Hej Tina, Jeg kan ikke lave en webshop til dig, men jeg kan give dig et par råd baseret på sund fornuft. 1. Brug en open source webshop som f.eks Oscommerce eller Magento. Lad være med at købe en propritær webshop. Gør du det, gifter du dig med leverandøren. Du må ikke være afhængig af leverandørens lyst og lavne. 2. En open source løsning som f.eks Magento - min favorit - har sikkert alle de features du har brug for (samt en hel del flere). Du skal derfor kune "pege" på det du vil have og ikke lave dyr speciale udvikling. 3. Du kan købe alle mulige moduler for Magento lavet af andre softwarehuse. Det skal ses i modsætning til en propritær webshops hvor du må tage dig til takke - i det store hele - med det som leverandøren har lavet. Er du ikke tilfreds må du betale for udviklingen - som i øvrigt kun kan laves af webshop leverandøren. 4. En Magento / OSCommerce løsning kan du hoste lige der hvor du vil, og du har en kopi af souce coden. Det kan / har du ikke med en proprietær webshops løsning. Hostning er ikke noget problem, der er mange kompetente hosting firmaer som uden problemer kan hoste OS Commerce eller Magento løsninger. Derfor, hvis du en dag ikke kan lide lugten i bageriet så tager du bare din webshop og går et andet sted hen. 5. En Magento løsning er meget fleksible med hensyn til design i modsætning til nogle af de propritær webshop løsninger jeg her set, som kan være ret firekantet. 6. Husk at finde en leverandør som kan lave både design og opsætning af shoppen. Gør du ikke det løber du en risiko for at du ende op som en lus mellem to negle. Det er meget vigtigt at du kan tale direkte med designeren således du selv forklare dine behov til dem frem for at det skal gå igennem en sælger.
Held og lykke med shoppen! Med venlig hilsen, Peter
|
Peter Skouhus:1. Brug en open source webshop som f.eks Oscommerce eller Magento. Lad være med at købe en propritær webshop. Gør du det, gifter du dig med leverandøren. Du må ikke være afhængig af leverandørens lyst og lavne.
Nej, nej det er det dårligste råd! Det må du endelig ikke følge. Skynd dig at finde en god og solid shop leverandør, at gifte dig med! En der ved en masse om e-handel, der kan hjælpe dig og der bekymre sig om at din webshop bliver ved at køre, fordi der afregnes på månedsbasis. På den måde kan du koncenterer dig om at drive forretningen, mens din shop leverandør sørger for det tekniske spiller.
Et godt og solidt ægteskab, er helt klart at foretrække fremfor, at afregne på timebasis for at få opfyldt sine behov! Også selvom den slags er billigt i Fillipinerne :-)
(Bare lige for at der ikke skal herske nogen tvivl så er Peters firma leverandør af Open Source løsninger, og mit firma EasyFlow er leverandør af standard løsninger).