Er der forskel på konverteringen alt efter om ens besøgende kommer gennem adwords eller organisk søgeresultat, på samme søgeord? Er der nogen der noget statestik på dette?
Yes det kan du tro der er. Og du kan tjekke det inde under din Google Analytics konto og hvis du har aktiveret e-handels transkationer og indsat den rigtige kode på din hjemmeside.
Herefter giver Google Analytics dig en oversigt over din indtjening og hvor de kommer fra, herunder Google CPC og Organiske resultater etc.
Yes det kan du tro der er. Og du kan tjekke det inde under din Google Analytics konto og hvis du har aktiveret e-handels transkationer og indsat den rigtige kode på din hjemmeside.
Herefter giver Google Analytics dig en oversigt over din indtjening og hvor de kommer fra, herunder Google CPC og Organiske resultater etc.
Håber svaret kan bruges
Hej Rene,
Tak for svaret, det var slet ikke ubrugeligt
Hvad giver så den bedste konvertering? er næsten 100 % på at det må være organisk, men godt lige at få det bekraftiget
Hvad der giver den bedste konvertering, er umuligt at svarer på. Det hele handler om hvor dygtig du er til dit SEO og Google Adwords arbejde. Det to vidt forskellige ting.
Jeg har kunder som konvertere bedst med Google Adwords, men de bruger heller ingen tid på SEO. Jeg har også kunder der konvertere bedst med SEO, men de bruger ingen tid på Google Adwords. Jeg håber du forstår pointen.
Det skal ikke være et valg mellem det ene eller det andet, for du kan tjene penge på begge midler - hvis det gøres ordenligt. Og det er jo så her problemet ligger, hvoraf nogle vælge SEO eller Google Adwords fra.
Men så længe at begge midler giver et positivt overskud, hvorfor så ikke bruge dem begge to
Er der forskel på om en pære eller et æble smager bedst?
Begge er frugter, og begge er en del af en sund livsstil, men de er og bliver forskellige frugter, og derfor bør de håndteres hver for sig.
Det er selvfølgelig bare et billede på forskellen på Adwords og SEO, fordi et æble der har ligget en uge smager ikke ligeså godt som en frisk pære.. det kommer an på hvordan du strikker dine kampagner sammen.
Hvis man går ud fra at begge dele er veludførte og velstruktureret så burde der ikke være den store forskel på konverteringen, MEN hvis du begår samme fejl som 95% af e-handelsfolket, så sender du begge trafikkilder til samme side, og DER vil du opleve at de konvertere forskelligt. Der vil Adwords have en tendens til at konvertere bedre, fordi de besøgende er en smule mere fokuseret, og kan se igennem fingre med småfejl og stadigt gennemføre købet... mens folk der kommer ind via SEO kan have en større tendens til at afslutte hvis de føler siden ikke lige taler til deres mindset.