Hej Thorbjørn, Jeg tror du misforstår situationen en helt del. Jeg ser ikke andre her på forum fremføre propaganda end du og Ejler. Der er ikke andre her der har en interesse i at sælge noget i denne sammenhæng. SMBA selskabstypen kan meget vel være en god løsning for en del personer, men den information, som I der udbyder disse selskabstyper er så underlødig, at det støder folks moral. Uden at vide om det har hold i virkeligheden, så virker du og dine kolleger umanerligt uhæderlige. Sir Alex Newton skrev en af de betydeliste fysiske love, som også kan overføres på visse menneskers reaktionsmønster (aktion = reaktion). Det er ikke SMBA selskaberne der per definition er underlødige, det er jeres vilde påstande i forsvar af konstruktionen, det er det faktum at I aktivt tilbyder proforma partnerskaber for at kunne omgå loven. Sådanne konstruktioner kan skatte- og retsvæsenet underkende med ganske alvorlige konsekvenser. SMBA lyder til at være et glimrende alternativ til et I/S, men der stopper legen. Når udbydere af SMBAer tilbyder selskaber der er konstrueret på en fidus for at omgå loven, bør du ikke være forundret over at I bliver betragtet som fidusmagere. I har skabt en følelse på forum af, at I agerer her for at manipulere og fejlinformere til fordel for at folk vælger SMBA selskabstypen uanset om den er egnet eller ej. Derfor får I en kraftig reaktion fra folk som ønsker korrekt og saglig information.
Nej, jeg mener ikke at folk skal undgå at overveje SMBA konstruktionen - og det synes jeg heller ikke at jeg har set andre sige. Det er dem der sælger og "rådgiver" omkring det som jeg synes man skal være meget på vagt overfor. Jeg tror faktisk at en ny aktør der agerede seriøst kunne få en velfortjent, god forretning med dette! |
Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4
Der er noget du har misforstået. Jeg sælger da lige så gerne folk et anpartsselskab eller et aktieselskab. Jeg har ingen økonomisk interesse i at pådutte folk et SMBA-selskab, hvis de er bedre tjent med et anpartsselskab. Timelønnen med stiftelse af et anpartsselskab er faktisk meget højere end et SMBA-selskab, fordi det kan stiftes elektronisk.
Jeg sælger SMBA-selskaber fordi jeg mener det er et bedre produkt end et anpartsselskab for den almindelige iværksætter.
Du skriver videre:
"Sådanne konstruktioner kan skatte- og retsvæsenet underkende med ganske alvorlige konsekvenser. SMBA lyder til at være et glimrende alternativ til et I/S, men der stopper legen. Når udbydere af SMBAer tilbyder selskaber der er konstrueret på en fidus for at omgå loven, bør du ikke være forundret over at I bliver betragtet som fidusmagere.
I har skabt en følelse på forum af, at I agerer her for at manipulere og fejlinformere til fordel for at folk vælger SMBA selskabstypen uanset om den er egnet eller ej. Derfor får I en kraftig reaktion fra folk som ønsker korrekt og saglig information."
Du vrøvler igen. Jeg tilbyder ikke proforma arrangementer eller noget der ligner. Jeg ved ikke hvor du har det fra.
Når jeg kommunikerer med dig kommer til at tænke på nogle af mine venner fra Dansk Folkeparti. Hver gang man taler om fremmede og indvandrer ryger de helt op i de røde felt og tillægger dem alle mulige dårlige egenskaber, der ikke har hold i virkeligheden – eller meget lidt hold i virkeligheden.
Prøv lige at få følelserne i ro.