Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen kradser..., åbenbart...

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle...  Vi mangler idéer til at få vores virksomhed til at køre videre. Firmaet udfører store som små opgaver for private og erhverv indenfor tømrer-, vvs-, maler-, og murer-branchen.Trods rigtig fine anmeldelser og godt omdømme, har vi virkelig svært ved at få gang i ordrebogen Jeg driver firmaet sammen med min makker, og vi gør alt for at få firmaet til at køre videre. Vi er i tvivl om vi skal lukke ned, eller tage chancen og komme igennem den såkaldte finans-krise.Tanken er at finde seriøse sam-arbejdspartnere, hvor man hjælper hinanden igennem "krise-tiden".  Hvor finder man disse? Er der nogle der sidder i samme situation, eller.....? Findes der en "slags" forum på nettet, hvor disse mødes, og udveksler opgaver? Er du/I evt. bekendt med et ærligt og solidt firma som mangler under-entreprenører til opgaver? Jeg ser frem til at høre fra dig/Jer....

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:45

Vi har forgæves forsøgt at opstarte et håndværkernetværk, hvor vi flere faggrupper kunne hjælpe hinanden med opgaver, men også sammen byde på større opgaver.

Vi har også selv oplevet at krisen efterhånden kradser, men har heldigvis kunne holde den kørende.

Jeg har dog benyttet underentreprenører og samarbejdspartnere løbende, de sidste 3 år.

Så ville da godt vide hvor i kommer fra osv...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:46

Hej!

Hvor i landet holder I til, og hvor er jeres primære arbejdsområde?

Nu skriver du ikke så meget om, hvilke tiltag I allerede har gjort og prøvet af. Men min erfaring fra entrepenør branchen er, at det virker 100 gange bedre, at komme ud og vise ansigtet hos de forskellige firmaer og fortælle vhem I er, hvad I kan og give dem ideen om at bruge jer som UL.

Når / hvis det gælder private, er det ligeledes min erfring at en annonce i lokalavisen er givet godt ud. Men nøjs ikke med 2-3 gange - vær at finde der hvar uge. Så hellere en mindre annonce, men så folk kan genkende jer og at I dermed bl.a. viser stabilitet.

Mulighederne er mange, men der er selvfølgelig ikke så meget tvivl om, at der skal bankes på lidt flere døre før en ordre er hjemme, end der skulle for et par år siden...

Måske kunne I også overveje at tilmelde jer de forskellige hjemmesider hvor folk kan stille deres opgave og derefter modtage 3 tilbud. Bl.a. henttilbud.dk osv.

Held og lykke med projektet

Birgr

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:20

Hej Sleiffer

Jeg vil være lyseslukker, så stop her hvis du er optimist.

Byggebranchen er i en meget voldsom nedtur, det er en kendsgerning, nedturen er næppe slut endnu og det skal aflæses på tallene for : Arbejdsløshed (stigende), konkurser (stigende), tvangsauktioner (stigende).

Det betyder at ejendomsmarkedet som bekendt er helt underdrejet, der bliver ikke bygget nye huse, de håndværkere, som har været beskæftiget her, søger nu over i det resterende marked for rep og vedligehold, med det resultat at der er alt for mange om for få opgaver, så hvis i ikke er heldige at have nogen ordre tilgang, så skal i ud og kæmpe i et meget dårligt marked.

Når krisen slutter om måske et år eller to, så er der et tidsmæssigt efterslæb for byggebranchen, for projekter skal først modnes, udvikles, godkendes, finansieres før de bliver skudt igang.

Så mit er bud er at det bliver ikke bedre i byggebranchen de næste 3 år, måske mere.

Så hvis ikke i har en ide til en utraditionel niche, hvor i kan anvende jeres ressourcer, så er det op ad bakke i lang tid.

Sur og kedelig læsning, men skrevet i den bedste mening.

