Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken e-shop løsning skal jeg vælge?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående det oprindlige spørgsmål:

Som jeg forstår det vil du gerne lave en hobby webshop og du vil derfor gerne vil holde udgifterne nede

I så tilfælde vil jeg råde dig til at leje dig til en løsning - for eksempel en Dandomain løsning som er kendt og gennemtestet.

Det er en billig måde at komme i gang på - alt andet end en lejet løsning er væsentligt dyrere set over en overskuelig årrække.

Skal det være endnu billigere må du ud i en "webshop" uden online betaling med bestilling over email og/eller telefon.

Husk at du altid kan opgradere til en mere fancy løsning senere hvis/når der er gang i salget.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:47

Hvis hun vil have unikt design på en closed source løsning er den jo ikke billigere end en open source løsning - Så der kan vel næppe være den store besparelse der?

Hvis hun ikke vil have et unikt design kan hun sagtens komme billigere i gang med en open source løsning.

Og nej man kan ikke altid opgradere - eller jo det kan man, men det er givetvist ikke altid lige så nemt senere jeg har set op til flere eksempler på folk der over et par år har smidt flere 100.000 i en closed source løsning de vokser fra og dermed har spildt en frygtelig masse ressourcer på at foretage det forkerte valg fra start.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:
(Bare lige for at der ikke skal herske nogen tvivl så er Peters firma leverandør af Open Source løsninger, og mit firma EasyFlow er leverandør af standard løsninger).

Nej, det er forkert det du skriver. Husk på at jeg skrev følgende i toppen af mit indlæg:

Jeg kan ikke lave en webshop til dig, men jeg kan give dig et par råd baseret på sund fornuft.

Der står ikke et ord om at vi leverer webshops. Det gør der i øvrigt heller ikke på vores hjemme side (www.1902software.dk), af den simple årsag at vi ikke leverer webshop..... ikke endnu i alle tilfælde.

1902 Software arbejder på at bliver webshop leverandører og laver i øjeblikket vores førset projekt sammen med Kenneth Boysen fra Sikkerheds Eksperten. Du kan læse om hvordan det går på hans blog her på Amino. Til alle dem som har kontaktet os for at få lavet en webshop har vi sagt det som det er, at vi ikke kan tage opgaver ind endnu fordi vi endnu ikke behersker webshop udvikling.

Hvad angår det jeg skrev, så står jeg står 150% ved mit råd om at man ikke skal bruge et proprietært webshop system. En formildende omstændighed kan dog være hvis webshop leverandøren har en indbygget funktion til at eksporterer samtlige vare, priser, beskrivelser, discount, grupper, billeder etc. og alt hvad der ellers findes i systemet på en fornuftig måde, f.eks XML, således kunden kan skifte leverandør. Den funktion skal være lavet således at man kan komme til den uden først at skulle bede leverandøren om hjælp...og og og det hele skal være ordentlig dokumenteret. En anden mulighed er at man kan exeportere en kopi af databanken såvel som samtlige folders med billeder, film osv., det skal naturligvis også være ordentlig dokumenteret.

Men, hvis man vælger et proprietært system så er man stadigvæk gift med leverandøren, det må man ikke glemme.

Videre, når man bruger en proprietært leverandør så kan man ikke drage nytte af de mange uafhængige udvikler som findes til open source systemer hvis man en dag vil have lavet en ændring eller tilføjelse som ikke er en del af systemet.

Hos 1902 software har valgt at bruge et open souce system fremfor at udvikle et system fra bunden som andre gør. Den beslutning blev taget baseret på, bl.a ovenstående argumenter. Hvis 1902 ville lave et proprietært webshop system har vi både folkene og den tekniske knowhow som skal til, men vi mener det vil være forkert at bruge penge og resouce på den måde.

