Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR/CVR Registrering på Amino? Godt eller ondt?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt med i de tråde som har skabt en del røre på Amino og der var nogen der nævnte at et CVR/CPR validering kunne være en løsning, og martin luftede det en del i de 2 lydfiler han har lavet til trådende og kom med gode argumenter som både taler for og imod sådan et system..

Så jeg syntes da det kunne være interesant med folks holdning til det og evt. folk der har erfaringer med sådan en form for integrering.

Så Fyr løs? :)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:23

Hej Bautik

Jeg var i bland dem som nævnte det og mener stadig det er en god ide med CPR validering, klart det løser ikke problemet men jeg er ret overbevist om det vil begrænse tingene.

Når Martin sætter ting på plads som han gør kan jeg godt se hans synspunkter om det er da ikke bare lige noget man gør, men man kunne jo holde en afstemning om det og se hvad brugerene siger til det. Jeg har ikke lige opskriften på det men vil da opsøge mine kilder for mere info da jeg kender et par stykker som har dette værktøj på deres site.

Syntes bare det ville være på sin plads med en validering for nye/alle medlemmer, helt fint med flere profiler men igen syntes jeg der man skal være valideret ligesom hvis man skal skrive. Husk lige at validere jo kun makere du har bevist du er hvem du er, samtidig ville det være nemmere for amino at sortere dem fra som ikke spiller efter reglerne. Jeg tror faktisk det vil have den effekt at de ikke gad spilde deres tid på Amino.

Det var bare hvad jeg syntes.

/allan

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:49

Jeg vil helst have med CPR nummer , jeg har intet imod det og så ved man hvem man snakker med og det bliver noget svære at oprette 15 falske profiler Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:59

Jeg er på linie med Thorborgs verbale indlæg. Det er en god ide at undersøge mulighederne for validering  med CPR-nr. Jeg synes dog også at omkostningen ved at indføre eksempelvis CPR-validering skal stå mål med omkostningen ved at gennemføre.

Der er ingen tvivl om at der vil være omkostninger forbundet med både en teknisk og juridisk implementering af dette. Herunder vil der være "ekstra" arbejde forbundet med alle "os" der ikke kan CPR-valideres, men hvor der skal se manuelle rutiner til....

Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:05

Jeg syntes en blanding ville være kanont, så dem der har et CPR nummer kan være folk der er på vej til at starte op og CVR er folk der har gang i det, på den måde bliver ingen "snydt". Men så har man en sikkerhed for at det ikke er samme person som skriver fra 3-4 forskellige brugere.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:36

Hej

Jeg synes egentlig ikke der er så meget grund til at komplicere tingene alt for meget. Ret beset er det nemt at blive selvstændig fordi man kan løbe forretningen igang med de første 50.000 kr. i omsætning uden nogen form for kontrol, og så er Amino vel næppe stedet man skal starte med at registrere sig og lade sig kontrollere - eller hvad?

Amino udvikler sig med Plus-medlemskab og Freelancer og mere kommer sikkert til, så nu bliver der for alvor sat navne på deltagerne gennem bannere i signaturerne og opslag i Freelance, og så er tiden måske inde til at Martin Thorborg laver et podcast omkring net-etikette og kunsten at sidde på fingrene når lysten melder sig til at skrive grimme ting.

Selv er jeg jurist og jeg må afholde mig fra at kommentere juraspørgsmål fordi det alt for ofte ender op at nogen har en onkel som er Advokat som siger sådan og sådan, og som så ved nærmere eftersyn viser sig at hedde onkel Google. Det bliver spørger sjældent klogere af, og hvorfor så tage kampen?

Så benytter jeg istedet mine 30 år som iværksætter på forskellige projekter til at hjælpe på anden vis, og så iøvrigt  "lytte" fordi jeg har stor glæde af alle de input jeg får fra de mange spændende mennesker der besøger Amino. Med 40.000 brugere skulle der vel komme et nyt indlæg fra tid til anden, uden at vi alle behøver være superaktive og have næsen fremme hele tiden, - med risiko for at den kommer i klemme.

Jeg stemmer på den enkle model.

Michael

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 21:41

Mener helt sikkert også at det ville være en god idé. Dog ikke hvis det indebærer at udgiften bliver sendt videre til brugerne.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:42

Henrik Krogh:
arbejde forbundet med alle "os" der ikke kan CPR-valideres, men hvor der skal se manuelle rutiner til....

Skal det opfattes sådan du ikke er dansk stats borger længere ?

Også svare jeg lige selv, ja du er nok ikke tilmeld og derfor Embarrassed

/allan

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 21:44

CVR-validering holder jo ikke, som Thorborg siger, da der er rigtig mange som ikke har et CVR nr. Jeg synes dog at CPR-validering er en super god idé! Jeg har dog ingen anelse omkring hvad det kræver og hvor svært det er, men jeg bakker dog op om idéen!

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:47

Allan Hansen:
Også svare jeg lige selv, ja du er nok ikke tilmeld og derfor Embarrassed

For at kunne lave en CPR-validering kræves der både cpr.-nr og bopæl i Danmark.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)