De bedste hilsener

Finn

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:33

Har i forsøgt at tilmelde jer til alle de der indhent tilbud sider der findes?
For et pr uger siden var der en på amino, der skrev at de havde arbejdsopaver for 32 mio kr til at ligge.. Så tror i skal prøve noget den vej.

http://www.byggestart.dk/
http://www.bygpriser.dk/tilbud/
http://www.bygogbolig.dk/haandvaerkertilbudindhenttilbud.php
http://www.gratisbyggetilbud.dk/h%E5ndv%E6rkertilbud/
http://www.krakbyggetilbud.dk/haandvaerker-tilbud/

Ovenstående er bare lidt af dem jeg fandt ved at søge på google og der findes mange flere.

mvh

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 10:35

Hej

Jeg har prøvet at få Amino til at lave en Kategori for håndværker og anden service på ders nye og store Freelancer men UDEN held, har fået afvide at de nok ikke ville have flere Kategorier, Amino er snart kun for folk der sidder ved et skrivebord, men de kan vel også få brug for en håndværker Stick out tongue

Så for at Amino er noget for alle, så burde de også lave noget for alle, der er masser af Kategorier for folk på kontoret, men ikke en for håndværker og service fag Tongue Tied

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 10:40

Det er ikke nemt at sælge huse for tiden.

Førstehåndsindtrykket betyder meget, mange hus-sælgere ser ikke selv de små ting som kan afskrække en køber og ejendomsmæglerne er ikke til megen hjælp.

Så tag rundt og kig på huse til salg og find de ting der trækker ned i førstehåndsindtrykket,og giv sælgeren et godt tilbud.

En reparation til 10.000 kan hurtigt gøre huset 100.000 mere værd hvis det får et træt hus til at se velholdt ud..

Hvis sælgeren ikke har penge før huset er solgt, må du vurdere salgsmuligheden og give den nødvendige kredit hvis du tror på det.

Blot en ide jeg fik da jeg solgte mit sidste hus 25% under udbudsprisen. Fordi jeg ikke fik ordnet alle de småting man aldrig får gjort, (og ikke bemærker) når man har travlt med sin egen forretning.

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42

Jeg synes, det lyder underligt, at Amino ikke finder det relevant med en kategori for håndværkere. I disse tider kan det da nemt være endnu mere aktuelt med freelancere, da mange jo nok har fyret nogle medarbejdere i forløbet.

For mit vedkommende synes jeg da, at jo flere kategorier, jo bedre! Det trækker flere folk til og dermed et større kundegrundlag for os alle.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:55

HØRT - ENIG!!!  Ballonmand og Sandfær-Andersen!!

Nu har jeg ikke selv undersøgt muligheden for en "entrepenør-katagori" hos Amino. Men hvis jeres påstand holder vand, sluter jeg mig til koret Wink.

Med al respekt for "skrivebordsfolket", som Ballonmand så fint kalder det, så findes der jo også "træskofolk", som går lige så meget op i iværkstætteri som alle andre ildsjæle.

Så hvis påstanden har noget på sig - så et lille opråb til Amino om ikke at glemme træskoene Wink.

Birger

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Birger,

Du skal ikke lytte til alle sortseerne!

Der er masser af arbejde derude, men det gælder om at se, hvem der er værd at arbejde for (hvem er likvide og betaler) og hvilke entreprenører kan vedvarende levere arbejde til dig?

Med de brancher, som I spænder over, så kan I jo nærmest kalde jer total-entreprenører. Der mangler lige en elektriker, men ellers er det totalentreprise, som jeg læser det.

Jeg har flere ideer til hvordan I kan få mere arbejde ind. Der findes en meget stor masse af boliger, der alle er bygget i 40'erne og 50'erne. Disse skriger efter at få renoveret køkkener og badeværelser - og selv ejerne (boligselskaberne) skubber på, for at få dem renoveret. Her kunne I få fast arbejde det næste årti og være sikret jeres betaling, i og med at disse selskaber og foreninger er ekstremt likvide.

Af tidligere erfaring ved jeg, hvad budgetterne er for disse renoveringer, hvem man skal tale med, hvordan det håndteres etc etc.

Har det jeres interesse?

Så ved jeg præcis, hvem I skal tale med og hvordan I skal gribe det an, så jeg vil da foreslå at I kontakter mig for at vi sammen kan drøfte hvordan dette skal løses til alles tilfredshed. Vi kan sammen lave en køreplan eller guideline for, hvordan I får denne forretning ind og hvordan I fastholder den, så I altid har noget at lave.

Kontakt mig på nedenstående eller via PB for en uforpligtende samtale.

Med venlig hilsen

Flemming Rasmussen

Virksomhedskonsulent - Tlf: 31 333 551

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)