Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lug ud i fup-rosere!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Med regelmæssig mellemrum debatterer vi på Amino troværdigheden af portaler som eksempelvis Trustpilot.dk, hvor muligheden får selv af påvirke sine egne anmeldelser er stor.

Nu ser det ud til at der også kommer politisk fokus på området jf. nedenstående artikel:

http://fpn.dk/rettigheder/markedsforing/article1875457.ece

.... men lad os nu se om det ikke bare lige er en uges raslen med sablen.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:00

Det er snart lang tid siden at EU vedtog et direktiv, der når det udmyntes i medlemslandene vil gøre det ulovligt at anmelde sine egne produkter.

Hvordan det så skal føres ud i livet er mig en gåde. Jeg mener ikke det kan lade sig gøre på en måde, der ikke vil dræbe al interaktion på Nettet. Og er det virkelig det vi vil have?

De store koncerner (dem med mange lobbyister) vil sikkert gerne, for de er rigtig sure over, at de ikke kan kontrolere medierne, som de kunne i de "gode gamle dage". Men er det det vi andre ønsker? Nej, ikke mig i hvert fald. Jeg er stor tilhænger af den øgede ytringsfrihed og bedre demokratier, som jeg synes Nettet har givet os.

Som med så meget andet på Nettet er det ikke Nettet i sig selv der er noget galt med - men folks uerfarenhed med online kildekritik. Men det skal nu nok komme med tiden. Alle stolede også ubetinget på TV da jeg var barn. Hvem gør det i dag?

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 18:23

Mikkel deMib Svendsen:

[...] Jeg er stor tilhænger af den øgede ytringsfrihed og bedre demokratier, som jeg synes Nettet har givet os.

Bare vent Mikkel - Lømmelpakke til at tromle VC-regeringens og Danske Fjolsers politiske modstandere i dag - censur og kontrol på internettet i morgen. Og det smarte er at det er fuldstændig ligegyldigt om tiltagene er grundlovsstridige idet eventuelle søgsmål afvises med begrundelsen manglende retslig interesse.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25

Vi bliver ikke uenige om det overordnede holdning til begrænsningen i ytringsfriheden på nettet.

Omvendt synes jeg det er smageløst når man eksempelvis ser firmaanmeldelser på eksempelvis trustpilot skrevet af ejeren af firmaet i sit eget navn. På de rejse- og kultursider jeg markedsfører vores ture på er det eksempelvis kutyme, at i det omfang man anbefaler noget der ligger tæt op af ens område, at indikere dette ved at skrive ITB (In the business).

Jeg er også enig med artiklen, at det er at prøve grænserne af lovgivningsmærssigt, at skrive falske anmeldelser af sit eget firma i ikke-eksisterende navne. Omvendt har jeg også forståelse for at internettet ikke kan kontrolleres og det er håbløst at lave love som ikke kontrolleres.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

Alle stolede også ubetinget på TV da jeg var barn. Hvem gør det i dag?

Ik alle men alt for mange gør stadig...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)