Man ser reklamer overalt hvor man færdes. "næsten alle er der uden man har bedt om dit og dat produkt" En debat er vel også et offentligt rum. "hvor det kan forekomme uopfordret" Det kan virke irriterende. Jeg skriver ikke så mange indlæg her, men har til gengæld en del telefonopkald i tide og utide. Det tager mig ikke mange øjeblikke, at sortere det urelevante fra. Så jeg har en ret effektiv måde at affærdige uinterresante produkter der bliver budt mig. Tror man skal tage det hele med lidt tålmodighed. Og simpelthen lade være med, at bruge energi på det urelevante. Fortsat god dag og positiv energi her ude fra det mørke Jylland /Madsen
|
Jeg er enig i at mængden af desperate "det kan jeg godt sælge til dig - billigere end alle andre"-indlæg er steget kraftigt igennem det sidste år.
Men jeg vil så også sige at det ikke kun gælder herinde på Amino. Mange er rigtig sultne og nogen er decideret deperate - og desperate folk fortager desperate og knapt så gennemtænkte handlinger i og med at de kun fokuserer på situationen her og nu.
Jeg indrømmer gerne at jeg, i de mange år jeg har drevet virksomhed, aldrig har været ude for lignende skidt opførelse fra kunder og kolleger/konkurrenter som i det sidste år. Og der er ingen tvivl om at krisen som har presset dem ud i det.
Jeg har oplevet at være til et arrangement hos en leverandør i sommers, hvor ejeren af en lokal konkurrent også var til stede. Denne person benyttede lejligheden til verbalt at spytte mig i ansigtet foran en masse kolleger i branchen - ganske enkelt fordi deres sælger gentagende gange havde syltet en af deres kunder med det resultat at kunden selv kontakte os. At stå og gøre sig selv til grin over for en stor del af den branche man selv er i, kræver virkelig at man er presset. Jeg skal så lige tilføje at jeg personligt også godt kunne have været den oplevelse foruden.
Så sent som i dag er jeg blevet ringet op af en ikke-længere-potentiel-kunde som forsøgte for 3. gang at presse nogle priser ned - denne gang ved at ringe og råbe i telefonen. Jeg havde for en uge siden emailet nogle priser på nogle tryksager. Personen vendte så efterfølgende tilbage og blot skrev noget i stil med "dårlige priser, det må du kunne gøre bedre". Jeg skrev så tilbage at priserne var korrekte. I dag bad vedkommende om yderligere 5 priser baseret på henholdsvis mindre og større oplag af det tidligere tilbud. Dem sendte jeg så, med det resultat at han ringede op på mit direkte nummer og så ellers forsøgte at starte et verbalt slagsmål omkring priserne. Da jeg stod fast på at priserne var korrekte fik jeg ellers stukket i næsen at jeg var et kapatalistsvin og at han på ingen tid ville kunne finde mindst 10 andre steder på nettet som var billigere - og jeg burde indse at det var krisetid og kunderne havde magten til at diktere priserne.
Sådan et par omgange har jeg for et år tilbage aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at skulle stå model til. Men tiden er en anden nu - og som ovenstående viser, så er folk altså presset.
Nå ja, lige et sidste eksempel på at det ikke kun er herinde på Amino, at man kaster sig over hvad der lugter af penge:
Jeg "lækkede" informationen om at vi i MediaMouse var ved at skulle til at investere i nyt udstyr til digitaltryk. Inden der var gået 5 hverdage (!!!) var jeg blevet kontaktet af stort set alle de større leverandører på markedet. To af dem præsterede endda uanmeldt at sende en sælger ud til os for at ville gennemgå hvad der var af muligheder.
/Jesper