Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR/CVR Registrering på Amino? Godt eller ondt?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er neutral omkring det forslag, men det ville da være fint, at få den funktion.

Men selvom man har disse informationer, hvad vil man så gøre, hvis en person snyder folk så skal man rettens vej og har man betalt for en vare har man vel også fået noget fra sælger som man har kontroleret er korrekt m.v.

Man skal passe på ikke at sige når man bliver snydt på amino så er det amino der har et dårlig system - Det kunne ligeså godt have været udenom amino.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50

Hej!

Jeg mener, at det nok ikke kan undgåes med en form for CVR/CPR.-validering.

Det kører fint på andre fora, som min kone har henvist til andet steds.

/peter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:51

CPR validering kan være et ud af flere tiltage, som kan være med til at sikre, at den person der udtaler sig nu også er den person. Det løser nogle former for indlæg og misbrug, men langt fra alle. Det løser f.eks. slet ikke problemet med små- og større svindlere - se på historien og mange af de folk (også udenfor Amino) der er snuppet for svindel og det der ligner ... De har stort set altid optrådt med deres korrekte navn. Det stopper dem øjensynligt ikke.

CVR validering giver en række problemer. Nogle har ikke deres eget CVR nummer. Andre (som jeg) har mange - og hvilket selskab skulle jeg så vælge, når jeg debatterer om emner der lapper ind over dem alle? Dertil kommer at mange, ligesom jeg, ikke debatterer her på Amino som repræsentant for et firma - i dette firmas navn, men som privatpersoner. Rent juridisk er der en MEGET vigtig og afgørende forskel. Hvis jeg blev tvunget til at udtale mig her på vegne af en af mine virksomheder ville jeg slet ikke deltage.

Begge dele - særligt CPR valideringen, giver iøvrigt en række juridiske og tekniske udfordringer. Først og fremmest skal hele systemet til CPR validering kører over SSL og gemmes i krypteret form. Ellers tror jeg ikke det er sikkert nok til, at datatilsynes vil godkende det. Derudover er det altså ikke bare sådan lige at implementere. Det vil nok koste en del.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:08

Det kunne da være et projekt til en iværksætter at lave et færdigt valideringssystem som kunne sælges til online auktioner, fora, blogs osv. Idea

Det kunne være en kombineret løsning med validering af CPR, CVR, adresse, telefon mm., så kunne brugeren validere dem han/hun har lyst til og mulighed for. Andre brugere kan ud fra valideringerne, kendskab fra tidligere indlæg og kritik fra andre, herefter vurdere om det er en person man har lyst til at modtage gode råd fra.

Men ligegyldigt hvor meget der valideres, så er man som bruger på et forum stadig nødt til selv at kunne grovsortere i alle de mange gode eller mindre gode råd, tiltrods for at de som regel alle er givet i en god mening.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:40

Jeg er meget enig med Mikkel i, at der stilles store krav til sikkerheden ved validering af CPR numre - og hvis sitet indeholder CPR-numre, så mener jeg også, at der stilles krav til, at man skal 'smides af' ved inaktivitet. Men det er selvfølgelig til at løse.

Jeg ville ikke selv have nogen indvendinger ved at oplyse hverken CVR eller CPR på nuværende tidspunkt. Men går jeg lidt tilbage, og tænker på mit første indlæg, så er jeg ikke sikker på, at jeg ville være blevet bruger af Amino, hvis der var blevet stillet de krav på daværende tidspunkt.

Bliver man som ny bruger mødt med diverse krav til et brugernavn, så ville - i hvert fald jeg - have følt forummet som lidt for 'loge-agtigt'.

Debatten er interessant - men inden der iværksættes tiltag i den stil, bør der tages stilling til, hvordan Amino ønskes fremover. Jeg tror, at en sådan ændring, på sigt, vil medføre et helt andet Amino, end det vi kender i dag - og er det, man vil opnå? - eller er formålet kun at udelukke nogle få uheldige brugere?

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke tændt på idéen, for der kan jo stadig snydes med det.

CPR-validering er ikke noget man BARE lige gør. Det kræver en masse godkendelser og og opsætning af sikkerhedsforanstaltninger, hvor de penge det koster, kan være brugt bedre et andet sted.

CVR-validering - tja, hvem kan ikke gå ind i CVR registreret og finde et firma og udgive sig for det? Der er masser af firmaer, der ikke bruger forums som Amino, da de har deres egne rådgivere, så hvad skulle de her?

Måske skulle man bare bruge sin sunde fornuft, så godt man nu kan?

Smile

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:43

Simona - Uniquebook:

Måske skulle man bare bruge sin sunde fornuft, så godt man nu kan?

Smile

Yes

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:51

Simona, du har helt overset det vigtigste element i en CPR/CVR validering: Valideringen! :)

Det er naturligvis afgørende i et sådan system at der faktisk valideres. Det mest almindelige er, at der sendes en valideringskode til den adresse der står registreret på det pågældende CPR/CVR nummer som skal tastes ind online.¨På den måde undgår man at man bare kan snuppe en andens CPR eller CVR nummer - begge dele er iøvrigt relativt let at få fat i.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CPR validering er nemt at få integreret. Og jeg synes absolut det burde laves. Det her forum tigger jo nærmest om at blive udnyttet at diverse plattenslagere. At det så ikke gør det så ofte, er min fornemmelse, er blot en bonus.

Men altså penge og sex tiltrækker de største svindlere, så lad os bare få luget ud i det værste.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal i hvert fald være sikkert med certifikat m.v. hvis jeg skal smide CPR nummer ind :)

Hvis det kommer igang skal alle nuværende brugere vel også opgradere deres profil, hvis alle gør det så koster det ca 46669 * 5,50 = næsten 270.000 kroner plus papir og kuvert...

Der røg alle indtægterne på plusprofilerne...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)