Til alle jer andre som skal have en webshop prøv og tænk lidt over det jeg skriver. Når i har gjort det så undersøg hvilket system i vil have, et proprietært system, OSCommerce, Magento eller noget helt trejde, herefter hop over på Amino Freelancer og udbyd opgaven. Inden for nogle dage kommer i nemlig til at kunne vælge mellem 10 forskellige leverandør som er eksperter i det system i vælger, der er da frihed så det batter....

Jeg er klar over at jeg nu bliver høvlet ned efter det her indlæg, hvilket også er OK, men lad os holde argumenterne på et saglig niveau.

Tiden skal vise hvem der vinder, open souce eller de proprietær systemer.

Med venlig hilsen,

Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 07:28

Hej Tina,

Dit valg af løsning skal udelukkende ses udfra hvad dit behov egentlig er.

Nogle af de spørgsmål du kan stille dig selv kunne være:

• Hvor mange produkter skal der sælges
  • Hvem er din målgruppe
  • Er det privat eller erhvervssalg

Mvh Henrik

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:12

Niels:

Joda... 6 ud af 9 indlæg på side 1 er "jeg kan levere en løsning".

Jeg håber så sandelig ikke at du tæller mit indlæg med som salg Smile. Jeg anbefaler Magento fordi de tusse gamle platforme DanDomain og Scannet som næsten altid dukker op når man begynder at kigge på shop løsninger. Jeg angiver faktisk også et link til hvor hun kan downloade en pdf fil med indholdet fra Magento wiki'en som vi har lavet i min virksomhed (da indholdet er næsten det samme som i ebogen til 25$).

Lundsby: Behøver vi denne debat igen? I mine øjne er Magento væsentligt bedre til "e-købmanden" end fx. Scannet (og DanDomain)! Som vi har snakket om før, så har Magento fx. A/B testing bygget direkte ind som standard (og upsell, crosssell, related products osv osv). Det er i høj grad noget der kan være med til at booste salget og noget jeg ville mene en e-købmand ville have brug for (og her snakker jeg ikke engang om de mere tekniske og nørdede aspekter som kan diskuteres er noget for e-købmænd såsom bedre SEO features herunder bla.  mulighed for "canonical urls").

Fra Næstved
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:18

Hej Alle,

Tusind tak for alle jeres svar. Nogle mere brugbare end andre.

Jeg er overvældet over så mange svar og jeg kan læse at flere af jer også har bestemte preferencer eftersom I sælger produktet. Det er rart at høre fra andre, også dem der har fingrene nede i sovsen, hvad deres erfaring er med produktet.

Det jeg ønsker mig af en webshop, er en der kan bygges stille og roligt op og udvides efter populæritet. Jeg ønsker mig adgang til kildekoden, da jeg selv, og min mand især(.net udvikler, men mangler tiden), har erfaring med programmering. Det frasorterer jo nogle af jer :-). Og så ønsker jeg at holde udgifterne på et min. i starten og for mig er 10000 kr mange penge. Jeg er sikker på at det kan gøres billigere når jeg selv kan lave en del af det.

Tak til jer der stiller jeres erfaring til rådighed på mail. Jeg tager jer på ordet.

Endnu engang tak til jer alle som har gidet svar på mit spørgsmål.

Hilsen Tina

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:49

Tina Lund:

Det jeg ønsker mig af en webshop, er en der kan bygges stille og roligt op og udvides efter populæritet. Jeg ønsker mig adgang til kildekoden, da jeg selv, og min mand især(.net udvikler, men mangler tiden), har erfaring med programmering. Det frasorterer jo nogle af jer :-). Og så ønsker jeg at holde udgifterne på et min. i starten og for mig er 10000 kr mange penge. Jeg er sikker på at det kan gøres billigere når jeg selv kan lave en del af det.

Jamen så kender jeg den perfekte webshop for jer.

nopCommerce (http://www.nopcommerce.com/) er et godt bud.

Den er gratis, lavet i .net og koden er åben.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)