning over 50.000 kr. ) frem sammen med et link til WEBreg og Ivækst eller noget i den dur.  I denne kategori spørges så om konkrete emner som man ikke har forstået helt, omkring det med at have et CVRnummer, - og om det også gælder skiløbere....  

En kategori kunne hedde " kan man bi-jobbe uden at blive stukket" (joke) og den skulle have et start omkring reglerne for at have en indtægt ved siden af sit alm. job (udfyldelse af selvangivelse m.m.) og generelt om at være bevidst om at det kan have konsekvenser med et CVR hvis man ryger i afhængighed af kommunekassen. Alt for mange vil være "ordentlige virksomheder" med CVR, - men det kan have konsekvenser og nogen gange helt unødvendigt  fordi ingen alligevel vil købe juletræer i februar selvom de er til ½ pris også selvom det er hos et "ordentligt firma".

Der skal selvfølgelig være masser af plads til at sparre på hinandens ideer, og klappe nogen igang med at levere mælk på flaske i hestetrukken vogn, men jeg synes det ville være rart hvis man lige fik klappet hesten engang også. 

Det mangler sgu at det er helt okay med en hjemmeside fra one.com og visitkort fra VistaPrint og at man så bygger videre derfra, - med hjælp fra Aminoer som lige kan putte to skjorter med tryk i deres multinationale firmas ordrebunke, - så han/hun kan tage sig lidt godt ud. Lidt i den dur.

Michael 

Hej Michael

Tak for input :-)
Her er så "dit" nye barn:
http://www.amino.dk/forums/t/74920.aspx

Kom gerne med input til hvad en FAQ kunne bestå af.

Dbh Martin

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)