Med regelmæssig mellemrum debatterer vi på Amino troværdigheden af portaler som eksempelvis Trustpilot.dk, hvor muligheden får selv af påvirke sine egne anmeldelser er stor. .... men lad os nu se om det ikke bare lige er en uges raslen med sablen. Henrik |
Det er snart lang tid siden at EU vedtog et direktiv, der når det udmyntes i medlemslandene vil gøre det ulovligt at anmelde sine egne produkter.
Hvordan det så skal føres ud i livet er mig en gåde. Jeg mener ikke det kan lade sig gøre på en måde, der ikke vil dræbe al interaktion på Nettet. Og er det virkelig det vi vil have?
De store koncerner (dem med mange lobbyister) vil sikkert gerne, for de er rigtig sure over, at de ikke kan kontrolere medierne, som de kunne i de "gode gamle dage". Men er det det vi andre ønsker? Nej, ikke mig i hvert fald. Jeg er stor tilhænger af den øgede ytringsfrihed og bedre demokratier, som jeg synes Nettet har givet os.
Som med så meget andet på Nettet er det ikke Nettet i sig selv der er noget galt med - men folks uerfarenhed med online kildekritik. Men det skal nu nok komme med tiden. Alle stolede også ubetinget på TV da jeg var barn. Hvem gør det i dag?